خانه » اخبار و رویدادها » سردار احمدی مقدم : ورامین استان مجازی است

سردار احمدی مقدم : ورامین استان مجازی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در صورت فقدان زمین مناسب از ورامین منتقل می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئتی کارشناسی از نیروی انتظامی، ظهر یکشنبه عملکرد فرماندهی شرق استان تهران را ارزیابی کرد. این مراسم با حضور سرهنگ سیروس فتحیفرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران و دیگر مسئولان شهرستانهای ورامین، پیشوا، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه در ستاد این فرماندهی برگزار شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم  در این مراسم گفت: از ابتدای تشکیل نیروی انتظامی ساختار ویژه ای در استان تهران حاکم بود که پایتخت به عنوان تهران بزرگ و پیرامون پایتخت به عنوان استان تهران، دو ساختار در آن مستقر بود که بعد از تشکیل استان البرز و جدایی آن، باید بقیه شهرستانهایی که تابع استان تهران مستقر در کرج بودند، تعیین تکلیف می شدند و نهایتاً با توجه به شرایط خاص و مسائل انتظامی که وجود داشت، فرماندهی انتظامی شرق و غرب تهران را طرح ریزی شد که به تصویب و تأیید ستاد کل رسید و اجرا شد و طبیعتاً توجیه آن روشن بود.

وی افزود: رشد سریع جمعیت در پیرامون تهران مسائل جدیدی ایجاد کرد که اگر به ۲۰ سال گذشته برگردیم، شاید جمعیت ورامین، قرچک، پاکدشت، اسلامشهر، شهریار و… اعدادی حدود یک سوم الان بود که این رشد بسیار سریع بوده و در آینده ادامه خواهد شد که یک جاذبه جمعیتی بالا نیاز به تجدیدنظر در ساختار انتظامی ایجاد می کند.

تعداد بالای اتباع بیگانه در این مناطق یکی دیگر از مسائل انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: صرف نظر از رشد جمعیت و شهرنشینی، عدد بالای اتباع بیگانه در این مناطق خود یکی دیگر از مسائل انتظامی است و نیاز به رسیدگی دارد، کم توجهی به این مناطق ممکن است، این مناطق را تبدیل به خوابگاهی برای مجرمانی که در تهران دست به جرم می زنند، کند.

وی ادامه داد: شاهد بوده ایم که در همین مناطق جرم به شدت رو به افزایش بوده، مسائل ترافیکی که تمام راه های گذری تهران به بیرون از خود از این مناطق عبور می کند؛ در فرماندهی ویژه شرق تهران راههای منتهی به شمال، مشهد و جاده قم مسیر اساسی بوده که هزار خودرو در روز جا به جا می شود و از پرترافیک ترین راه های کشور است.

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: این موجب شده که رشد جمعیتی وسیعی در این منطقه رقم بخورد و فکر می کنم دروازه غرب تهران حدود شش، هفت درصد یا بالاتر در سطح سالانه رشد پیدا کند و فکر می کنیم اینجا حدود چهار درصد رشد در شرق تهران داشته ایم که این رشد بسیار بالایی است و این مافوق رشدها در کشور بوده و خودش می تواند در هر ۱۰ تا ۱۵ سال جمعیت را دو برابر کند، ضمن اینکه شهرکهای جدید، مسکن مهر و پردیس به این حوزه انتقال داده شده که خود پردیس اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت برای جذب جمعیت دارد.

اگر معابر افزایش پیدا کند، بخشی از جمعیت تهران به این منطقه می آید

وی اضافه کرد: اگر معابر در این منطقه افزایش پیدا کند، مثلاً ادامه اتوبان شهید بابایی، جاجرود، پاکدشت یا با آمدن خط مترو، جمعیت بیشتری را به این مناطق می فرستد که بخشی از جمعیت تهران به این منطقه می آید که بتوانند مسکن ارزانتر و هزینه پایین تر زندگی را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مشکلات و مسائل انتظامی این منطقه که پیشرو خواهد بود، است؛ خود بافت جمعیت آماری که در این حوزه ارائه کرده اند، صرف نظر از اتباع بیگانه که در بعضی از شهرستانها با کل جمعیت مساوی هستند، ۴۵ درصد تا ۵۵ درصد فقط بومی هستند و بقیه در اثر مهاجرت ساکن شده اند و در هر صورت، بافت جمعیتی تا انسجام لازم را پیدا کند، نیازهای خاص خود را دارد و البته رشد و توسعه نیز در این منطقه بسیار سریع بوده است.

وی افزود: حدود ۱۴ ماه قبل این فرماندهی تشکیل شد و امروز با هیئتی از نیروی انتظامی به این دلیل به اینجا آمده ایم که ارزیابی اولیه ای از اقدامات تا این لحظه به دست بیاوریم که خوشبختانه در جلسات ارزیابی و تیمهایی که برای ارزیابی اعزام شده بودند که فقط کارشان منحصر به داخل نیروی انتظامی نبود و جلب نظرات از مردم هم بود، راجع به اقدامات نظرپرسی کردند و شاهد آن بودیم که مردم با ارتقای امنیت و احساس امنیت مواجه شدند و تمام مسئولان و مردم نسبت به این اقدامات شکرگزار و قدردان هستند.

