خانه » اخبار و رویدادها » گلایه های رحیم مخدومی از شورای شهر ورامین و قرچک و دیگر مسئولان شهرستان

گلایه های رحیم مخدومی از شورای شهر ورامین و قرچک و دیگر مسئولان شهرستان

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/mafakher/rahim-makhdoomi/makhdoomi-03.jpg

بخشی از گفت‌وگوی اختصاصی خبرگزاری فارس با رحیم مخدومی درخوصوص گلایه های وی از مسئولان شهرستان ورامین را در زیر می خوانیم :

فارس : درباره کمک‌های مالی و معنوی به جشنواره «فتنه» سخن بگویید؟

در دوران برپایی دوره نخست جشنواره فتنه، آقای … یکی از شخصیت‌های بالای استانی به شهرستان ورامین سفر کرد و در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که با حضور مسئولان شهر ورامین برپا می‌شد، بیان کرد که مقام معظم رهبری از نوشته‌های مخدومی تعریف و تمجید کرده است و او نیز معتقد بود باید از این کتاب‌ها حمایت کرد، از بنده پرسید که ما چگونه می‌توانیم جشنواره را مورد حمایت قرار دهیم و بنده در جواب گفتم برای جشنواره فتنه آثار متعددی منتشر خواهد شد که مؤسسه فرهنگی رسول آفتاب از توان کمی برای انتشار آنها برخوردار است. او نیز از ما تعداد کتاب‌ها را پرسید و ما دو عنوان مطرح کردیم؛ وی نیز معتقد بود برای چاپ آثار فتنه از کمک‌های صد میلیونی برخوردار شویم، اما بنده تأکید بر چاپ ۲ عنوان کتاب با هزینه ۱۰ میلیون تومان داشتم که فوری توسط وی دستور پرداخت نوشته و امضاء شد اما تا‌کنون در حال بازی‌خوردن هستیم و حتی هزینه تلفن‌هایی که به این سازمان شده و پیگیری‌های حضوری، نزدیک به میلیون رسیده است اما در حال سماجت هستیم تا بدانیم این مقام مسئول از روی صداقت این حرف را زده یا منظور دیگری داشته است.

فارس : آیا شما با خود این مسئول حضوری صحبت نکردید؟

بله؛ حتی دو بار مجبور به نگارش نامه‌های شفاف شدم که ادبیات نامه‌ای که برای حمایت جشنواره نوشته‌اید برای ما قابل فهم نیست اما شاید برای معاونان مربوطه قابل فهم باشد، اما او نامه را به مدیرکل خود آقای …. ارائه داد.

در حال برپایی دومین جشنواره «فتنه» بودیم که از دفتر آقای …. با بنده تماس گرفتند که آقای فلانی می‌خواهد شما را ببیند، بنده هم به دفتر وی در تهران حضور یافتم او با همان ادبیات مسئول بالاتر خود، این جشنواره را مورد حمایت قرار داد حتی از بنده پرسید میزان جوایز این جشنواره چگونه است؟ و بنده در جواب اعلام کردم که به نفرات اول تا سوم به ترتیب تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی تقدیم می‌شود او نیز در جواب دستور داد به جوایز هر یک از نفرات اول تا سوم ۲۰۰ هزار تومان، افزوده شود، بنده هم پذیرفتم.

در آن زمان تعداد برنده‌ها ۷ نفر بود که در نهایت وعده این مقام مسئول یک  میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود اما در نهایت از این مسئول هم تا حالا بازی خورده‌ایم.

در اینجا این سؤال برای بنده مطرح است که پرداخت یک و یا ۱۰ میلیون تومان وجه نقد برای جشنواره‌ای که به صورت مردمی و توسط خیرین فرهنگی برپا می‌شود، وجه قابل توجهی نیست اما این صاحب منصبان ارشد سیاسی و فرهنگی پایتخت چگونه است که به آسانی آن هم در جمع دیگر مسئولان حرف‌هایی را می‌رنند و به آن عمل نمی‌کنند. حتی پیگیری‌های ما بعضی از آن‌ها را دچار بغض می‌کند؟

طبیعی است مسئولان شهرستان ورامین نیز به مقامات ارشد خود نگاه می‌کنند. شورای شهر ورامین مصوب کرده هر کتاب مربوط به ورامین یا نویسنده ورامینی را مورد حمایت قرار دهد. ما ۲۷ سال است در این شهر داریم کتاب می‌نویسیم. اگر یک مورد حمایتی دارند بفرمایند. شورای شهر و شهرداری قرچک نه تنها تا به حال هیچ حمایتی نکرده بلکه چند بار پیغام پسغام فرستاده‌اند که رسول آفتاب را از ساختمانی که متعلق به ارشاد است بیرون می‌کنیم. ما هرچه فکر می‌کنیم نمی‌دانیم در این گوشه یک پارک متروک که محل جولان معتادان و قاچاقچیان است، جای چه کسی را تنگ کرده‌ایم.

خلاصه این که طی برپایی جشنواره «فتنه» حتی به میزان اندک نیز این جشنواره را مورد حمایت قرار نداند، حتی گاهی اوقات زیر پای متولیان این جشنواره را خالی کرده‌اند یعنی در برخی از مراسم‌ها، آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرده است تا کتاب‌های مؤسسه رسول آفتاب را برای توزیع میان مدعوین به این سازمان تحویل دهیم اما یک سال از وعده آنها می‌گذرد، هزینه‌ این آثار تاکنون پرداخته نشده است.

در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محفل ثبت خاطرات شفاهی بیداری اسلامی و شهدای هسته ای برپا کرده و ده – بیست میلیون تومان هزینه کردیم، اما حالا وزارت ارشاد زیر بار پرداختش نمی‌رود. به گونه‌ای جشنواره «فتنه» از ارگان‌های دولتی بیش از ۴۰ میلیون تومان طلب دارد.

فارس : همکاری سازمان‌های دولتی شهرستان ورامین با جشنوراه فتنه چگونه بوده است؟

تلاش ‌کردیم تا تبلیغ برپایی جشنواره «فتنه» در شهرستان ورامین گسترده برگزار شود به همین منظور مسئولان این شهرستان جلسه‌ای را برپا کردند که در آن فرمانده یکی از سازمان‌های رسمی و دولتی شهر ورامین گفته بود که رحیم مخدومی تلاش بر مطرح کردن خودش دارد و به پایگاه‌ها و زیرمجموعه‌های خود اطلاع عدم همکاری با بنده را داده بود.

در گیرودار برپایی خاطرات شفاهی فتنه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودم که از دفتر مقام معظم رهبری، با بنده  تماس گرفت و گفت: الان در جلسه‌ای بودم که صحبت درباره کارهای شما بود. وی معتقد بود که وقتی رهبر انقلاب کتاب «چت مقدس» را مشاهده کردند مورد تجلیل قرار دادند.

( در ادامه این مراسم رضا عبدالهی صابر، نویسنده ادبیات دفاع مقدس که با رحیم مخدومی به خبرگزاری فارس آمده بودند درباره جمله مقام معظم رهبری درباره رحیم مخدومی اینگونه می‌گوید: مقام معظم رهبری درباره کتاب «چت مقدس» فرمودند: «انجام این کار خوب بوده است اما خوب‌تر اینکه رحیم مخدومی آن را انجام داده است».)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.