خانه » اخبار و رویدادها » برگزاری یادواره شهید ترکاشوند/ پخش مستند اولین آزاده شهید ورامین از شبکه ۲سیما

برگزاری یادواره شهید ترکاشوند/ پخش مستند اولین آزاده شهید ورامین از شبکه ۲سیما

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر – یادواره اولین آزاده شهید شهرستان ورامین عصر پنج شنبه نهم آذرماه از شبکه ۲ سیما پخش شده و یادواره شهید بهروز ترکاشوند در دو نوبت روز جمعه برگزار می شود.

مستند اولین آزاده شهید شهرستان ورامین عصر امروز از ساعت ۱۶٫۳۰ تا ۱۷ از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

مراسم بیست و دومین سالگرد شهادت شهید بهروز ترکاشوند نیز در دو نوبت صبح و شامگاه جمعه در ورامین برگزار می شود.

اولین مراسم از ساعت ۱۰٫۳۰ صبح جمعه ۱۰ آذرماه در کنار مزار این شهید در گلستان شهدای حسین رضا(ع) با حضور آزادگان و همرزمان آن شهید و با قرائت زیارت عاشورا برگزار می شود.

دومین مراسم نیز شامگاه جمعه از ساعت ۱۸٫۳۰ با حضور آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، حجت الاسلام محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

این مراسم در منزل پدری شهید ترکاشوند واقع در ورامین، خیابان روغنکشی، خیابان شهید حیدری، خیابان شهید ترکاشوند، کوچه شهید محسن محمدی، پلاک ۲۲ خواهد بود.

شهید ترکاشوند در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد و فعالیت خود را در سال ۶۰ با حضور در پایگاه شهید صدوقی حوزه سجاد آغاز کرد و در سال ۶۲  به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و با حضور در عملیاتهای مختلفی همچون بدر، والفجر حضور داشت و در عملیات والفجر ۸ از ناحیه کتف و صورت  مجروح و با حضور در عملیات ام الرصاص پشت گمرک خرمشهر  مجدداً از ناحیه صورت مجروح شده و در حدود ۵۰ روز در بیمارستان نجمیه بستری شد .

هنوز جراحاتش بهبود نیافته بود که مجدداً به جبهه اعزام و به گردان حضرت علی اصغر تیپ سیدالشهدا(ع) شد  و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۶۵ در همان عملیات در فکه مجروح شده و به اسارت نیروهای بعثی درآمد.

شهید بهروز ترکاشوند در حدود ۵ سال در اردوگاه “رومادی ۱۰” عراق دوران اسارت را گذرانده و در سال ۶۹ به میهن باز گشت و هفت روز بعد ازازدواجش به علت شکنجه های دوران اسارت در ششم آذر ۱۳۶۹ در شهرستان ورامین دعوت حق را لبیک گفته و لباس زیبای شهادت را بر تن کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.