در شرایط کنونی کشور، ایجاد و توسعه رده ها به سختی امکان پذیر است

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور ایجاد و توسعه رده ها به سختی امکان پذیر است، استخدام نیروی انسانی و شرایط خاص اقتصادی که امسال پیش آمده در اینکه بتوانیم در توسعه رده ها، آزاد هزینه کنیم با مشکل موجه شده ایم؛ نسبت به خرید تجهیزات، امکانات، ساختمان، زمین و … در فشار هستیم ولی با توجه به نیاز این فرماندهی تلاش کردیم که این محدودیتها و مشکلات دامنگیر این فرماندهی نشود که البته در تمام نیرویهای انتظامی تمام تلاشمان این بوده است.

وی ادامه داد: توفیقم در این ۹ ماه که از سال گذشته، با نحوه مدیریت منابع سازمان توانسته ایم از عهده مأموریتمان بربیایم و مشکلی نخواهیم داشت؛ از برکات فشارها و تحریمها این است که بهره وری ارتقا پیدا می کند و همه تلاش می کنند که صحیح تر هزینه کنند و این منابع مالی درست تر مصرف شود که در نیروی انتظامی این را حس می کنیم و تا کنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

این مقام انتظامی یادآور شد: تعهداتی که در جلسه صبح امروز داده شد، این بود که تا سال آینده ۱۵ هزار مترمربع بنا برای ستاد فرماندهی و مراکز خدماتی ساخته شود و یکصد واحد سازمانی نیز مسئولان شهرستان کمک کنند با توجه به توزیعی که نیاز داریم از مسکنهای آماده، خریداری شود.

اگر سنگ از آسمان بیاید، این امکانات را به این فرماندهی خواهیم آورد/ ورامین استان مجازی است

وی اضافه کرد: در پایان سال ۹۲ که به اینجا می آییم با تمام مشکلات باز هم این امکانات را به این فرماندهی خواهیم داد و برای افتتاح پروژه ها به اینجا خواهیم آمد، البته این در صورتی است که مسئله زمین را حل شود چون به دلیل ضعف موقعیت زمینی بخشی از کار دچار عقب ماندگی شده است.

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: ورامین از نظر ما استان مجازی است که باید با استانداردها سازگار باشد، باید مسئولان کمک کنند، سرهنگ فتحی تا پایان آذرماه مسئله زمین را باید حل کند و اگر حل نشود، باید تجدید نظر کنند و مرکز را به جای دیگری ببرند و از این بلاتکلیفی بیرون بیایند.

وی افزود: منابع مالی را تهیه می کنیم، به دلیل اینکه وضع زمین مشخص نیست، دچار گرفتاری شده ایم و مسئولان کمک کنند، اعتباری برای خرید زمین تهیه کنند، حتی اگر قرار باشد باریکه ای خریداری شود با کمک مقامات و منابع محلی و یک مقدار کمک نیروی انتظامی کل این موضوع حل شود تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتقای ساختار را پیش بینی کرده ایم، ساختاری که سال گذشته داده بودیم، هم استقلال پیدا کرده و هم ارزیابی نسبی داشته و با توجه به گسترش جمعیت، آینده جمعیتی این منطقه و نیازهای انتظامی تا پایان برنامه پنجم، ساختاری تدوین شده است که ابلاغ می شود و با توجه به وضع موجود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر افزایش نیروی انسانی در جداول دیده ایم که تا پایان سال آینده هم نیروی انسانی و هم خودرو و امکانات تأمین خواهد شد.

اعتبار برای ساختمان را مقامات محلی باید تأمین کنند

وی ادامه داد: اعتبار برای ساختمان را مقامات محلی باید تأمین کنند و منابع مالی آن را درست خواهیم کرد و در پایان سال آینده دیگر استانداردمان در فرماندهی انتظامی شرق مانند استاندارد تمام استانهای دیگر باشد، البته استانهای جدید و شبه استانها معمولاً در ابتدا با مشکلات زیادی مواجه اند، ولی حسنی که دارد این است که بعد از مدتی همه تأسیسات نو نوار دارند؛ قدیمیها چون دلخوش هستند که این امکانات را دارند دیگر به آن توجهی نمی کنند، بعضی مکانهای ما فرسوده و برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش هستند.

سردار احمدی مقدم تأکید کرد: مکانهایی که جدیدالتأسیس است، تأسیساتش نیز جدید خواهد بود، همه باید کمک کنند تا بتوانیم در این منطقه ارتقا داشته باشیم، کسانی بودند که هم رسمی و غیر رسمی، اوضاع اینجا را منعکس می کردند و گلایه مند بودند که الحمدالله اکنون احساس می شود، یک مقدار همه امیدوار شده اند و رضایتشان به دست آمده است و هم تلاش می کنیم، بتوانیم این رضایتمندی را ارتقا و افزایش دهیم و امنیت نه تنها در این منطقه به مخاطره نیفتد بلکه ارتقا پیدا کند و احساس امنیت، مدنیت، نظم و انضباط بیشتر شود.

