خانه » اخبار و رویدادها » باز هم متین در برابر شهرداری ارومیه شکست خورد

باز هم متین در برابر شهرداری ارومیه شکست خورد

matin varamin 91 9 8 valyball %2813%29 رقابت متین با شهرداری ارومیه برای صعود به پلی آف

هفته بیستم مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با تثبیت جایگاه ۱۰ تیم، جابه جایی پیشگامان و میزان خراسان در رده‌های ششم و هفتم و البته تهدید جدی‌تر جایگاه چهارمی سایپا و امیدوارتر شدن سه تیم دیگر برای رسیدن به این رده به پایان رسید.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حساسیت دیدارهای هفته بیستم (نهم دور برگشت) مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به حدی بود که هیچ تیمی در این هفته نتوانست پیروز قاطع باشد طوریکه از مجموع دیدارهای این هفته سه دیدار و از جمله دیدارهایی که فینالیست‌های دور قبل یعنی سایپا و کاله یک طرف آن قرار داشتند تا گیم پنجم ادامه داشت. سایر دیدارها هم با نتیجه سه بر یک به پایان رسید.

تیم شهرداری ارومیه که در مرحله رفت موفق به شکست متین ورامین شده بود، توانست دوباره برابر این تیم صاحب برتری شود. شاگردان مصطفی کارخانه در حالی نتیجه این دیدار را واگذار کردند که هفته گذشته پیروزی ارزشمندی برابر پیکان کسب کرده بودند اما از این بازی هیچ امتیازی به دست نیاورد. 

شهرداری ارومیه با کسب این پیروزی و تصاحب سه امتیار کامل آن برای صعود از رده پنجم و قرار گرفتن در جمع تیم‌های پلی‌آف امیدوارتر شد. به خصوص اینکه سایپا، تیم چهارم جدول رده‌بندی از مصاف با میزان خراسان تنها صاحب دو امتیاز شد. رقابت امروز شاگردان فرهاد نفرزاده مقابل میزان خراسان تا پایان گیم پنجم ادامه داشت و آنها در پایان این گیم برتری را از آن خود کردند.

در چارچوب این هفته از رقابت‌ها  تیم پیشگامان کویر یزد در دیدار خانگی برابر شهرداری تبریز به برتری دست یافت. این بازی با نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید. البته در هر سه گیمی که با برتری یزدی‌ها همراه بود، نتیجه ۲۵ بر ۱۵ رقم خورد و این نکته جالب این بازی بود.

در هر صورت این نخستین پیروزی پیشگامان کویر یزد بود که با هدایت ابراهیم وادی و پس از ۶ هفته شکست متوالی به دست آمد و یزدی‌ها را برای صعود به مرحله پلی آف امیدوارتر کرد هرچند که حضور آنها در این مرحله به نتیجه دو دیدار باقی مانده و همچنین عملکرد دیگر تیم‌ها هم بستگی دارد.

 تیم پیکان هم در این هفته از مسابقات و در خانه والیبال تهران موفق به شکست هم شهری خود نوین کشاورز شد. خودروسازان با کسب این پیروزی صدرنشینی شان را تثبیت کردند و امیدوارتر شدند نسبت به اینکه بتوانند به عنوان قهرمان مرحله دوره‌ای راهی پلی‌آف شوند به خصوص اینکه از این هفته از مسابقات هیچ امتیازی عاید حال نزدیک ترین رقیب آنها نشد و پیکان این موضوع را مدیون شهرداری ارومیه است.

شاگردان حسین معدنی در تیم باریج اسانس که پنج هفته گذشته را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند در این هفته از مسابقات نتوانستند روند بردهای خود را ادامه دهند. آنها امروز در بندرعباس تن به شکست دادند. این شکست در شرایطی گریبان کاشانی‌ها را گرفت که آنها در صورت پیروزی و کسب امتیاز کامل بازی می‌توانستند موقعیت بهتری در میانه جدول کسب کنند.

  آخرین دیدار هفته بیستم مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور هم در گنبد و میان دو تیم جواهری و کاله برگزار شد. این دیدار که سه هزار تماشاگر از نزدیک شاهد آن بودند تا گیم پنجم ادامه داشت و در نهایت با پیروزی بهروز عطایی و شاگردانش به پایان رسید. گنبد در حالی صاحب حداقل امتیاز دیدار برابر کاله شد که در مرحله رفت هیچ امتیازی از این تیم نگرفته بود و پیش از این دیدار هم تنها با یک برد در قعر جدول رده بندی قرار داشت. البته تقسیم امتیاز دیدار تیم‌های جواهری گنبد و کاله جایگاه سومی آملی‌ها که مدافع عنوان قهرمانی هستند، را تهدید نکرد.

