خانه » اخبار و رویدادها » افتتاح نمایشگاه «خروش عاشورائیان» در شهرستان ورامین

افتتاح نمایشگاه «خروش عاشورائیان» در شهرستان ورامین

نمایشگاه خروش عاشوراییان

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، ساعتی پیش و همزمان با سالروز حماسه نهم دی ماه، نمایشگاه «خروش عاشورائیان» در شهرستان ورامین گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای ورامین در محل حسینیه شهدای گمنام این شهرستان برپا شده است، وقایع مربوط به جریان فتنه سال ۸۸ در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

دبیر اجرایی این نمایشگاه در حاشیه مراسم افتتاحیه اظهار داشت: در این نمایشگاه روزشمار وقایع فتنه سال ۸۸ و ۹ ماه دفاع مقدس مردم ایران اسلامی از حریم ولایت فقیه در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

سیدمحمد زاهدی افزود: ضرورت گرامیداشت حماسه نهم دی ماه یکی از مسائلی است که همواره مورد تأکید بوده و در سخنان مقام معظم رهبری نیز توجه به عمق مسئله ۹ دی همواره مورد توجه ایشان قرار داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نمایشگاه خروش عاشوراییان ورامین سعی شده از نگاه سطحی به حماسه نهم دی ماه به‌ویژه حرکت کفن پوشان ورامینی اجتناب و بیشتر به عمق مسایلی که در جریان حماسه ۹ دی اتفاق افتاد، پرداخته شود.

زاهدی بیان داشت: مفاهیم ارایه شده در این نمایشگاه با استفاده از مفاهیم هنری ارایه شده و از پرداختن مستقیم به امور مربوط به فتنه ۸۸ پرهیز شد زیرا این اعتقاد را داریم که مردم به درستی عوامل اصلی فتنه را شناخته‌اند و نیازی نیست به‌طور مستقیم عوامل فتنه را در قالب عکس یا تصویر به آن‌ها معرفی کنیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۱۱ غرفه تشکیل شده که هر کدام از مفاهیم خاصی برخوردار هستند و به ترتیب مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد تا در نهایت به غرفه اصلی که سخنان مقام معظم رهبری درباره حماسه نهم دی ماه که شاخص عملکرد است، ختم می‌شود.

زاهدی اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۳۰ تابلو از جریان‌های مختلف فتنه سال ۸۸ و حماسه نهم دی ماه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که برای سهولت دسترسی به مطالب نمایشگاه، فلش کارت‌هایی با موضوع تابلوهای عرضه شده در نمایشگاه به حاضران در نمایشگاه ارایه می‌شود. علاوه بر این، تصاویری از خروش مردم شهرستان ورامین در نهم و دهم دی ماه و حرکت کفن پوشان به سمت تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

زاهدی عنوان کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، ویژه‌نامه اینترنتی «۹ دی» با بیش از ۳ هزار مقاله درباره جریان فتنه و حماسه ۹ دی در اختیار علاقمندان قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل حسینیه شهدای گمنام ورامین پذیرای علاقمندان است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.