وی اضافه کرد: مناطقی که به سرعت رشد می کنند، شهر درست می شود ولی فرهنگ مدنی در آن نیست و فرهنگ، فرهنگ همچنان روستایی بوده که قالب است، نظم اجتماعی، ترافیک، تصادف و … اینها باید در استقرار نظم و بازگرایی آنها کمک و تلاش شود که الحمدالله پیشرفت در این منطقه خوب بوده و تلاش می کنیم که پیشرفت بیش از اینها باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: سال آینده که به اینجا می آییم باید استانداردها به آن محل خودش رسیده باشد تا بتوانیم خدمتگزار مردم بسیار خوب این منطقه باشیم.

حرکت آغازین انقلاب اسلامی از ورامین و پیشوا شروع شده است

وی افزود: ورامین و پیشوا تابلوی ویژه ای که دارند این است که حرکت آغازین انقلاب اسلامی از این منطقه شروع شده و این تابلو و سند برای کل این منطقه افتخاری است و در شناسنامه انقلاب اسلامی کل ایران، یک امر تاریخی بوده و برای هر کسی که در اینجا زندگی می کند یا به نوعی انتصاب به این منطقه دارد و زاده این خاک بوده، بسیار افتخارآمیز است.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: جا دارد یادی کنیم از شهدای بزرگوار این منطقه کرد که در آغاز جنگ در منطقه جوانرود که تعداد آنها به ۵۰ تا ۶۰ نفر می رسید و  آنجا داوطلبانه بسیجی بودند ولی تقریباً بیشتر آنها ماندگار شدند، افتخار این را داشته ام که به مناسبتهای مختلف به آنها سرکشی و یادی از شهدای گرانقدر این منطقه مانند شهید علی قمی، شهید حسن قمی که افتخار هم خدمتی با آنها را داشتیم، شهید بسیار بزرگوار شهید مهتدی، شهدا بسیار ارزشمند و اثرگذاری این منطقه بوده اند که اگر بخواهیم بشماریم، دهها و صدها خواهند شد.

وی ادامه داد: نقش برجسته این منطقه در دفاع مقدس و در دفاع از انقلاب برای همه نسل بعدی و مردمی که ساکن این منطقه هستند و شهدای بسیار اثرگذاری را تقدیم انقلاب کردند، بسیار حائز اهمیت و افتخارآمیز است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: می توانیم در مسیر این شهدا حرکت کنیم و جزو کسانی باشیم که اگر افتخار نداشتیم جزو آن گروه باشند، جزو گروه دوم قرار بگیرنند، به قول یکی از مفسرین بزرگوار  که فرمود، چون گروه اول شهدا هستند، شاد هستند و پایکوبی می کنند و به قول حضرت امام(ره) قهقهه مستانه در شادی خودشان سر می دهند و چه جزو آن گروه باشیم، هم وزن گروه دوم کمتر نیستنیم اگر دنباله رو آنها باشیم.

شهدا نرفتند و زنده هستند

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: این کاروان در حرکت است و از حرکت باز نایستاده و شهدا نرفتند و زنده هستند، نظارت و هدایت می کنند و این مسیر را ادامه دادند تا این پرچم به دست صاحبش، امام عصر(عج) برسد؛ این نهضت ادامه دارد و این خون جوشان و زنده است، وظیفه ای که اباعبدالله(ع) برای آن به شهادت رسید، مبارزه با انحراف، دفاع از ارزشها تا پای جان بود، حالا جان مرتبه بالایی نیست، بسیاری جانفشانی می کند در سخت ترین نبردها جان، آبرو، مال و خانواده هر چی که دارند را می دهند.

وی اضافه کرد: این اوج ایثار و سرمشقی است برای همه آزادگانی که در طول تاریخ می خواهند، مسیر حق طلبی را طی کنند، اقامه دین، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و مبارزه با انحراف اینها چیزهایی است که حضرت(ع) تعریف کردند، این نهضت این نبود و ظاهراً شکست ظاهری خوردند که البته تاریخ می گوید که به فرموده حضرت امام(ره) هم که همین عزاداریها اسلام را زنده نگه داشته است و این اسلام که امروز می بینید پرچم را به دست صاحب اصلی اش بدهد.

اظهارات کیلنتون از روی عجز و درماندگی بود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اظهارات کیلنتون که بسیار از روی عجز و درماندگی اعتراف می کرد چون بسیار برایشان سخت و تلخ است، مستکبر این است که با استنتاخ دیگران خودش را بالا می کشد و قیافه می گیرد و کسی را اصلاً عددی حساب نمی کند، کلینتون گفت که هر جایی دنیا که می رویم،ایران هست یعنی یک کاری می کند و فعال است،هر جا که می رویم حرف از ایرانیان است، می رویم آسیای جنوبی، خاورمیانه، آفریقا و … ایران است، و پایش را در کفشمان کرده است.

وی افزود: بالاخره اینها یا ساده اندیش هستند که فریب می دهند، یا باورشان این است و یا وابستگی دارند و می گویند مذاکره می کنیم و تمام می شود،مشکل غربیها با ایران هسته ای نیست، مسئله هسته ای فقط یک بهانه است و مردم ایران باید توجیه باشند که اگر یک سنگر از دست بدهند آنها به دنبال سنگر بعدی می آیند.