نتیجه کامل دیدارهای برگزار شده در هفته بیستم (نهم دور برگشت) رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* جواهری گنبد ۲ – کاله آمل ۳
(۲۲ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۰)، (۲۵ بر ۲۳)، (۲۰ بر ۲۵)، (۱۳ بر ۱۵)

* پیشگامان کویر یزد ۳ – شهرداری تبریز یک
(۲۵ بر ۱۵)، (۲۵ بر ۱۵)، (۲۱ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۱۵)

* پیکان تهران ۳ – نوین کشاورز یک
(۲۵ بر ۲۳)، (۲۷ بر ۲۵)، (۲۲ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۰)

 * شهرداری ارومیه  ۳ – متین ورامین یک
(۲۵ بر ۲۳)، (۲۵ بر ۲۲)، (۲۳ بر ۲۵)، (۲۹ بر ۲۷)

* میزان خراسان ۲ – سایپا البرز ۳
(۲۱ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۰)، (۲۵ بر ۱۵)، (۱۶ بر ۲۵)، (۷ بر ۱۵)

* آلومینیوم المهدی بندرعباس ۳ – باریج اسانس کاشان یک
(۲۲ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۱)، (۳۱ بر ۲۹)، (۲۵ بر ۲۳)

این هفته از مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در شرایطی به پایان رسید که سه تیم پیکان، متین و کاله با تثبیت جایگاه خود در رده‌های اول تا سوم، یک گام دیگر به مرحله پلی‌آف نزدیک‌تر شدند این در حالی است که موقعیت سایپا با وجود کسب پیروزی به خطر افتاد!

از دست دادن یک امتیاز دیدار برابر میزان خراسان و از طرفی سه امتیاز کاملی که شهرداری ارومیه در مصاف با متین ورامین به دست آورد باعث شد امتیاز دو تیم در عدد ۳۷ مشابه شود و این صعود ارومیه به رده چهارم با کوچکترین لغزش نارنجی‌پوشان.

علاوه بر این پیشگامان کویر یزد هم که پس از ۶ هفته به روند باخت‌های خود پایان دادند، با بردی که به دست آوردند و باعث صعود یک پله‌ای آنها شد، بسیار امیدوار شدند که بتوانند طی هفته‌های آینده بیشتر از این صعود کنند و حتی به دره چهارم هم برسند. البته بارقه‌های امید برای صعود در تیم میزان خراسان  هم همچنان وجود دارد اما کاشانی‌ها با شکستی که در این هفته متحمل شدند تقریبا امیدی نسبت به صعود ندارند.

در هر صورت جابه جایی پیشگامان و میزان خراسان در رده‌های ششم و هفتم جدول رده‌بندی با صعود یک پله‌ای یزدهای و سقوط یک پله‌ای مشهدی‌ها همراه بود، تنها تغییری بود که در پایان دیدارهای هفته بیستم رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در جدول رده‌بندی ایجاد شد.

جدول رده بندی:
۱- پیکان تهران (۱۶برد، ۴ باخت، ۴۵ امتیاز)
۲- متین ورامین (۱۴برد، ۶ باخت، ۴۱ امتیاز)
۳- کاله مازندران (۱۴برد، ۶ باخت، ۳۹ امتیاز)
۴-  سایپا البرز (۱۳برد، ۷ باخت، ۳۷ امتیاز)
۵-  شهرداری ارومیه (۱۳برد، ۶ باخت، ۳۷ امتیاز)
۶- پیشگامان کویر یزد (۱۰ برد، ۱۰ باخت، ۳۳ امتیاز)
۷-  میزان خراسان (۹ برد، ۱۱ باخت، ۳۲ امتیاز)
۸-  باریج اسانس کاشان (۱۰برد، ۱۰ باخت،۲۷ امتیاز)
۹- آلومینیوم المهدی بندرعباس (۱۰برد، ۱۰باخت، ۲۶ امتیاز)
۱۰- شهرداری تبریز (۵ برد، ۱۴باخت، ۱۸امتیاز)
۱۱- نوین کشاورز (۵ برد، ۱۵باخت، ۱۶امتیاز)
۱۲- جواهری گنبد (یک برد، ۱۸باخت، ۷ امتیاز)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.