خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید محمد محیط

زندگی نامه شهید محمد محیط

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-mohammad-mohit.jpg

 

شهید محمد محیط در سال ۱۳۴۲ در شهر اصفهان به دنیا آمد. بعد از دو خانواده شهید به تهران نقل مکان نمودند. شهید دوره ابتدایی را در تهران در مدرسه ایران نوین به پایان رسانید و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید کمال وجودی تهران و دوره دبیرستان را در مدرسه نهایی و آخرین سال تحصیل را در کارخانه مدرسه شهید شیرازی گذرانید. از اول راهنمایی تا سوم دبیرستان صبحها در مسجد قوامی بعد از نمازصبح در جلسه قرآنی که توسط حجه الاسلام آقای تهرانی بر پا می شد، شرکت می کرد.

از اول راهنمایی با جمهوری اسلامی آشنایی پیدا کرد و این سرآغاز مخالفت او با دستگاه شاهنشاهی بود. او وقتی که می خواست تقویم سالیانه بخرد سعی می کرد که عکس خاندان پهلوی ملعون روی آن نباشد و اگر هم عکس  داشت  عکس روی آن را پاره می کرد. به خاطرشرکت در تظاهرات دفعات متعدد در کلاس درس حضور پیدا نکرد. او بعد از پیروزی انقلاب در مسجد قوامی واقع به عضویت بسیج در آمد و فعالیتهای خود را شروع نمود و یک شب در میان پست می داد. در سال ۵۹ دوره آموزش نظامی را در پادگان امام حسین علیه السلام گذراند و یک دوره آموزش سلاحهای سنگین را در آنجا دید.

نماز را از ۶ سالگی ترک نکرد و هر شب و روز نمازش را می خواند و از  ۱۳  سالگی در ماه مبارک رمضان هر سه روز یک بار روزه می گرفت و می گفت ثواب این روزه ام هدیه ای بر ارواح پدربزرگ و مادر بزرگم و از ۱۵ سالگی روزه را بطور کامل می گرفت. در تهران که بودیم بعد از انقلاب هیچ وقت  نماز جمعه اش ترک نمی شد.

 خودش می گفت که به ما شش فنون نظامی یاد داده اند و انشاء الله برای گرفتن شهر بصره ما را به جبهه اعزام می کنند و گروهی که با ما آموزش دیده اند از شهر محافظت می کنند.

 ایشان را ابتدا به اهواز اعزام کردند بعد از چند روز به اسلام آبادغرب و سپس به جبهه سومار اعزام شدند.

این شهید بزرگوار در عملیات مسلم ابن عقیل شرکت نمود و در سومین روز عملیات یعنی در تاریخ ۱۰/۷/۶۱ مورد اصابت گلوله توپ دوربرد قرار گرفته و به فیض شهادت نائل می گردد.

 منبع : لاله های سجاد

یک نظر

  1. ممنونم ازتلاش هایتان که شهدا شهرمان را به مردم معرفی می کنید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.