وی ادامه داد: اکنون غربیها می گویند غزه، لبنان، سوریه و فلسطین دهها جبهه با ما درگیر هستند، می گویند که هر جا می رویم ایران درگیر است یا همه را باید ببوسیم و کنار بگذاریم که این نهضت، نهضت اباعبدالله(ع) است، و یا اینکه بچه خوبی شویم و هر چی آنها گفتندقبول کنیم و یا اینکه اگر خواستیم استقلال واقعی خودمان را حفظ کنیم، تصمیماتمان را خودمان بگیریم  و از دینمان دفاع کنیم، بالاخره باید بدانیم که این درگیری اجتناب ناپذیر است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حال، درگیری معنی اش این نیست که با هر کسی دست به یقه شویم و هر کس در عرصه خود، عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است با آنها بجنگد و اگر تحریمات قبلی اثر داشت، تحریمها را زیاد نمی کردند، پس معلوم است که اثر نداشته که تحریمها را زیاد می کنند.

غربیها مدام تحریمها را زیاد می کنند و ایران آرام، آرام خود را پیدا می کند

وی اضافه کرد: غربیها مدام تحریمها را زیاد می کنند و ایران آرام، آرام خود را پیدا می کند و این تحریمها بی اثر می شود، البته اگر راه دیگری داشتند حتماً آن کار را می کردند و این آخرین چیزی است که از آنها بر می آید، مگر اینکه دلشان برای ایران سوخته باشد.

سردار احمدی مقدم بیان داشت: ساده اندیشی است، اگر کسی تصور کند با امتیاز آنها مشکلاتشان حل شود چون این امکان ندارد، قرآن در مورد فرعون می گوید تا ذلیل و بدبخت نباشی، آنها دست از سرت بر نمی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب ایران زنده است، انقلاب ایران، ادامه نهضت اباعبدالله(ع) و مبتنی بر امامت و ولایت است؛ مسیر را نیز مردم شناخته اند با توجه به همه فشارها که می آورند، مردم شعور بالایی دارند، درک و همراهی می کنند و پشت این نظام هستند.

سردار احمدی مقدم عنوان کرد: غربیها اشتباهتشان این است که یک خبرنگار به اسم بی بی سی می فرستند و با تابلوی قلابی می آید و در ایران مصاحبه می گیرد، شما نمی دانید که با چه کسی مصاحبه کرده اید و می بینید بی بی سی آنجا پخش می کند، گرانی و ترافیک، بالاخره مردم در زندگی شان مشکل دارند همه جای دنیا این طور است.

در اصل نظام همه مردم مدافع هستند

وی اضافه کرد: چرا راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن، نماز عید فطر و عزاداری اباعبدالله را نشان نمی دهند، خب همه را با هم نشان دهید، مردم حق دارند در جزئیات نظر دهند، مطالبه دارند و اشکال دارد، نظام پویا یعنی مردم بگویند، مسئولان مرتب کار را جلو ببرند ، پاسخ دهند و رفع مشکل کنند، این هیچ ربطی ندارد که با اصل نظام مخالف هستند در اصل نظام همه مردم مدافعه هستند، شاید اندکی مردم باشند اکثریت مردم موافق نظام و موافق ولایت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: واقعاً نظام ایران از مردمی ترین نظامهاست، باید ببینیم که اطراف ایران چگونه است، سوریه، افغانستان و عراق این گونه هستند، این وضع اسرائیل که پیش بینی کسینجر این بوده که تا هشت تا ۱۰ سال آینده اسرائیل نداریم، کسینجر از استراتژیستهای بزرگ آنان است.

وی ادامه داد: آنها می گویند ایران را طوفان هم تکانش نمی دهد، این همه وقایع اطراف ایران است و ما به تحریم ها دلخوش کرده ایم؛ این تحریمها ایران را قوی می کند، ایران وابستگی اش به بیرون کمتر می شود و هر چه کمتر شود، فشار کمتر خواهد شد.

سردار احمدی مقدم گفت: آنها دلشان به نفت خوش بود بعد از نفت به چه چیزی می خواهند، دلخوش کنند، آرام آرام همه تولیدات داخلی می شود و این اظهار یأس غربیهاست که کی پس از  دیگری اظهار یأس می کنند.

ساختارسازی و برقراری استقرار امنیت در محدوده حوزه استحفاظی شرق استان تهران

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز در ابتدای این مراسم با تشکر از ائمه جماعات و جمعه، فرمانداران و همچنین استادان و رؤسای دانشگاه ها گفت: این فرماندهی از ششم تیرماه ۱۳۹۰ تأسیس شد و تمام توانمندی و تلاش خود سعی کرد که در بحث ساختارسازی و همچنین برقراری استقرار امنیت در محدوده حوزه استحفاظی معطوف شود.

سرهنگ سیروس فتحی افزود: تلاشهای شبانه روزی و همکاریهای مضاعف بین مسئولان و اعضای پرسنل نیروی انتظامی باعث شد که اقدامات شایسته در برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در سطح محدود داشته باشیم.

