خانه » اخبار و رویدادها » کاله مازندران مغلوب متین ورامین شد/دیدار متین با سایپا در پلی آف لیگ برتر والیبال / حواشی بازی امروز

کاله مازندران مغلوب متین ورامین شد/دیدار متین با سایپا در پلی آف لیگ برتر والیبال / حواشی بازی امروز

 

به گزارش خبرنگار ورزشی ورامین سیتی ، تیم والیبال متین ورامین توانست با اقتدار تیم کاله آمل را شکست دهد و رده دومی خود را تثبیت کند . با توجه به سوم شدن تیم سایپا ، متین در بازی پلی آف مقابل این تیم قرار می گیرد .

در هفته پایانی لیگ برتر والیبال ، تیم متین ورامین برای جبران شکست دور رفت و هم برای ماندن در جایگاه دوم ، میزبان کاله آمل بود و توانست در نهایت ۳ بر ۱ ، در یک بازی نفس گیر و پر حاشیه حریف خود را مغلوب کند. این بازی که قرار بود از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شود حدود یک ساعت قبل از شروع بازی سالن ۱۵۰۰ نفری گلعباسی ورامین چند برابر ظرفیت خود در سالن جای داده بود ،مسئولان برگزاری مجبور به بست درب های سالن کرد و تماشاگران زیادی پشت درب سالن ماندند.

در ست اول ، دو تیم تا امتیاز ۸ مساوی پیش می رفتند ولی در ادامه تیم میهمان با زدن سرویس های بهتر و با استفاده از تجربه بازیکنان ملی پوش خود توانست از میزبان پیشی بگیرد و متین باز هم در ست اول نمایش دل چسبی را ارائه نکرد و در نهایت ۲۵ – ۱۸ شکست خورد. ستاره کاله در ست اول حمزه زرینی بود بود که امتیازات زیادی را کسب کرد.

در ست دوم کاله باز هم بازی را خوب شروع کرد و جلو افتاد . در حالی که در امتیاز ۱۱ ، متین ۳ امتیاز عقب بود کارخانه با ۲ تعویض خود و آوردن ابراهیم یولمه و عندلیب ، امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و بازی تا امتیاز ۲۰ مساوی پیش می رفت که تک دفاع عالی پاسور اسپانیایی متین این تیم را یک امتیاز جلو انداخت و در نهایت در این ست تیم میزبان موفق شد ۲۵ – ۲۳ به برتری برسد و دو تیم یک بر یک مساوی شوند.

در ست سوم مثل دو گیم گذشته ، دو تیم در کسب امتیازات مساوی پیش می رفتند. در این ست متین بر خلاف دو گیم قبلی با دفاع های عالی و پشتیبانی های خوب بازی تماشایی را ارائه کرد. در اوسط این گیم تعویض مجتبی میرزا جانپور با  عارف باقرزاده که در این بازی بر خلاف گذشته چندان سرحال و شاداب به نظر نمی رسید روند دریافت های عقب زمین متین را بهبود بخشید. در امتیاز ۲۲ سرویس عالی ابراهیم یولمه یک امتیاز با ارزش برای متین در پی داشت و بلاخره قشنگ ترین و حساس ترین گیم این بازی با نتیجه ۲۶ – ۲۴ به نفع متین به پایان رسید.

و اما در ست چهارم قبل از شروع بازی فشار بیش از حد تماشاگران سبب شد تا مربیان کاله به شدت به عوامل برگزاری بازی اعتراض کنند و همین عامل باعث شد تا جو سالن متشنج شود. متین این گیم را خیلی عالی شروع کرد و چند امتیاز جلو افتاد ، در امتیاز ۶ محمد موسوی بازیکن ملی پوش کاله که از اول بازی خوبی را ارائه نکرده بود و فشار روانی تماشاگران ، بیش از حد بر روی او تاثیر گذاشته بود ، در این امتیاز به شدت به داور خط اعتراض کرد و کارت زرد دریافت کرد و عطایی سریع اقدام به تعویض او کرد و موسوی وقتی تابلو تعویض را گرفت آن را به شدت به دیوار زد و بازهم با الفاظی رکیک و دور از شان ، به داور خط اعتراض کرد.

در ادامه این ست سرویس های خوب متین باعث شد تا عطایی مجبور شود بازیکنان ملی پوش خود همچون زرینی و قائمی را تعویض کند. و متین با حمایت همه جانبه طرفداران خود توانست این گیم را هم با اختلاف ۲۵ – ۱۹ به برتری برسد و ۳ بر ۱ تیم قدرتمند کاله را شکست دهد.

در پایان این بازی موسوی و مربی تیم کاله که از باخت خود به شدت عصبانی بودند ،به جو سازی پرداخته و با برخی بازیکنان متین درگیر شدند و موسوی در یک ادعای دروغ اذعان داشته است که هواداران ، چاقو به داخل زمین آورده اند ؛ البته از بازکنی که از بدترین الفاظ علیه داور استفاده می کند بیشتر از این نمی توان انتظار داشت.

