خانه » اخبار و رویدادها » کارخانه: از هدفمان جلوتر هستیم

کارخانه: از هدفمان جلوتر هستیم

سرمربی تیم والیبال متین ورامین می‌گوید که‌ تیمش با وجودی که دیر بسته شده به نقطه‌ای بالاتر از چیزی که هدف‌گذاری شده بود رسیده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از خراسان٬ مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم‌های ملی والیبال، سال پیش یک‌ فصل کابوس‌‌وار را در تیم پرمهره گیتی‌پسند اصفهان گذراند. او در هفته هفتم لیگ مجبور به استعفا شد و این فصل با متین ورامین، چالش جدیدی را تجربه می‌کند. او از نیم‌فصل لیگ برتر می‌گوید.

با چه هدفی تیم را برای لیگ ۹۱ بستید؟

در جلساتی‌‌ که پیش از شروع فصل با اسپانسر تیم و فرماندار ورامین داشتیم به این نکته مهم اشاره کردم که زمان کافی برای تمرین نداریم و وقت زیادی را از دست داده‌ایم. با این وجود با انگیزه‌های زیادی که داشتیم، تیم را بستیم و در فاصله فقط یک هفته تا شروع لیگ، کارمان را شروع کردیم. زمانی که می‌خواستیم تمرینات را شروع کنیم، همه تیم‌ها بسته شده بودند و ما محدودیت زیادی در جذب بازیکن داشتیم. برنامه‌ریزی خوب و دقیق کردیم و هدفمان هم شروع خوب نیم‌فصل بود. الان هم که می‌بینید با تیم دوم هم امتیاز هستیم و خلاصه بالاتر از چیزی که هدف‌گذاری شده بود رسیدیم. خیلی‌ها تصورش را نمی‌کردند که این‌طور نتیجه بگیریم.

شما ۲ تجربه ناموفق با پتروشیمی و گیتی‌پسند اصفهان داشتید. این موضوع به شما استرس وارد نمی‌کرد؟

ورزش حرفه‌ای همین است. همه مربیان دنیا همیشه روی دور برد نیستند و شکست را هم تجربه می‌کنند. من بارها قهرمان ایران و آسیا شده‌ام و از این لحاظ پشتوانه قدرتمندی دارم. پتروشیمی و گیتی‌پسند را هم فراموش کرده‌ام. نباید امید را از دست داد.

از دید یک کارشناس، نیم‌فصل اول لیگ برتر والیبال را چطور دیدید؟

خیلی سخت بود. از همه سال‌هایی که من در لیگ برتر تیم داشتم، سخت‌تر بود. تیم‌ها و بازیکنان رشد قابل توجهی کرده‌اند و قدرت تیم‌ها به هم نزدیک شده است.

‌۴ باخت در این نیم‌فصل داشتید. از آن‌ها بگویید.

همان‌طور که گفتم قدرت تیم‌ها نزدیک به هم است و با یک لحظه غفلت، سرنوشت بازی عوض می‌شود. نتیجه هیچ‌کدام از بازی‌های لیگ قابل پیش‌بینی نبود.‌‌ یکی از همین تیم‌های غیرقابل پیش‌بینی، پیشگامان کویر یزد بود که قهرمان نیم‌فصل شد. جالب این‌که همین تیم قهرمان در هفته آخر و در یزد به میزان خراسان باخت.

اگر وقت و بودجه کافی داشتید چه بازیکنانی را به تیمتان اضافه می‌کردید؟

تیم را خیلی دیر بستیم و برخی بازیکنان‌ مورد نیاز ما با تیم‌هایشان قرارداد بسته بودند. به هر حال همه آن‌ها را نتوانستیم بگیریم.

از بازیکنان خارجی تیمتان راضی هستید؟

بازیکنان خوب و موثری جذب کرده‌ایم، به ویژه بازیکن بلغاری (نیکولای نیکولوف) که خیلی خوب کار می‌کند.

برای دور برگشت برنامه خاصی ندارید؟

تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.