 

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در صورت فقدان زمین مناسب از ورامین منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئتی کارشناسی از نیروی انتظامی، ظهر یکشنبه عملکرد فرماندهی شرق استان تهران را ارزیابی کرد. این مراسم با حضور سرهنگ سیروس فتحیفرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران و دیگر مسئولان شهرستانهای ورامین، پیشوا، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه در ستاد این فرماندهی برگزار شد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم  در این مراسم گفت: از ابتدای تشکیل نیروی انتظامی ساختار ویژه ای در استان تهران حاکم بود که پایتخت به عنوان تهران بزرگ و پیرامون پایتخت به عنوان استان تهران، دو ساختار در آن مستقر بود که بعد از تشکیل استان البرز و جدایی آن، باید بقیه شهرستانهایی که تابع استان تهران مستقر در کرج بودند، تعیین تکلیف می شدند و نهایتاً با توجه به شرایط خاص و مسائل انتظامی که وجود داشت، فرماندهی انتظامی شرق و غرب تهران را طرح ریزی شد که به تصویب و تأیید ستاد کل رسید و اجرا شد و طبیعتاً توجیه آن روشن بود.

وی افزود: رشد سریع جمعیت در پیرامون تهران مسائل جدیدی ایجاد کرد که اگر به ۲۰ سال گذشته برگردیم، شاید جمعیت ورامین، قرچک، پاکدشت، اسلامشهر، شهریار و… اعدادی حدود یک سوم الان بود که این رشد بسیار سریع بوده و در آینده ادامه خواهد شد که یک جاذبه جمعیتی بالا نیاز به تجدیدنظر در ساختار انتظامی ایجاد می کند.

تعداد بالای اتباع بیگانه در این مناطق یکی دیگر از مسائل انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: صرف نظر از رشد جمعیت و شهرنشینی، عدد بالای اتباع بیگانه در این مناطق خود یکی دیگر از مسائل انتظامی است و نیاز به رسیدگی دارد، کم توجهی به این مناطق ممکن است، این مناطق را تبدیل به خوابگاهی برای مجرمانی که در تهران دست به جرم می زنند، کند.

وی ادامه داد: شاهد بوده ایم که در همین مناطق جرم به شدت رو به افزایش بوده، مسائل ترافیکی که تمام راه های گذری تهران به بیرون از خود از این مناطق عبور می کند؛ در فرماندهی ویژه شرق تهران راههای منتهی به شمال، مشهد و جاده قم مسیر اساسی بوده که هزار خودرو در روز جا به جا می شود و از پرترافیک ترین راه های کشور است.

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: این موجب شده که رشد جمعیتی وسیعی در این منطقه رقم بخورد و فکر می کنم دروازه غرب تهران حدود شش، هفت درصد یا بالاتر در سطح سالانه رشد پیدا کند و فکر می کنیم اینجا حدود چهار درصد رشد در شرق تهران داشته ایم که این رشد بسیار بالایی است و این مافوق رشدها در کشور بوده و خودش می تواند در هر ۱۰ تا ۱۵ سال جمعیت را دو برابر کند، ضمن اینکه شهرکهای جدید، مسکن مهر و پردیس به این حوزه انتقال داده شده که خود پردیس اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر ظرفیت برای جذب جمعیت دارد.

اگر معابر افزایش پیدا کند، بخشی از جمعیت تهران به این منطقه می آید

وی اضافه کرد: اگر معابر در این منطقه افزایش پیدا کند، مثلاً ادامه اتوبان شهید بابایی، جاجرود، پاکدشت یا با آمدن خط مترو، جمعیت بیشتری را به این مناطق می فرستد که بخشی از جمعیت تهران به این منطقه می آید که بتوانند مسکن ارزانتر و هزینه پایین تر زندگی را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مشکلات و مسائل انتظامی این منطقه که پیشرو خواهد بود، است؛ خود بافت جمعیت آماری که در این حوزه ارائه کرده اند، صرف نظر از اتباع بیگانه که در بعضی از شهرستانها با کل جمعیت مساوی هستند، ۴۵ درصد تا ۵۵ درصد فقط بومی هستند و بقیه در اثر مهاجرت ساکن شده اند و در هر صورت، بافت جمعیتی تا انسجام لازم را پیدا کند، نیازهای خاص خود را دارد و البته رشد و توسعه نیز در این منطقه بسیار سریع بوده است.

وی افزود: حدود ۱۴ ماه قبل این فرماندهی تشکیل شد و امروز با هیئتی از نیروی انتظامی به این دلیل به اینجا آمده ایم که ارزیابی اولیه ای از اقدامات تا این لحظه به دست بیاوریم که خوشبختانه در جلسات ارزیابی و تیمهایی که برای ارزیابی اعزام شده بودند که فقط کارشان منحصر به داخل نیروی انتظامی نبود و جلب نظرات از مردم هم بود، راجع به اقدامات نظرپرسی کردند و شاهد آن بودیم که مردم با ارتقای امنیت و احساس امنیت مواجه شدند و تمام مسئولان و مردم نسبت به این اقدامات شکرگزار و قدردان هستند.

