خانه » شهدای ورامین » پیام ها و نامه ها » وصیت نامه شهید سید مرتضی مؤمن

وصیت نامه شهید سید مرتضی مؤمن

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-morteza-momen.JPG

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

با سلام به پیشگاه با عظمت آقا امام زمان عجل الله تعالی فی فرجه الشریف و نایب برحقش امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امید مستضعفان جهان، یار و غمخوار محرومان و با درود بی کران به ارواح طیبه شهدا و به امید پیروزی هر چه زودتر رزمندگان سلحشور اسلام در جبهه های حق علیه باطل وصیت نامه خود را آغاز می کنم .

اول خدمت مادر عزیز و از جان گرامیترم سلام عرض می کنم این سلام را در اول وصیت نامه خود عرض می کنم که پس از شهادت من هر کجا و هر کس این وصیت نامه را می خواند اول عرض سلام خدمت مادرم که با شیره جان خود که آمیخته با مهر امام حسین علیه السلام بود مرا پرورش داد و بزرگ کرد چون پس از شهادتم نمی توانم نسبت به مادرم اداء تکلیف کنم لذا با همین سلام مختصر اکتفا می کنم. انشاءالله که مادرم مرا برای رضای خدا عفو کند .

و اما همسرم پس از شهادت من کار شما چند برابر می شود این را خوب می دانم که تحمل شهادت من برای شما بسیار سخت است، اما هر وقت که فشار و سختی بر شما زیاد شد این کلام خدا را بیاد بیاور که در قرآن کریم می فرماید:« ان الله مع الصابرین- همانا خداوند با صابران است » در برابر یاوه گویان و نق زنهای ضد انقلاب با تمام قدرت بایست و با مشت بر دهان آنها بکوب که انشاءالله پیروزی با اسلام است. باید برای تربیت بچه ها و تشویق آنها برای حمایت از جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی تا سرحد جان تلاش کنی.

اما پسرم روح الله که نامت را از نام امام و رهبرم گرفتم و همچنین پسرم حسین که نام تو را نیز از نام آقایم، سرورم، سالارم و آن کسی که خط سرخ شهادت را به من آموخت یعنی امام حسین علیه السلام گرفته ام به شما وصیت می کنم اگر می خواهید که من از شما راضی باشم باید راه امام حسین علیه السلام  را پیشه کنید و به دنبال امام خمینی که همان راه امام حسین علیه السلام است بروید که رستگاری در همین راه است .

دخترانم به شما وصیت می کنم، حفظ حجاب از اولین وظایف شما می باشد که باید به عنوان یک دختر شهید در جامعه بدرخشید و برای دیگران نیز الگو باشید و راه شما نباید از راه امام جدا باشد و باید درهمین خط حرکت کنید تا سعادتمند شوید و سختی ها را به یاد طفلان امام حسین علیه السلام تحمل کنید .

و اما چند تذکر به برادرانم، که مبادا خود را از امام و انقلاب جدا کنید. مبادا   به خاطر کمبودها نق بزنید، مبادا در برابر جنگ بی تفاوت باشید، مبادا نسبت به پیش آمدهای جنگ و انقلاب بی اعتنا باشید. سختی که نیست اگر هم پیش آمد برای رضای خدا تحمل کنید و تا می توانید با کار و تولیدی دست حمایت به جمهوری اسلامی بدهید، تا انشاءالله هر چه زودتر این کشور امام زمان (عج) از وابستگی به بیگانگان و اجانب نجات پیدا کند که خداوند منان در این امر هم با شما همراه خواهد بود .

و اما خواهران این فرمایش فاطمه زهرا سلام الله علیها را که می فرماید بهترین زینت زن حفظ حجاب است همیشه مدنظر داشته باشد .

خواهران عزیز مبادا وابستگی به خانه و فرزندان و شوهر شما را از انقلاب عقب نگهدارد. مبادا در برابر یاوه گوییهای نق زنها بی تفاوت باشید و بی اعتنا از برابر آنها بگذرید، که مسئولیت شما کمتر از دیگران نیست. دیگران را راهنمایی کنید و به عمل دعوت کنید که سعادت آخرت در ادامه راه اولیاء و انبیاء می باشد و با استعانت از پروردگار عالم موفق می شوید .

