خانه » اخبار و رویدادها » اعطای مجوز پایانه عام برای شهرستان ورامین

اعطای مجوز پایانه عام برای شهرستان ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، صبح امروز حسن میرزایی سرپرست اداره صنعت و معدن شهرستان‌های ورامین و قرچک با حضور در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با حجت‌الاسلام سید محسن محمودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه موقت ورامین در این دیدار ضمن اشاره به نام‌گذاری سال ۹۲ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حماسه اقتصادی مسئولیت اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف و فعالان اقتصادی را بیش از پیش افزایش داده است.

وی تصریح کرد: بنابراین وظیفه مدیران و مسئولان این است که در شرایط سخت برنامه‌ریزی مدون و همچنین در ارتباط با مسائل اقتصادی برخورد جدی با مفاسد اقتصادی داشته باشند که این مهم از تأکیدات رهبری در گذشته هم بوده است.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: مردم باید در بحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از فرصت‌های موجود و ظرفیت‌هایی که در کشور است در این عرصه ورود پیدا کنند و اقداماتی که سال‌ها به آن پرداخته شده است، جامه عمل به آن پوشانده شود.

وی سپس نقش ورامین در صادرات و واردات و تجارت کشور و استان را پر اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: باید صادرات مردم ورامین تسهیل شود چرا که مردم این منطقه نقش مهمی در صادرات و تجارت غیرنفتی کشور دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند صادرات و واردات منطقه را تسهیل کند راه‌اندازی اداره گمرک در شهرستان ورامین با همکاری و همدلی مسئولان شهرستان است.

مجوز پایانه عام کاراسازه متین در ورامین صادر شده است

گفتنی است در ابتدای این دیدار حسن میرزایی با ارائه گزارشی از اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان به اعطای مجوز پایانه عام برای شهرستان ورامین به شرکت کاراسازه متین خبر داد و گفت: این مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.

وی تصریح کرد: در اوایل سال جاری با حضور مسئولان در شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود، راه‌اندازی این پایانه می‌تواند تاثیر بسزایی در صادرات منطقه داشته باشد.

گفتنی است پایانه‌های صادراتی مکان‌های مشخصی برای نهایی کردن و تسهیل در امر صادرات و کاهش هزینه‌های پنهان فرآیند صادرات می‌باشند و هدف اصلی از ایجاد پایانه­های صادراتی ایجاد هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ بین نظام­های تولید، توزیع و صادرات می‌باشد. پایانه صادراتی دخالتی در تولید نداشته و صرفاً با نظارت بر انجام تولید صادراتی و ایجاد مکانیسم بازار رسانی مناسب توسعه صادرات کشور را در پی خواهد داشت.

پایانه‌های صادراتی با توجه به عملکرد پایانه و کالاهای صادراتی مورد پوشش و خدمات قابل ارائه به صادرکنندگان به دو دسته کلی پایانه صادراتی عام، پایانه صادراتی تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند.

پایانه‌های صادراتی تخصصی خدمات مورد نیاز جهت صادرات یک کالای خاص و یا یک گروه کالایی را ارائه می‌کنند در حالی که پایانه‌های صادراتی عام کلیه کالاهای صادراتی یک کشور را مورد پوشش قرار خواهند داد. پایانه‌های صادراتی گل و گیاه، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی از جمله پایانه‌های در حال احداث در کشور می باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.