در شرایط کنونی کشور، ایجاد و توسعه رده ها به سختی امکان پذیر است

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور ایجاد و توسعه رده ها به سختی امکان پذیر است، استخدام نیروی انسانی و شرایط خاص اقتصادی که امسال پیش آمده در اینکه بتوانیم در توسعه رده ها، آزاد هزینه کنیم با مشکل موجه شده ایم؛ نسبت به خرید تجهیزات، امکانات، ساختمان، زمین و … در فشار هستیم ولی با توجه به نیاز این فرماندهی تلاش کردیم که این محدودیتها و مشکلات دامنگیر این فرماندهی نشود که البته در تمام نیرویهای انتظامی تمام تلاشمان این بوده است.

وی ادامه داد: توفیقم در این ۹ ماه که از سال گذشته، با نحوه مدیریت منابع سازمان توانسته ایم از عهده مأموریتمان بربیایم و مشکلی نخواهیم داشت؛ از برکات فشارها و تحریمها این است که بهره وری ارتقا پیدا می کند و همه تلاش می کنند که صحیح تر هزینه کنند و این منابع مالی درست تر مصرف شود که در نیروی انتظامی این را حس می کنیم و تا کنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

این مقام انتظامی یادآور شد: تعهداتی که در جلسه صبح امروز داده شد، این بود که تا سال آینده ۱۵ هزار مترمربع بنا برای ستاد فرماندهی و مراکز خدماتی ساخته شود و یکصد واحد سازمانی نیز مسئولان شهرستان کمک کنند با توجه به توزیعی که نیاز داریم از مسکنهای آماده، خریداری شود.

اگر سنگ از آسمان بیاید، این امکانات را به این فرماندهی خواهیم آورد/ ورامین استان مجازی است

وی اضافه کرد: در پایان سال ۹۲ که به اینجا می آییم با تمام مشکلات باز هم این امکانات را به این فرماندهی خواهیم داد و برای افتتاح پروژه ها به اینجا خواهیم آمد، البته این در صورتی است که مسئله زمین را حل شود چون به دلیل ضعف موقعیت زمینی بخشی از کار دچار عقب ماندگی شده است.

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: ورامین از نظر ما استان مجازی است که باید با استانداردها سازگار باشد، باید مسئولان کمک کنند، سرهنگ فتحی تا پایان آذرماه مسئله زمین را باید حل کند و اگر حل نشود، باید تجدید نظر کنند و مرکز را به جای دیگری ببرند و از این بلاتکلیفی بیرون بیایند.

وی افزود: منابع مالی را تهیه می کنیم، به دلیل اینکه وضع زمین مشخص نیست، دچار گرفتاری شده ایم و مسئولان کمک کنند، اعتباری برای خرید زمین تهیه کنند، حتی اگر قرار باشد باریکه ای خریداری شود با کمک مقامات و منابع محلی و یک مقدار کمک نیروی انتظامی کل این موضوع حل شود تا بتوانیم کار را آغاز کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ارتقای ساختار را پیش بینی کرده ایم، ساختاری که سال گذشته داده بودیم، هم استقلال پیدا کرده و هم ارزیابی نسبی داشته و با توجه به گسترش جمعیت، آینده جمعیتی این منطقه و نیازهای انتظامی تا پایان برنامه پنجم، ساختاری تدوین شده است که ابلاغ می شود و با توجه به وضع موجود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر افزایش نیروی انسانی در جداول دیده ایم که تا پایان سال آینده هم نیروی انسانی و هم خودرو و امکانات تأمین خواهد شد.

اعتبار برای ساختمان را مقامات محلی باید تأمین کنند

وی ادامه داد: اعتبار برای ساختمان را مقامات محلی باید تأمین کنند و منابع مالی آن را درست خواهیم کرد و در پایان سال آینده دیگر استانداردمان در فرماندهی انتظامی شرق مانند استاندارد تمام استانهای دیگر باشد، البته استانهای جدید و شبه استانها معمولاً در ابتدا با مشکلات زیادی مواجه اند، ولی حسنی که دارد این است که بعد از مدتی همه تأسیسات نو نوار دارند؛ قدیمیها چون دلخوش هستند که این امکانات را دارند دیگر به آن توجهی نمی کنند، بعضی مکانهای ما فرسوده و برای ۶۰ تا ۷۰ سال پیش هستند.

سردار احمدی مقدم تأکید کرد: مکانهایی که جدیدالتأسیس است، تأسیساتش نیز جدید خواهد بود، همه باید کمک کنند تا بتوانیم در این منطقه ارتقا داشته باشیم، کسانی بودند که هم رسمی و غیر رسمی، اوضاع اینجا را منعکس می کردند و گلایه مند بودند که الحمدالله اکنون احساس می شود، یک مقدار همه امیدوار شده اند و رضایتشان به دست آمده است و هم تلاش می کنیم، بتوانیم این رضایتمندی را ارتقا و افزایش دهیم و امنیت نه تنها در این منطقه به مخاطره نیفتد بلکه ارتقا پیدا کند و احساس امنیت، مدنیت، نظم و انضباط بیشتر شود.

