خانه » اخبار و رویدادها » آزمون فنی و حرفه ای قالیبافان ورامین برگزار شد

آزمون فنی و حرفه ای قالیبافان ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، سرپرست اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین از برگزاری سی امین دوره آزمون فنی و حرفه ای ویژه قالیبافان در این شهرستان خبر داد .

حسن میرزایی گفت : در این آزمون یکصد نفر از قالیبافان باسواد حضور داشته و مهارت خود را در امر قالی بافی در بوته امتحان قرار دادند و در صورت موفقیت می توانند نسبت به دریافت کارت صلاحیت فنی و حرفه ای اقدام نمایند .

وی گفت : برگزاری این آزمون در راستای اجرای طرح بیمه قالیبافان صورت گرفته و تنها کسانی می توانند نسبت به بیمه قالی بافی اقدام نمایند که موفق به اخذ کارت مهارت فنی و حرفه ای گردیده باشند .

وی اظهار داشت : طرح بیمه قالیبافان در صورتی برای افراد صادر می گردد که علاوه بر دارا بودن مهارت ، در این حرفه به طور مستمر فعالیت نمایند .

وی افزود : در زمانی که قالیبافان از این بیمه استفاده می کنند ، بازرسان نسبت به بازدید از محل کارگاه آنان اقدام می نمایند و اگر کارگاه غیرفعال باشد بیمه آنان قطع خواهد شد .

میرزایی گفت : در طول سال ۹۱ تعداد ۸۴۵ نفر جهت صدور بیمه قالی بافی معرفی شده اند.

وی افزود : تا پایان سال گذشته ۳ هزار و ۶۴۰ نفر عضو اتحادیه قالی بافان می باشند که برای تمامی این افراد کارت قالی بافی صادر گردیده است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.