خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید سید محمدرضا غربتیان

زندگی نامه شهید سید محمدرضا غربتیان

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-mohammareza-ghorbatiyan%20(20).JPG

زندگی نامه شهید سید محمدرضا غربتیان از زبان برادر شهید

شهید سیدمحمدرضا غربتیان در سال ۱۳۴۴ در شهرستان فیروزکوه در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود وتحصیلات خود  را در شهرستان ورامین آغاز نمود . او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به تحصیل و ورزش داشت و در زمان تحصیل در مقطع راهنمایی به ورزشهای رزمی روی آورد. در خانه بسیار فروتن و در کارها کمک خانواده بود و به ساده زیستن علاقه زیادی داشت. در دوران دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل شد و در این چهار سال همیشه شاگرد ممتاز بود. در این دوران بود که در کنار تحصیل به ورزش و هنر بیشتر علاقه نشان داد به طوری که در ورزش در رشته تکواندو کمربند مشکی گرفت و در هنر به خوشنویسی روی آورد و آثار فراوانی از خود به جای گذاشته است و توانست به عضویت انجمن خوشنویسان درآید .

در اوایل انقلاب یکی از اعضای فعال پایگاه قدس مسجد رضویه راه آهن شد البته در مساجد دیگر مثل مسجد حضرت سجاد علیه السلام و مهدیه نیز فعالیت داشت. از نظر اخلاق بسیار فروتن و مهربان بود.

در آزمون سراسری با رتبه بالا در دانشگاه صنعتی علم و صنعت در رشته مهندسی پتروشیمی (فرآیندهای نفت) مشغول به تحصیل شد اما با شروع شدن جنگ تحمیلی ایران و عراق داوطلبانه به جبهه رفت و در عرصه نبرد از ناحیه کتف مجروح و در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شد .بعد از کسب بهبود نسبی دوباره عازم جبهه شد.

وی در سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی فکه در حال شلیک آرپی‌جی۷ به سوی تانکهای دشمن با همکاری شهید حسن ضرغام بود که به وسیله ترکش خمپاره دشمن به درجه رفیع شهادت آمد. جنازه وی حدود ۴ ماه در خاک دشمن بود که بعد از این مدت توسط همرزمانش به میهن اسلامی برگردانده شد و در گلستان شهدای حسین رضا دفن گردید.

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.