وی اضافه کرد: مناطقی که به سرعت رشد می کنند، شهر درست می شود ولی فرهنگ مدنی در آن نیست و فرهنگ، فرهنگ همچنان روستایی بوده که قالب است، نظم اجتماعی، ترافیک، تصادف و … اینها باید در استقرار نظم و بازگرایی آنها کمک و تلاش شود که الحمدالله پیشرفت در این منطقه خوب بوده و تلاش می کنیم که پیشرفت بیش از اینها باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: سال آینده که به اینجا می آییم باید استانداردها به آن محل خودش رسیده باشد تا بتوانیم خدمتگزار مردم بسیار خوب این منطقه باشیم.

حرکت آغازین انقلاب اسلامی از ورامین و پیشوا شروع شده است

وی افزود: ورامین و پیشوا تابلوی ویژه ای که دارند این است که حرکت آغازین انقلاب اسلامی از این منطقه شروع شده و این تابلو و سند برای کل این منطقه افتخاری است و در شناسنامه انقلاب اسلامی کل ایران، یک امر تاریخی بوده و برای هر کسی که در اینجا زندگی می کند یا به نوعی انتصاب به این منطقه دارد و زاده این خاک بوده، بسیار افتخارآمیز است.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: جا دارد یادی کنیم از شهدای بزرگوار این منطقه کرد که در آغاز جنگ در منطقه جوانرود که تعداد آنها به ۵۰ تا ۶۰ نفر می رسید و  آنجا داوطلبانه بسیجی بودند ولی تقریباً بیشتر آنها ماندگار شدند، افتخار این را داشته ام که به مناسبتهای مختلف به آنها سرکشی و یادی از شهدای گرانقدر این منطقه مانند شهید علی قمی، شهید حسن قمی که افتخار هم خدمتی با آنها را داشتیم، شهید بسیار بزرگوار شهید مهتدی، شهدا بسیار ارزشمند و اثرگذاری این منطقه بوده اند که اگر بخواهیم بشماریم، دهها و صدها خواهند شد.

وی ادامه داد: نقش برجسته این منطقه در دفاع مقدس و در دفاع از انقلاب برای همه نسل بعدی و مردمی که ساکن این منطقه هستند و شهدای بسیار اثرگذاری را تقدیم انقلاب کردند، بسیار حائز اهمیت و افتخارآمیز است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: می توانیم در مسیر این شهدا حرکت کنیم و جزو کسانی باشیم که اگر افتخار نداشتیم جزو آن گروه باشند، جزو گروه دوم قرار بگیرنند، به قول یکی از مفسرین بزرگوار  که فرمود، چون گروه اول شهدا هستند، شاد هستند و پایکوبی می کنند و به قول حضرت امام(ره) قهقهه مستانه در شادی خودشان سر می دهند و چه جزو آن گروه باشیم، هم وزن گروه دوم کمتر نیستنیم اگر دنباله رو آنها باشیم.

شهدا نرفتند و زنده هستند

سردار احمدی مقدم عنوان داشت: این کاروان در حرکت است و از حرکت باز نایستاده و شهدا نرفتند و زنده هستند، نظارت و هدایت می کنند و این مسیر را ادامه دادند تا این پرچم به دست صاحبش، امام عصر(عج) برسد؛ این نهضت ادامه دارد و این خون جوشان و زنده است، وظیفه ای که اباعبدالله(ع) برای آن به شهادت رسید، مبارزه با انحراف، دفاع از ارزشها تا پای جان بود، حالا جان مرتبه بالایی نیست، بسیاری جانفشانی می کند در سخت ترین نبردها جان، آبرو، مال و خانواده هر چی که دارند را می دهند.

وی اضافه کرد: این اوج ایثار و سرمشقی است برای همه آزادگانی که در طول تاریخ می خواهند، مسیر حق طلبی را طی کنند، اقامه دین، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و مبارزه با انحراف اینها چیزهایی است که حضرت(ع) تعریف کردند، این نهضت این نبود و ظاهراً شکست ظاهری خوردند که البته تاریخ می گوید که به فرموده حضرت امام(ره) هم که همین عزاداریها اسلام را زنده نگه داشته است و این اسلام که امروز می بینید پرچم را به دست صاحب اصلی اش بدهد.

اظهارات کیلنتون از روی عجز و درماندگی بود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اظهارات کیلنتون که بسیار از روی عجز و درماندگی اعتراف می کرد چون بسیار برایشان سخت و تلخ است، مستکبر این است که با استنتاخ دیگران خودش را بالا می کشد و قیافه می گیرد و کسی را اصلاً عددی حساب نمی کند، کلینتون گفت که هر جایی دنیا که می رویم،ایران هست یعنی یک کاری می کند و فعال است،هر جا که می رویم حرف از ایرانیان است، می رویم آسیای جنوبی، خاورمیانه، آفریقا و … ایران است، و پایش را در کفشمان کرده است.

وی افزود: بالاخره اینها یا ساده اندیش هستند که فریب می دهند، یا باورشان این است و یا وابستگی دارند و می گویند مذاکره می کنیم و تمام می شود،مشکل غربیها با ایران هسته ای نیست، مسئله هسته ای فقط یک بهانه است و مردم ایران باید توجیه باشند که اگر یک سنگر از دست بدهند آنها به دنبال سنگر بعدی می آیند.

