خانه » اخبار و رویدادها » اخبار انتخابات » نایب رئیس هیئت نظارت انتخابات شورا: رأی ۲۰نفر اول را شاید بیش از ۵بار شمارش کردیم

نایب رئیس هیئت نظارت انتخابات شورا: رأی ۲۰نفر اول را شاید بیش از ۵بار شمارش کردیم

نایب رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ورامین از اعتراض ۲۶ کاندیدا به نتایج انتخابات شهر ورامین خبر داد و گفت: ممکن است تغییراتی در نتایج آرا شورای شهر ورامین ایجاد شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حسین النچری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود: از زمانی که مهلت قانونی اعتراض نامزدهای انتخاباتی به پایان رسیده، هر روز جلسات متعددی برگزار کردیم و در حال بررسی مستندات هستیم.

وی تصریح کرد: نهایتا تا هفتم تیرماه باید تأیید هیئت نظارت اعلام شود و تأیید نهایی نتایج انتخابات توسط هیئت نظارت استان و بر اساس تأیید ما صورت می گیرد.

باید مستندات بسیار قوی باشد

نایب رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ورامین در پاسخ به این سئوال که احتمال تغییر در نتایج اعلامی اولیه اسامی نامزدها وجود دارد؟ بیان داشت: این مورد بستگی به این دارد که ببینیم مستندات ارائه شده توسط معترضان تا چه حد قابل قبول می باشد، اگر مستندات محکمه پسند باشد با نظر هیئت نظارت و هماهنگی وزارت کشور ممکن است تغییراتی ایجاد شود، البته باید مستندات بسیار قوی باشد.

وی با رد شایعاتی مبنی بر دیر رسیدن برخی صندوق ها به فرمانداری گفت: تمام صندوق ها تا زمان مقرر که ظهر ۲۵ خرداد بود به فرمانداری رسیدند، برخی صندوق ها شلوغ بوده، برخی خلوت و همین امر سبب شد برخی صندوق ها زودتر بیایند و برخی دیرتر، اما همه صندوقها در مهلت مقرر آمدند.

ملاک عمل هیئت نظارت فرم ۲۹ است

النچری ملاک عمل هیئت نظارت را فرم ۲۹ دانست و افزود: این فرم ها چندین بار بررسی شد که مبادا حقی از کسی تضییع شود، به عنوان مثال اختلاف آقایان حبیبی و مهمان نواز حدود ۸۰ رأی بود یا اختلاف آقایان حبیبی با فتح الله فرجی ۴۰ رأی بود و همین امر باعث شد رأی این ۳ نفر را بارها و بارها به طور جداگانه بررسی کنیم تا عدد به دست آمده دقیق باشد.

وی ادامه داد: قسم جلاله می خورم که تمام سعی خود را برای اینکه کمترین اشتباهات رخ دهد نمودیم، رأی ۲۰ نفر اول را شاید بیش از پنج بار شمارش کردیم تا مبادا اشتباهی رخ دهد و نتوانیم فردای قیامت پاسخ شهدا را بدهیم.

نایب رئیس هیئت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای ورامین علت دیر اعلام شدن آرای شهر ورامین را دقت در صحت اعلام نتایج دانست و عنوان کرد: من از صحت فرم ۲۹ اطمینان کامل دارم و ملاک کار ما هم همین فرم بوده است، البته این اطمینان را به تمام نامزدهای عزیز می دهم که به دقت به اعتراضات آنها رسیدگی شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.