خانه » اخبار و رویدادها » روستای گردشگری احمدآباد کوزه گران ورامین پذیرای مسافران نورزی است

روستای گردشگری احمدآباد کوزه گران ورامین پذیرای مسافران نورزی است

روستای احمدآباد کوزه گران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان ورامین است که در هشت کیلومتری جنوب بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد .

این روستا از قدیم در صنعت سفال فعالیت داشته و به این دلیل به آن احمد آباد کوزه گران می گویند .

هم اکنون نیز تعداد زیادی از کارگاه ها و صنایع سفال و سرامیک در این روستا مستقر بوده و اقدام به تولید انواع وسایل و لوازم سفالی می کنند که همواره مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد .

احمدآباد کوزه گران با دارا بودن بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی قابل کشت دارد که بیشترین محصولات کشاورزی آن را غلات ، صیفی جات ، پنبه ، حبوبات ، باغات انگور و گردو تشکیل می دهد .

این روستای هدف گردشگری از تعداد بسیاری آثار تاریخی تشکیل شده که می توان به امامزاده سید حسین ، قلعه زمزم ، قبرستان قدیمی ، مسجد قدیمی ، تپه قلعه و منگل رودخانه اشاره کرد .

نسب امام زاده سید حسین به امام حسن مجتبی (ع) می رسد.

بقعه مرقد امام زاده رو به شمال قرار گرفته گنبد بلند آن که بر روی ساختمای چهاردیواری واقع شده و قبر در اتاقی بدون تزئینات درون صندوقچه ای چوبی قدیمی قرار دارد .

اهالی روستا از کرامات و معجزات این امام زاده بسیار تعریف کرده اند و همواره برای راز و نیاز به این مکان مراجعه می کنند .

قلعه زمزم به شکل مربع و به ابعاد ۷۰ متر در ۷۰ متر با دیواره هایی به عرض ۳ متر در وسط روستای احمد آباد کوزه گران قرار گرفته است .

ارتقاع دیواره ها به بیش از ۳ متر می رسیده ولی فرسایش این دیواره ها از ارتقاع آن کاسته است .

در وسط این قلعه چشمه ای با آب بسیار گوارا بوده که تا چند سال قبل نیز جاری بوده ولی برداشت های صورت گرفته از سفره های زیر زمین آن را خشکاند.

برای رسیدن به این روستا باید پس از میدان ولی عصر به سمت سه راهی قاسم آباد رفته و ۸ کیلومتر در جاده شاهزاده محمد حرکت کرد تا به روستای احمدآباد کوزه گران رسید .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.