وی ادامه داد: اکنون غربیها می گویند غزه، لبنان، سوریه و فلسطین دهها جبهه با ما درگیر هستند، می گویند که هر جا می رویم ایران درگیر است یا همه را باید ببوسیم و کنار بگذاریم که این نهضت، نهضت اباعبدالله(ع) است، و یا اینکه بچه خوبی شویم و هر چی آنها گفتندقبول کنیم و یا اینکه اگر خواستیم استقلال واقعی خودمان را حفظ کنیم، تصمیماتمان را خودمان بگیریم  و از دینمان دفاع کنیم، بالاخره باید بدانیم که این درگیری اجتناب ناپذیر است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: حال، درگیری معنی اش این نیست که با هر کسی دست به یقه شویم و هر کس در عرصه خود، عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است با آنها بجنگد و اگر تحریمات قبلی اثر داشت، تحریمها را زیاد نمی کردند، پس معلوم است که اثر نداشته که تحریمها را زیاد می کنند.

غربیها مدام تحریمها را زیاد می کنند و ایران آرام، آرام خود را پیدا می کند

وی اضافه کرد: غربیها مدام تحریمها را زیاد می کنند و ایران آرام، آرام خود را پیدا می کند و این تحریمها بی اثر می شود، البته اگر راه دیگری داشتند حتماً آن کار را می کردند و این آخرین چیزی است که از آنها بر می آید، مگر اینکه دلشان برای ایران سوخته باشد.

سردار احمدی مقدم بیان داشت: ساده اندیشی است، اگر کسی تصور کند با امتیاز آنها مشکلاتشان حل شود چون این امکان ندارد، قرآن در مورد فرعون می گوید تا ذلیل و بدبخت نباشی، آنها دست از سرت بر نمی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب ایران زنده است، انقلاب ایران، ادامه نهضت اباعبدالله(ع) و مبتنی بر امامت و ولایت است؛ مسیر را نیز مردم شناخته اند با توجه به همه فشارها که می آورند، مردم شعور بالایی دارند، درک و همراهی می کنند و پشت این نظام هستند.

سردار احمدی مقدم عنوان کرد: غربیها اشتباهتشان این است که یک خبرنگار به اسم بی بی سی می فرستند و با تابلوی قلابی می آید و در ایران مصاحبه می گیرد، شما نمی دانید که با چه کسی مصاحبه کرده اید و می بینید بی بی سی آنجا پخش می کند، گرانی و ترافیک، بالاخره مردم در زندگی شان مشکل دارند همه جای دنیا این طور است.

در اصل نظام همه مردم مدافع هستند

وی اضافه کرد: چرا راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن، نماز عید فطر و عزاداری اباعبدالله را نشان نمی دهند، خب همه را با هم نشان دهید، مردم حق دارند در جزئیات نظر دهند، مطالبه دارند و اشکال دارد، نظام پویا یعنی مردم بگویند، مسئولان مرتب کار را جلو ببرند ، پاسخ دهند و رفع مشکل کنند، این هیچ ربطی ندارد که با اصل نظام مخالف هستند در اصل نظام همه مردم مدافعه هستند، شاید اندکی مردم باشند اکثریت مردم موافق نظام و موافق ولایت هستند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: واقعاً نظام ایران از مردمی ترین نظامهاست، باید ببینیم که اطراف ایران چگونه است، سوریه، افغانستان و عراق این گونه هستند، این وضع اسرائیل که پیش بینی کسینجر این بوده که تا هشت تا ۱۰ سال آینده اسرائیل نداریم، کسینجر از استراتژیستهای بزرگ آنان است.

وی ادامه داد: آنها می گویند ایران را طوفان هم تکانش نمی دهد، این همه وقایع اطراف ایران است و ما به تحریم ها دلخوش کرده ایم؛ این تحریمها ایران را قوی می کند، ایران وابستگی اش به بیرون کمتر می شود و هر چه کمتر شود، فشار کمتر خواهد شد.

سردار احمدی مقدم گفت: آنها دلشان به نفت خوش بود بعد از نفت به چه چیزی می خواهند، دلخوش کنند، آرام آرام همه تولیدات داخلی می شود و این اظهار یأس غربیهاست که کی پس از  دیگری اظهار یأس می کنند.

ساختارسازی و برقراری استقرار امنیت در محدوده حوزه استحفاظی شرق استان تهران

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران نیز در ابتدای این مراسم با تشکر از ائمه جماعات و جمعه، فرمانداران و همچنین استادان و رؤسای دانشگاه ها گفت: این فرماندهی از ششم تیرماه ۱۳۹۰ تأسیس شد و تمام توانمندی و تلاش خود سعی کرد که در بحث ساختارسازی و همچنین برقراری استقرار امنیت در محدوده حوزه استحفاظی معطوف شود.

سرهنگ سیروس فتحی افزود: تلاشهای شبانه روزی و همکاریهای مضاعف بین مسئولان و اعضای پرسنل نیروی انتظامی باعث شد که اقدامات شایسته در برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در سطح محدود داشته باشیم.

 

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.