خانه » اخبار و رویدادها » پیاده‌روی خانوادگی اهالی روستای جعفرآباد به مناسبت ۱۵ خرداد

پیاده‌روی خانوادگی اهالی روستای جعفرآباد به مناسبت ۱۵ خرداد

مردم روستای جعفرآباد اخوان به مناسبت نیم قرن قیام ۱۵ خرداد ۴۲ پیاده‌روی خانوادگی کردند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، در آستانه پنجاهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد ورامین مردم روستای جعفرآباد اخوان از توابع بخش مرکزی ورامین به یاد شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد ۴۲ راهپیمایی خانوادگی برگزار کردند.

در این برنامه فرهنگی ضمن گرامیداشت خاطره قیام ۱۵ خرداد و شهدای والامقام آن از مقام شامخ شهید حسن‌خانی که از اهالی این روستا بود و در ۱۵ خرداد ۴۲ به فیض عظیم شهادت نائل  گردید تجلیل به عمل آمد.

بخشدار مرکزی ورامین در این برنامه فرهنگی که با استقبال بسیار خوب مردم روستای جعفرآباد مواجه شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مردم در این همایش ارزشی تصریح کرد: ۱۵ خرداد شناسنامه و هویت انقلاب اسلامی مردم ورامین و روستای جعفرآباد است.

وی افزود: چقدر باشکوه است زمانی که می‌بینیم به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد و شهید حسن‌خانی امروز پس از ۵۰ سال مردم شریف این روستا با اجرای چنین برنامه‌هایی پیروی و حمایت خود را از راه و سیره این شهیدان اعلام می‌آیند.

سیدرضا طباطبایی در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ۱۵ خرداد و شهید حسن‌خانی در روز یکشنبه آینده اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسبی که صورت گرفته است شاهد برگزاری یادواره بزرگ شهدای ۱۵ خرداد با حضور یکپارچه مردم و مسئولان شهرستان در این روستا باشیم.

لازم به ذکر است به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد برنامه‌های متنوع فرهنگی به همت دهیاری و شورای فرهنگی روستای جعفرآباد اخوان برگزار خواهد شد.

گفتنی است روستای جعفرآباد اخوان از توابع بخش مرکزی ورامین و دارای حدود ۸۰۰ خانوار و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

اغلب ساکنان این روستا از مهاجران دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور است که از دهه هفتاد به بعد به این روستا مهاجرت کرده و ساکن شده‌اند و شغل اغلب آنها کارهای خدماتی و کارگری در بیرون از روستا است.

این روستا با توجه به پیشینه مذهبی و سوابق انقلابی مردم آن همواره یکی از روستاهای فعال و مطرح در سطح شهرستان بوده است، مردم این روستا مفتخرند از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) در سال ۴۲ تاکنون در تمام صحنه‌های انقلاب حضور فعالی داشته و دارند، به طوری که در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ به پاس حمایت از مرجعیت و دفاع از کیان اسلام عزیز شهید حسن‌خانی که از پرچم‌داران و پیش قراولان کفن‌پوشان ورامین بوده است به لحاظ ایستادگی در برابر مزدوران ستم‌شاهی و تشویق مردم به ادامه حرکت به طرف تهران مورد اصابت گلوله سربازان شاهنشاهی قرار گرفته و به شهادت می‌رسد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.