از دیگر نکات قابل توجه این بازی می توان به حمایت پرشور و همه جانبه تماشاگران ورامینی اشاره کرد که در این دیدار به شدت ، تیم خود را تشویق کردند و بی شک یکی از عوامل پیروزی متین در این بازی بودند. البته در بعضی از اوقات بازی ، برخی تماشاگرنماها یک سری بد اخلاقی ها که متاسفانه در همه جا مشاهده می شود از خود بروز دادند که امید است در بازی های آینده این حرکات ناشایست ، دیگر تکرار نشود.

غفار درخشنده ناظر این مسابقه ، در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر از عملکرد ضعیف نیروی انتظامی در برقراری نظم این دیدار انتقاد نمود که به نظر می رسد با عنایت به تمرکز نیروی انتظامی شرق استان تهران در شهرستان ورامین ، انتقاد درستی بوده باشد .

نتیجه دیدارهای برگزار شده در هفته بیست و دوم (یازدهم و پایانی مرحله برگشت) رقابت‌های والیبال لیگ برتر به شرح زیر است:

*****

 * شهرداری ارومیه ۳ – نوین کشاورز صفر

(۲۵ بر ۲۲)، (۲۵ بر ۱۹)، (۲۵ بر ۱۹)

*****

 * متین ورامین ۳ – کاله آمل یک

(۱۸ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۳)،(۲۶ بر ۲۴)، (۲۵ بر ۱۹)

*****

 * شهرداری تبریز ۲ – آلومینیوم المهدی بندرعباس ۳

(۲۵ بر ۱۸)، (۲۶ بر ۲۸)، (۱۵ بر ۲۵)،(۲۷ بر ۲۵)، (۱۶ بر ۱۸)

*****

 * پیکان تهران ۳ – باریج اسانس کاشان صفر

(۲۵ بر ۲۱)، (۲۵ بر ۱۹)، (۲۵ بر ۱۸)

*****

 * میزان خراسان ۳ – پیشگامان کویر یزد ۲

(۳۵ بر ۳۳)، (۲۱ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۱۹)، (۲۲ بر ۲۵)، (۲۰ بر ۱۸)

*****

 * جواهری گنبد ۲ – سایپا البرز ۳

(۲۵ بر ۲۱)، (۲۱ بر ۲۵)، (۱۳ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۰)، (۸ بر ۱۵)

 *****

جدول رده بندی لیگ برتر والیبال:

 ۱- پیکان تهران (۱۷برد، ۵ باخت، ۴۹ امتیاز)

۲- متین ورامین (۱۶برد، ۶ باخت، ۴۷ امتیاز)

۳- سایپا البرز (۱۵ برد، ۷ باخت، ۴۲ امتیاز)

۴- کاله مازندران (۱۵برد، ۷ باخت، ۴۱ امتیاز)

۵-  شهرداری ارومیه (۱۴برد، ۸ باخت، ۴۱ امتیاز)

۶- پیشگامان کویر یزد (۱۱ برد، ۱۱ باخت، ۳۶ امتیاز)

۷-  میزان خراسان (۱۰ برد، ۱۲ باخت، ۳۴ امتیاز)

۸-  باریج اسانس کاشان (۱۱برد، ۱۱ باخت،۳۰ امتیاز)

۹- آلومینیوم المهدی بندرعباس (۱۱برد، ۱۱باخت، ۲۸ امتیاز)

۱۰- شهرداری تبریز (۶ برد، ۱۶باخت، ۲۲ امتیاز)

۱۱- نوین کشاورز (۵ برد، ۱۷باخت، ۱۷امتیاز)

۱۲- جواهری گنبد (یک برد، ۲۱ باخت، ۸ امتیاز)

 در پایان مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های پیکان، متین ورامین، سایپا البرز و کاله آمل به عنوان تیم های اول تا چهارم به مرحله پلی آف صعود کردندو نوین کشاورز و جواهری گنبد هم که پیش از این سقوط شان به لیگ دسته اول قطعی شده بود.

در پایان رقابت‌های امروز تیم‌های پیکان، متین ورامین، سایپا و کاله به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفتند تا طبق این رده‌بندی دیدارهای خود در مرحله پلی‌آف را برگزار کنند. بر این اساس در این مرحله پیکان با کاله و متین با سایپا دیدار می کند . برنامه مرحله پلی‌آف به شرح زیر است:

* پیکان – کاله آمل

* متین ورامین – سایپا البرز

مرحله پلی‌آف مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت ۲ از ۳ برگزار می شود. طبق برنامه اولیه دیدارهای این مرحله طی روزهای دوم، نهم و پانزدهم اسفندماه (در صورت نیاز به برگزاری بازی سوم) برگزار خواهد شد.


جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.