خانه » اخبار و رویدادها » ۶۶ مرکز بهداشتی برنامه های هفته سلامت را در ورامین اجرا می کنند

۶۶ مرکز بهداشتی برنامه های هفته سلامت را در ورامین اجرا می کنند

معاون سلامت و درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت:در هفته سلامت ، ۶۶ مرکز بهداشتی شهرستان های ورامین و قرچک برنامه های این هفته را اجرا می کنند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، دکتر ˈعلی بختیاریˈ  اظهار کرد:شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین در راستای شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر فشار خون را جدی بگیریم ، برنامه های متنوعی را در مراکزمختلف درمانی شهرستانهای ورامین و قرچک اجرا می کند.

وی افزود:برنامه های کنترل فشار خون در ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی ، ۱۶ پایگاه بهداشتی و ۳۳ خانه بهداشت با حضور پزشکان و کارشناسان بهداشتی در حال اجرا است .

معاون سلامت و درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین گفت:کارگاه های دیابت و فشار خون با حضور کارشناسان بیماری ها در شبکه بهداشت ورامین برگزار و آموزش های لازم به شهروندان ارائه می شود.

وی گفت:رابطین سلامت شبکه بهداشت نیز با برگزاری همایش های مربوط به فشار خون اقدام به اطلاع رسانی عمومی در باره راههای مقابله با بیماری فشار خون و درمان آن می کنند.

وی اظهار کرد:یکی از مهمترین برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ورامین و قرچک اجرای طرح غربالگری فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال است که این طرح به صورت رایگان در این دو شهرستان اجرا می شود.

بختیاری گفت:برپایی غرفه سلامت در مصلای نماز جمعه و کنترل فشار خون نمازگزاران ، ارسال برشور و تراکت های آموزشی به مدارس و دانشگاه ها ، تشکیل کلاس های آموزشی کنترل فشار خون در تمامی مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت و برگزاری جشنواره غذای سالم در روستاهای قوئینک ، شهر جواد آباد و ورامین از جمله برنامه هایی است که در هفته سلامت شهرستان های ورامین و قرچک اجرا می شود.

معاون سلامت و درمان شبکه بهداشت و درمان ورامین افزود : این مرکز با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر اقدام به برپایی ایستگاه فشارخون در محل شبکه بهداشت کرده است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.