خانه » اخبار و رویدادها » سرهنگ محمدی: امنیت در فضای مجازی را نمى توان با نگاه سنتى برقرار ساخت

سرهنگ محمدی: امنیت در فضای مجازی را نمى توان با نگاه سنتى برقرار ساخت

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با اشاره به اینکه در جامعه متحول و در حال تغییر کنونی با توجه به فناوری و تکنولوژیهای جدید، نمى توان با نگاه سنتى امنیت در فضای مجازی را برقرار ساخت و افزود: نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است.

سرهنگ سامان محمدی افزود: جرایم رایانه ای یکی از زمینه های ارتکاب به جرم است که به سرعت در حال گسترش بوده و تکنولوژیهای نوین نیز باعث فراهم آوری بستری مناسب برای ارتکاب به این نوع جرایم شده است که این جرایم شامل حمله به اطلاعات سیستمها، سرقت هویت، پخش تصاویر مستهجن و سرقت اینترنتی و… است.

وی بیان داشت: فضای مجازی در عین حال که می تواند مفید و سازنده باشد خطرات و آسیبهای جبران ناپذیری را برای کاربران به خصوص جوانان و نوجوانان به همراه دارد.

تأکید بر اجرای تدابیری به منظور مبارزه با جرایم در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران با تأکید بر اجرای تدابیری به منظور مبارزه با جرایم در فضای مجازی گفت: ماهیت جهانی اینترنت به مجرمان اجازه می دهد تا با استفاده از آن در سرتاسر دنیا هر نوع فعالیت غیرقانونی را مرتکب شوند که این مسئله تمام کشورها را ملزم به اجرای تدابیری به منظور مبارزه با این جرایم می کند.

وی ادامه داد: توجه به پدیده جرم و آمارهای مربوط به آن در جهان نشان می دهد مسئله آسیبهای اجتماعی، بزهکاری و افزایش جرم پدیده ای جهانی است که همه کشورهای جهان به نوعی با آن درگیر هستند.

دنیای کنونى به شدت نیازمند عزمی راسخ است

سرهنگ محمدی عنوان داشت: دنیای کنونى به شدت نیازمند عزمی راسخ و تلاشی فراگیر برای کاهش فرصت ها و کم رنگ کردن انگیزه های مجرمانه در افراد است تا از این طریق بتواند از شدت بزهکاری و جرم در جامعه بکاهد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه متحول و در حال تغییر کنونی با توجه به فناوری و تکنولوژیهای جدید، نمى توان با نگاه سنتى امنیت را در جامعه برقرار ساخت و افزود: نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و خوشبختانه پلیس فتا با فرهنگ محوری و جامعه محوری عمل کردن، منجر شده تا مردم علاوه بر آشنایی با نوآوریهای فضای سایبری از تهدیدات آن نیز آگاهی یابند.

وی ادامه داد: خود کنترلی یکی از مهمترین راه های امنیت در فضای مجازی بوده و آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی و افزایش دانش امنیتی مردم از جمله موارد تأثیر گذار در پیشگیری از جرائم اینترنتی و امنیت کاربران در فضای سایبری است.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در ادامه از تعامل تنگاتنگ با پلیس فتا خبر داد و گفت: آموزش و آگاه سازی کاربران و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از اینترنت در شهروندان موجب می شود که حتی در زمان عدم حضور پلیس نیز موارد امنیتی رعایت شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.