خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید علی قربانی

زندگی نامه شهید علی قربانی

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-ali-ghorbani%20(1).JPG

شهید علی قربانی در ۱۵/۱۰/۱۳۴۴ در شهرستان ورامین در خیابان مسجد جامع به دنیا آمد. پس از گذراندن دوران کودکی در سال ۱۳۵۱ در مدرسه کوشیار (توحید) مشغول به تحصیل شد و پس ازآن وارد مدرسه راهنمایی لشکری (علوی) شد. در همین دوران بود که خانواده شهید منزل خود را به خیابان مهدیه انتقال دادند.

او در سال ۲۵/۶/۱۳۶۰ همراه با نیرویهای بسیج به مناطق جنگی اعزام شد و توانست در عملیات فتح المبین در قالب تیپ ۷ ولی عصر شرکت کند. پس از آن به عضویت سپاه خرمشهر در آمد وپس از آزاد سازی این شهر که خود نیز در آن شرکت داشت در قسمت حفاظت فیزیکی (دژبانی) مشغول به خدمت شد. پس از چند ماهی به لشکر ۲۷ حضرت رسول در قسمت پدافند منتقل شد. پس از مدتی کوتاه وارد تیپ ۱۰ لشکر مخصوص حضرت سید الشهداء علیه السلام شد (پس از مدتی تیپ تبدیل به لشکر شد) او ابتدا در گردان حضرت علی اصغر و سپس مدت زیادی در گردان حضرت علی اکبر مشغول به خدمت بود. از عملیاتهای مهمی که این شهید بزرگوار در آنها شرکت داشت  می توان : فتح المبین (آزاد سازی خرمشهر)، والفجرمقدماتی، والفجر ۱، والفجر۴، خیبر (که لازم به ذکر است وی در این عملیات دچار مجروحیت شیمیایی گشت) بدر، والفجر۸ ، کربلای ۱ را نام بردالبته به غیر از موارد مذکور وی در دهها عملیات بزرگ وکوچک ایزایی نیز شرکت نموده است و پس از مدتی به سمت معاون گروهان نصر از گردان حضرت علی اکبر در آمد.

او در عملیات غرور آفرین کربلای ۱ (آزاد سازی شهر مهران) در منطقه ارتفاعات قلاویزان در نقطه ای که به عنوان سرستون به خط دشمن حمله کردند، هدف تیر بار دشمن قرار گرفت و به مقام بلند شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرینه اش رسید.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.