خانه » اخبار و رویدادها » عدم اجازه حضور موسسه رسول آفتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

عدم اجازه حضور موسسه رسول آفتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

وقتی جای ناشر ضد فتنه را اسپانسرهای طلایی و نقره‌ای می‌گیرند/ پول بدهید، در مراسم افتتاحیه سخنرانی کنید!

مبادا اسپانسرهای نمایشگاه کتاب احساس تنگی جا کنند!

رحیم مخدومی نوشت: یکی از مسئولین نمایشگاه می‌گفت؛ امسال جای فعالیت‌های جنبی را داده‌اند به بانک‌ها و بنگاه‌ها و ادارات. حتی برای غرفه کتب حضرت زهرا سلام الله علیها هم جا پیدا نمی‌شود!

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، با خبر شدیم که مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» که تاکنون سه دوره از جشنواره داستان فتنه و بیداری اسلامی را برپا کرده و در بخش جنبی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعال داشته، از حضور و فعالیت در نمایشگاه کتاب تهران منع شده است.

در این راستا رحیم مخدومی، نویسنده پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس کشورمان و مدیر مؤسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» یادداشتی را نوشته که در ذیل از نظرتان می‌گذرد:

بسمه تعالی

امسال مؤسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب، برگزارکننده سه دوره جشنواره داستان فتنه و بیداری اسلامی و ناشر کتب مبارزه با فتنه‌گران از حضور و فعالیت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منع شده است.

پاسخ مسئولین نمایشگاه از علت این ممنوعیت، حذف بخش فعالیت‌های جنبی نمایشگاه و فروش مکان این فعالیت به اسپانسرها است. این در حالی است که مسئولین نمایشگاه مدعی تغییر و تحولی ممتاز در این دوره از نمایشگاه شده‌اند!

تعطیلی بخش فعالیت‌های جنبی، یعنی تعطیلی هر فعالیتی که نه تنها برای وزارت ارشاد سود مالی ندارد، بلکه هزینه‌ای روی دستش می‌گذارد. این نگاه کاسب‌کارانه در جایی که دشمنان خارجی برای تهاجم فرهنگی به انقلاب اسلامی، سالانه میلیاردها دلار بودجه صرف می‌کنند، بسی جای تأمل دارد.

فعالیت جنبی نمایشگاه بین‌المللی یعنی تبادل آراء و اندیشه فعالان فرهنگی کشورهای بیداری اسلامی، یعنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر، با تأکید بر شهدای هسته‌ای، یعنی ثبت خاطرات فتنه و … که سال گذشته، در نهایت کم لطفی و عدم همکاری مسئولان نمایشگاه، توسط مؤسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب انجام پذیرفت و تاکنون وزارت ارشاد زیر بار هزینه‌های آن نرفته است!

البته این جفا بیشتر در حق مؤسسات مردمی صورت می‌گیرد که دستشان به جایی بند نیست و الّا بودند ارگان‌های دولتی که با همین عناوین بیداری اسلامی ارشاد را ملزم به پذیرش قرارداد با بودجه‌های کلان نمودند.

یکی از مسئولین نمایشگاه می‌گفت؛ امسال جای فعالیت‌های جنبی را داده‌اند به بانک‌ها و بنگاه‌ها و ادارات. حتی برای غرفه کتب حضرت زهرا سلام الله علیها هم جا پیدا نمی‌شود!

گفتم پس بفرمائید وزارت ارشاد دولت اسلامی، مفهوم حماسه اقتصادی را خوب فهمیده است! البته بر کسی پوشیده نیست که دعوا بر سر یک متر و دو متر جا نیست چرا که سال گذشته هم جایی به ما ندادند و ما روی پشت بام مصلی در کنار اغذیه فروش‌ها کارمان را پیش بردیم. آیا دعوا بر سر اندیشه‌ای نیست که مغایر با شکوفه‌های بهار حضرات است؟ پرداختن به فتنه در نمایشگاه بین‌المللی آیا لیبرالیسم پرچم گردانان امروز را زیر سوال نمی‌برد و پروژه لاله را که با عبور کورمال کورمال متولیان فرهنگ از کنار هزاران زن اسوه، که دنیا را مبهوت عظمت و صلابت خود نموده، خدشه‌دار نمی‌کند؟ پرداختن به بیداری اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، آیا بر اسکار ضد انقلابی جدایی نادر از سیمین که وزارت ارشاد برای تصاحبش لابی‌گری کرد، خط بطلان نمی‌کشد؟

آنچه متولیان امروز فرهنگ بر زبان جاری می‌کنند، با آنچه در عمل از آنان مشاهده می‌شود، انسان را  شگفت‌زده می‌کند. به هرحال دستاورد مدیریت ویژه آقایان در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این است که موسسه رسول آفتاب پس از دو دوره حضور مؤفق و چشمگیر در نمایشگاه، امسال اجازه حضور پیدا نکند، تا مبادا اسپانسرها احساس تنگی جا کنند!

این دلنوشته بهانه‌ای است برای پوزش از مخاطبانی که طبق سنوات گذشته چشم انتظار برنامه‌های رسول آفتاب در نمایشگاه بودند. ما طی سه ماه گذشته تمام تلاشمان را کردیم، اما متولیان فرهنگ مصلحت تحمل رسول آفتاب را در نمایشگاه ندیدند.

ان‌شاءلله فرصت و مکانی دیگر و حضوری چشمگیرتر.

والسلام علی من اتبع الهدی

رحیم مخدومی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.