خانه » اخبار و رویدادها » معاون استاندار قم: صدا و سیما با نشان دادن تصاویر تظاهرات مردم قم در زیر نویس نام ورامین را به نمایش می‌گذارد!/ پاسخ نقوی و محمودی به اظهارات معاون استاندار قم

معاون استاندار قم: صدا و سیما با نشان دادن تصاویر تظاهرات مردم قم در زیر نویس نام ورامین را به نمایش می‌گذارد!/ پاسخ نقوی و محمودی به اظهارات معاون استاندار قم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پیش رو بودن رخدادهای تاریخی ۱۴ و ۱۵ خرداد، بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است که یکی از این دو مراسم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) و دیگری در مسجد اعظم صورت بگیرد که بهتر است هر دو مراسم در شبستان حرم مطهر برگزار شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی قیام ۱۵ خرداد بیان کرد: این واقعه تاریخی به قم ارتباط دارد ولی متاسفانه شاهد هستیم که صدا و سیما با نشان دادن تصاویر تظاهرات مردم قم در زیر نویس نام ورامین را به نمایش می‌گذارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: این اقدام صدا و سیما تحریف تاریخ بوده و نباید ساده انگارانه تاریخ قیام خونین مردم قم در ۱۵ خرداد مخدوش شود.

وی با بیان اینکه خانواده شهدای ۱۵ خرداد بسیار مظلوم هستند، تصریح کرد: بسیاری از این خانواده‌ها با مشقت فراوانی زندگی می‌کنند که باید ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد از خانواده‌های ایشان تجلیل شود.

بنایی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به مشکلاتی که ناشی از حضور زائران در چادرهای مسافرتی به وجود می‌آید، گفت: برای میزبانی از زائران در ۱۴ و ۱۵ خرداد از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ۶۰۰ کلاس در مدارس به اسکان این زائران تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوشنبه حجت الاسلام سید محسن محمودی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای ۱۵ خرداد در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از برخی اظهارات که در صدد کمرنگ کردن نقش مردم ورامین در این قیام است اظهار داشت: هیچ کس منکر آن نیست که دستگیری امام راحل در قم انجام و در این شهر نیز شهیدانی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ تقدیم انقلاب شد.

رییس ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستان های استان تهران افزود: همه قبول دارند که شهرقم به عنوان مبدأ قیام ۱۵ خرداد شناخته می شود اما نباید از نقش مردم ورامین در این قیام چشم پوشی کرد.

وی ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که آنچه در ورامین طی ۱۵ خرداد سال ۴۲ اتفاق افتاد بی نظیر بود به طوری که در حرکت مردم این خطه، کفن پوشی و حرکت پیاده به سمت تهران به عنوان ویژگی بارز برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

این مسئول ادامه داد: مردم ورامین در سال ۴۲ به شغل کشاورزی مشغول بودند و به حسب ظاهر باید از اصلاحات ارضی شاه حمایت کرده و شعار جاوید شاه سر می دادند اما مردم ورامین برای دفاع از امام و رهبری، حرکتی ماندگار رقم زدند.

محمودی با تأکید بر این نکته که باید درباره قیام ۱۵ خرداد به صورت جامع نظر داد گفت: باید درباره قیام ۱۵ خرداد به صورت جامع نظر داد به طوری که نباید حق قیام مردم ورامین در این میان ضایع شود.

وی با انتقاد از برخی افراد که تلاش دارند قیام ۱۵ خرداد ورامین را کمرنگ کنند ادامه داد: امام راحل با بینش عمیق خود در دیدار با مردم ورامین پس از پیروزی انقلاب اسلامی سخن معروف خود درباره مردم این خطه را بیان کردند و فرمودند که آقایان و جوانان معظم ورامینی حق ویژه ای بر ما دارند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: امام راحل همواره به شهر ورامین عنایت ویژه ای داشته است و این موضوع را در دیدارهای عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عینه نشان دادند.

محمودی یادآور شد: شهدای ۱۵ خرداد در تاریخ انقلاب و کشور بی نظیر هستند و هر چه ما از این شهدا تجلیل به عمل آوریم، کم خواهد بود و باید جوانان ورامینی بدانند در چه شهری زندگی می کنند و مسئولان این دیار هم متوجه باشند در کجا به خدمت می پردازند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مواضع درباره نقش مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی اظهارات صورت گرفته درباره قیام تاریخی ۱۵ خرداد ورامین اظهار داشت: گویا برخی از تاریخ به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی بی اطلاع هستند و بهتر است کسانی که اطلاعات مستند و قوی ندارند، پیرامون تاریخ اظهار نظر نکنند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: قیام کفن پوشان ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می درخشد و هیچگاه قابل فراموشی و کتمان نیست.

وی ادامه داد: همه تاریخ نگاران داخلی و خارجی به قیام تاریخی ۱۵ خرداد و نقش مردم ورامین اذعان دارند و حداقل باید برخی افراد سخنان حضرت امام درباره قیام مردم ورامین درباره قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرار دهند.

نقوی حسینی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز  از قیام مردم ورامین، پیشوا و محمدآباد عرب ها تجلیل کردند.

این مسئول یادآور شد: اهمیت قیام مردم ورامین و پیشوا و محمدآباد عرب ها به این جهت است که با وجود اینکه فاصله زیادی با قم که محل دستگیری امام بود، قیام کردند و کفن پوشیدند و به سمت تهران حرکت کردند. به همین جهت قیام مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با شعار یا مرگ یا خمینی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.