خانه » اخبار و رویدادها » مومنی‌فر: آمریکا به‌دنبال فرار از شکست است

مومنی‌فر: آمریکا به‌دنبال فرار از شکست است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، مرتضی مومنی‌فر پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، آحاد مردم و بسیجیان شهرستان ورامین اظهار داشت: در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که وضعیت امنیتی کشور نامطلوب بود و هر یک از گروه‌هایی که به نوعی خود را محق در پیروزی می‌دانستند به‌دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین گفت: نیروهای پلیس به‌دلیل اشغال بعضی از کلانتری‌ها توسط گروه‌ها حضور توانمندی نداشتند و وضعیت ارتش هم در شرایط انحلال قرار داشت در نتیجه نیاز به یک ارگان انقلابی احساس شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر انقلاب برای محافظت از خود نیاز به تاسیس ارگان‌هایی دارد که از دستاوردهای آن محافظت کنند، افزود: پس از به‌وجود آمدن این نیاز در همان روزهای اول انقلاب، به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) عده‌ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه، گردهم جمع آمده و نهاد مقدس سپاه را پی‌ریزی کردند.

مومنی‌فر عنوان کرد: شاید در آن روزهای نخست که هدف سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، این تصور نمی‌رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکل تازه تاسیس خواهد بود و اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد، خدمت بی‌شائبه به انقلاب و اطاعت محض و عاشقانه از مقام معظم و والای ولایت فقیه بود، عزیزان سپاه به‌عنوان بازوی توانمند ولایت‌، خویشتن را برای هر نوع ماموریت محوله آماده کرده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین خاطرنشان کرد: حضرت امام (قدس سره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

وی ادامه داد: در بدو تشکیل به دلیل شرایط جامعه سپاه صرفاً ماموریت حفظ نظم و امنیت عمومی را عهده‌دار شد. اگر چه سپاه هویتی نظامی دارد ولی نظامی‌گری یک بعد از ابعاد هویت مقدس این نهاد مردمی و مکتبی می‌باشد.

سپاه حسینی و عاشورایی است

مومنی‌فر سپاه را نهادی در جهت پیاده کردن اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی دانست و گفت: بنابراین نامگذاری سال روز ولادت سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین ایثار و فداکاری برای حفظ نظام اسلامی و دستاوردها و اصول آن را آرمانی خواند که سپاه با درس آموزی از حماسه حسینی آن را خط مشی اصلی خود قرار داده است و گفت: از این منظر سپاه حسینی و عاشورایی است و همواره آماده است برای حفظ نظام و حکومت ولایی جمهوری اسلامی ایران فداکاری کند و با تمام هستی خود در نگهبانی از آن بکوشد.

وی تاکید کرد: تشکیل چنین نهادی توسط معمار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) نشان دهنده ژرف نگری و آینده‌نگری امام (ره) و فرزندان دلاور انقلاب برای رهایی از ستم و سلطه بیگانگان و رسیدن به استقلال و عدالت واقعی است.

امروز اوج تقابل عدالت و حق با عداوت و دشمنی است

مومنی‌فر با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب گفت: این سئوال مطرح است که چرا مقام معظم رهبری سال۹۲ را اینچنین نامگذاری کردند، در چه مواقعی نیاز به حماسه می‌باشد، آیا کوتاهی صورت گرفته که نیاز به حماسه می باشد و یا اینکه تلاش دشمنان به بالاترین حد خود رسیده است.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین تاکید کرد: بعد از سال ۱۳۸۸ و اتفاقاتی که در آن بوجود آمد تلاش دشمنان این انقلاب مضائف و تشدید شد و از همه ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امروز نماد عدالت و حق در یک طرف و نماد عداوت و دشمنی در طرف مقابل دیگر قرار گرفته‌ و امروز اوج این تقابل است و به انتهای سربالایی قله رسیده‌ایم و امروز اوج تقابل مابین حق و دشمنی است.

آمریکا به‌دنبال فرار از شکست است

مومنی‌فر عنوان کرد: امروز آمریکا و دشمنان این انقلاب مثل کشتی‌گیری که بر روی پل قرار دارد در حال تلاش برای فرار از شکست است.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین تاکید کرد: رهبر عزیز ما حماسه خواسته است تا با آخرین تلاش، دشمن ضربه‌فنی شود زیرا ملت ایران به قله افتخار نزدیک شده است.

مرتضی مومنی‌فر در ادامه سخنرانی خود به بیانات مقام عظمای ولایت در عید امسال در حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: انتخابات باید به توفیق‌الهی و با همت ملت ایران با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند. در انتخابات همه سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند این هم حق همه است و هم وظیفه همه است.

وی ادامه داد: همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند و به آینده کشور اهمیت می‌دهند و دلشان برای منافع ملی می‌سوزد باید در انتخابات شرکت کنند.

رای مردم تعیین کننده است

مومنی‌فر رای مردم را تعیین کننده دانست و گفت: آنچه که اهمیت دارد، تشخیص شما و رای شما است باید خودتان، تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسان‌های مورد اعتماد بپرسید تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید و در مساله انتخابات و غیر انتخابات همه باید تسلیم رای قانون باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: با عنایت به خداوند متعال ملت ایران مثل سال‌های گذشته و در عرصه‌های گذشته در انتخابات حضور حماسی خواهند داشت و یک بار دیگر با حضور خود دل رهبر را شاد خواهند کرد.

مومنی‌فر تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری باید از این چشم انداز نگریست؛ تقوا، استقامت و صبر، توشه مهم این مسیر و واکسن اصلی در برابر بیماری‌های کشنده عالم سیاست است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.