خانه » اخبار و رویدادها » یادواره اولین آزاده شهید شهرستان ورامین برگزار شد

یادواره اولین آزاده شهید شهرستان ورامین برگزار شد

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/mostanad/mostanad-shahid-torkashvand-13.jpg

مراسم یادواره بیست و دومین سالگرد شهادت اولین آزاده شهید شهرستان ورامین، شهید بهروز ترکاشوند برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، این مراسم شامگاه جمعه با حضور آیت الله سیدمرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، سیدرضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین و جمعی از مردم شهید پرور ورامین و همرزمان و هم بندان این شهید آزاده، در بیت شهید بهروز ترکاشوند برگزار شد.

 این مراسم با قرائت دعای توسل و مداحی فیض الله وطنی از مداحان بنام کشور و پخش کلیپی از ورود این آزاده شهید به کشور و مراسم تشییع وی آغاز شد و سپس باسابقه ترین امام جمعه کشور سخنان کوتاهی ایراد کرد.

 شهادت طلبی از آثار قیام سیدالشهدا(ع) است

 آیت الله محمودی، شهادت طلبی را از آثار قیام سیدالشهدا(ع) دانسته و عنوان کرد: ابا عبدالله(ع) با فدا نمودن جان خود و اطرافیانش، درس ایثار و شهادت را به تمام آزادگان جهان آموختند.

 نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین تصریح کرد: همه ما وظیفه قدردانی و امتنان از مقام والای شهدا را بر عهده داریم، چراکه شهید جان خود را به بهترین حالت ممکن برای دفاع از دین خدا نثار کرده و شهدا مایه افتخار کشور، مایه فخر و خرسندی هستند.

 وی افزود: شهادت دلیرمردانی چون شهید ترکاشوند بود که این انقلاب را در برابر دشمنی های دنیای کفر و استکبار جهانی پابرجا نگاه داشت و همین خونهای پاک نیز سبب افزایش قدرت انقلاب و ضمانت بقای آن خواهد بود.

 در پایان این مراسم نیز چند تن از همرزمان این شهید به بیان خاطرات خود از دوران رزم و اسارت شهید بهروز ترکاشوند پرداختند.

 گفتنی است، اعضای ستاد نمازجمعه ورامین هر جمعه شب به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در منزل یک شهید حضور یافته و با برگزاری مراسم میثاق با شهدا، با آرمانهای والای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند که این مراسم شب گذشته در منزل شهید ترکاشوند برگزار شد.

 مروری کوتاه بر زندگی شهید ترکاشوند

 شهید ترکاشوند در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد و فعالیت خود را در سال ۶۰ با حضور در پایگاه شهید صدوقی حوزه سجاد آغاز کرد و در سال ۶۲  به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و با حضور در عملیاتهای مختلفی همچون بدر، والفجر حضور داشت و در عملیات والفجر ۸ از ناحیه کتف و صورت  مجروح و با حضور در عملیات ام الرصاص پشت گمرک خرمشهر  مجدداً از ناحیه صورت مجروح شده و در حدود ۵۰ روز در بیمارستان نجمیه بستری شد.

 هنوز جراحاتش بهبود نیافته بود که مجدداً به جبهه اعزام و به گردان حضرت علی اصغر تیپ سیدالشهدا(ع) شد  و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۶۵ در همان عملیات در فکه مجروح شده و به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

 شهید بهروز ترکاشوند در حدود ۵ سال در اردوگاه “رومادی ۱۰” عراق دوران اسارت را گذرانده و در سال ۶۹ به میهن باز گشت و هفت روز پس از ازدواجش به علت شکنجه های دوران اسارت، در ششم آذر ۱۳۶۹ در شهرستان ورامین دعوت حق را لبیک گفته و لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.