اما چند تذکر که چه عرض کنم بلکه بهتر بگویم چند اخطار به آن عده از مردم که با وجود گذشت ده سال از عمر پربرکت انقلاب و هشت سال از عمر انسان ساز جنگ هنوز نتوانسته اند خود را با انقلاب و جنگ وفق بدهند و همراه باشند، به خود بیایید اینقدر یاوه گویی نکنید. غیبت نکنید و از تهمت و افتراء به دیگران جداً خودداری نمایید و عاقبت خود را تباه نکنید. بیایید آزادانه اندیشه کنید، تدبیر نمایید، مطالعه کنید، بی غرض و مرض تصمیم بگیرید. اگر باور نمی کنید حتی برای یکبار هم که شده به جبهه بیایید نه برای جنگ با دشمن بلکه جنگ با نفس . بیایید ببینید که این سلحشوران چه می کنند برای چه می جنگند ازچه کسی خط می گیرند که اینطور بی باکانه عمل می کنند . بیایید برای رضای خدا و به احترام خون پاک شهیدان از گذشته خود استغفار کنید و به آنچه که در اطرافتان می گذرد با چشم باز بنگرید که سعادت در این است .

و اما سخنی چند با همکاران عزیز داشته باشم و به عنوان تذکر نکاتی را یاد آوری کنم . این را خوب می دانم که شما نسبت به وظیفه های محوله آگاهی دارید و من نیز به عنوان وظیفه می خواهم تذکراتی را داده باشم . اول روی سخنم با برادران انجمن اسلامی می باشد . این برای من ثابت شد که شما برادران به وظیفه خود آشنا هستید و عمل کرد گذشته شما بیانگر این امر است، اما به هر حال بر حسب وظیفه عرض می کنم. برادران هر چه از عمر پربرکت انقلاب و جنگ تحمیلی می گذرد و هر چه تعداد شهدا بیشتر می شود به مراتب وظیفه شما نیز سنگین تر می شود. باید توجه داشته باشید مبادا به خاطر سنگینی وظیفه بر دیگران فخر بورزید و بر دیگران منت بگذارید. کارها را برای خدا انجام دهید که انشاءالله خدا نیز کمکتان می کند و اما آن تعداد اندکی که هنوز به خود نیامده اند و باور نکرده اند و حتی زحمت فکر کردن را هم به خود نداده اند و یا به نظر خودشان بهتر از دیگران می فهمند، که سخت در اشتباه هستند. همکاران عزیز شما در هر اداره و هر قسمت یا هر پست و مقامی که هستید کار را برای رضای خدا انجام دهید نه برای احسنت گفتن شخص مافوق. شما نیز وظیفه دارید که از رهبری امام خمینی پیروی کنید و در سرنوشت انقلاب و جنگ سهیم باشید. مبادا بی اعتنا باشید به آنچه در کشور اسلامی می گذرد. امروز جنگ یک اصل است، با حضور در جبهه این اصل را به اسلحه تبدیل کنید و با این اسلحه بر فرق دشمنان خدا بکوبید که انشاءلله فتح و پیروزی نزدیک است . همکاران من که رفتم و به آن هدفی که داشتم رسیدم اما به یک نکته نیز توجه کنید .

نارسائی های مسئولین را به حساب اسلام و انقلاب نگذارید .

پروردگارا تو را شکر می کنم که مرا انسان آفریدی  و تو را شکر می کنم که از امت محمد (ص)  قرار دادی . تو را شکر می کنم که مرا از شیعیان علی ولی الله قراردادی . تو را شکر می کنم که مرا از منتظران مهدی آل محمد (عج) قراردادی و تو را شکر می کنم که عمر مرا در زمان حکومت جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی قراردادی و تو را شکر می کنم که افتخار حضور در جبهه را به من عطا فرمودی و تو را شکر می کنم که افتخار جنگیدن با دشمنان خودت را به من عطاء فرمودی و تو را شکر می کنم که افتخار شهادت در راه خودت را که به فرمایش امام علی علیه السلام شهادت گرامی ترین مرگ است به من عطا فرمودی .

جنگ جنگ تا رفع کل فتنه.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار .

دلا بسوز که سوز تو کارها بکند        دعای نیمه شبی رفع صد بلا بکند

جفای روی پری چهره عاشقانه بکش     که یک کرشمه تلافی صد جفا بکند

زملک تا ملکوتش حجاب بردارد          هر آنکه خدمت جام جهان نما بکند

بامید پیروزی لشکریان اسلام بر کفر جهانی .

سید مرتضی مؤمن

۶۷/۱/۲۲

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.