خانه » به قلم همشهریان » کتاب ” اکیپ حاج هادی “

کتاب ” اکیپ حاج هادی “

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/goonagoon/ekip-haj-hadi---varammincity.jpg

این اثر به قلم جعفر کاظمی بیش از یکصد و هشتاد خاطره از ایثارگران جهاد پشتیبانی ورامین را به بیانی شیوا و جذاب همراه با تصاویر به رشته تحریر کشیده است.

این کتاب حاصل گفت‌وگوی جعفر کاظمی با حاج هادی جنیدی و بیش از ۴۰ ساعت مصاحبه با هم‌رزمان اوست.

کاظمی خاطرات را بازآفرینی کرده و نام راوی هر خاطره را در زیر عنوان آن آورده است. در بخش پیوست این کتاب هم تصاویر و اسنادی از حاج هادی جنیدی و هم‌رزمانش به چشم می‌خورد.

نویسنده در مقدمه کتاب با بیان این‌که نزدیک به هزار نفر، از مرد و زن در «اکیپ حاج هادی» فعالیت می‌کرده‌اند که امکان ذکر نام تمامی آنان وجود ندارد، نام برخی رزمندگان این اکیپ را به تفکیک مشاغل آنان و از جمله فرهنگیان، کشاورزان، مشاغل آزاد، رانندگان و کامیون‌داران، پاسداران، کارمندان و کباب‌پز‌ها آورده است.

در بخش «مردی از دریای مردان» پس از مرور خلاصه‌ای از زندگینامه حاج‌هادی جنیدی می‌خوانیم: «با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از همان روز‌های آغازین تجاوز دشمن، برای دفاع از میهن اسلامی محل کارش را ترک کرد و با عضویت در گروه جنگ‌های نامنظم راهی جبهه‌های جنوب می‌شود. در همین ایام اقدام به تاسیس اکیپی متشکل از صاحبان حرفه‌های گوناگون می‌کند تا در پشتیبانی و تدارکات جبهه‌های نبرد حق علیه باطل منشاء خیر و برکات شوند و بعدها در سراسر جبهه‌ها به اکیپ حاج‌هادی شهرت می‌یابد.»

در بخشی از این اثر عنوان شده:”برادرم حاج آقا جلیل هم در کوت عبدالله همراه ما بود و در کارها به ما کمک می کرد. یک روز دمدمای غروب دیدم رو به روی خورشید به خون نشسته، ایستاده و دارد اشک می ریزد. پرسیدم: “چی شده داداش، اتفاقی افتاده؟” یک کیسه نشانم داد که مقدار اندکی نخود و لوبیا داخلش بود. گریه می کرد و می گفت:” این مال کدوم پیرزن و یا بیوه زن است که فرستاده جبهه!”

گفتنی است کتاب «اکیپ حاج هادی» در ۴۱۲ صفحه به همراه تصاویر ضمیمه توسط نشر شاهد و با قیمت ۶۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

۳ نظر

  1. باتشکرفراوان ازاقای کاظمی

  2. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.