خانه » اخبار و رویدادها » “باغخواص” ورامین خاستگاه بزرگان علمى و فرهنگى فراوانی است

“باغخواص” ورامین خاستگاه بزرگان علمى و فرهنگى فراوانی است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به مشاهیر روستای باغخواص ورامین اظهار داشت: باغخواص خاستگاه بزرگان علمى و فرهنگى فراوانی است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، ۲۳ تن از خواهران حافظ قرآن روستای باغخواص ورامین ظهر شنبه به همراه امام جماعت و اعضای هیئت امنای مسجد حضرت بقیه الله(عج) باغخواص با حضور در بیت آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین با وی دیدار کردند.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این دیدار افراد را در برخورد با قرآن به دو گروه تقسیم کرد و عنوان کرد: اولین گروه کسانی هستند که قرآن را تأیید کرده و از آن پیروی می کنند و به دستورات قرآن عمل می کنند که این گروه اهل رستگاری و بهشت هستند و گروه دیگر گروهی است که قرآن را تکذیب می کنند که این گروه در جهنم جای خواهند داشت.

وی با تشریح انواع تکذیب قرآن، افزود: گاه انسان با زبان می گوید، قرآن را قبول ندارد و آن را تکذیب می کند، لکن در اکثر اوقات تکذیب قرآن به صورت عملی است، یعنی فرد می گوید قرآن را قبول دارد، چه بسا قرآن هم می خواند اما در عمل به قرآن عامل نیست و خلاف دستورات آن رفتار می کند، این تکذیب عملی است.

امام جمعه ورامین بیان داشت: خواندن و حفظ کردن قرآن بسیار پسندیده است، لکن مهمتر از آن، عمل به دستورات قرآن است؛ اینها مقدمه است برای عامل بودن به این کتاب الهی، افرادی که عامل به قرآن هستند، مورد دعای خیر امام زمان(عج) نیز قرار می گیرند.

بزرگترین گناهان یأس از رحمت الهی است

وی سپس به بررسی برخی آیات قرآن در مورد عدم نومیدی و یأس از آیات الهی اشاره و اضافه کرد: انسان نباید از رحمت خداوند مأیوس شود، بزرگترین گناهان یأس از رحمت الهی است که پروردگار در آیه ۵۶ سوره حجر می فرمایند “نومیدی و یأس از خداوند، صفت کافران و گمراهان است”، این یأس ریشه در اعتقادات ضعیف و عدم شناخت کامل از صفات باریتعالی دارد.

آیت الله محمودی در پایان به سابقه درخشان مردم باغخواص اشاره کرد و اظهار داشت: باغخواص، خاستگاه بزرگان علمى و فرهنگى فراوانی است و از دیرباز مردم مذهبی و معتقدی داشته که مردم این منطقه همواره با آیات عظام و علمای بزرگواری چون آیت الله علمای قمی و دیگر بزرگان در ارتباط بودند.

حجت الاسلام احمد وطن خواه امام جماعت مسجد و مسئول طرح حفظ قرآن روستای باغخواص، ضمن ارائه گزارشی از طرح مذکور گفت: این طرح حدود چهار ماه است که در مسجد حضرت بقیه الله(عج) اجرایی شده و قرآن آموزان این طرح، تا کنون موفق به حفظ یک الی پنج جزء کلام الله مجید شده اند و طرح مذکور همچنان در حال اجرا است.

 گفتنی است، حسین عیدی رئیس هیئت امنای مسجد حضرت بقیه الله(عج) روستای باغخواص در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیتهای یک ساله فرهنگی و قرآنی این مسجد ارائه کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.