خانه » اخبار و رویدادها » آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمد جواد لاریجانی از زبان دادستان کل کشور

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمد جواد لاریجانی از زبان دادستان کل کشور

به گزارش ورامین سیتی به نقل از خبرگزاری فارس سی‌ونهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز با حضور بیش از ۳۰ نماینده از رسانه‌های مختلف کشور برگزار شد.

 محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده محمد جواد لاریجانی برادر رئیس قوه قضائیه و تأکیدات رئیس قوه در عدم مراعات حال منسوبین به ایشان گفت: پرونده این فرد در مرحله رسیدگی قرار دارد هر چند که در گذشته نیز گفته بودید اختلاف بر سر مسائل مربوط به زمین شهری است.

 وی گفت: البته من مدتی است پرونده را دنبال نکرده‌ام و از آخرین وضعیت آن بی‌خبر هستم.

 

—————————————

 

نهم مرداد ماه سال جاری بود که رییس کل دادگستری استان تهران از پیگیری پرونده مشارالیه از چند ماه قبل از آن خبر داد .

 خبرگزاری ایرنا :ˈعلیرضا آواییˈ یکشنبه شب در حاشیه جشن حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه رییس دادگستری استان تهران شخصا مسوول پیگیری پرونده آقای لاریجانی است ،گفت : رییس قوه قضاییه چند ماه پیش با من درباره این پرونده صحبت کرد و تقاضای موکد داشت تا این پرونده پیگیری و به سرعت رسیدگی شود.

 این مقام مسوول در دستگاه قضایی ادامه داد:آیت الله لاریجانی تاکید داشت در این پرونده ملاحظه هیچ فرد یا شخص خاصی نشود زیرا معتقد است نباید به خاطر اینکه یکی از بستگان وی اعم از فرزند یا برادر در دستگاه قضایی پرونده دارد، آبرو و حیثیت نظام و مسوولان زیر سووال برود.

 آوایی افزود: بلافاصله پس از تاکید رییس دستگاه قضا مبنی بر پیگیری و رسیدگی سریع پرونده یاد شده، پیام و مطالبه رییس قوه قضاییه به رییس دادگاه ˈجواد آبادˈ اطلاع داده شد.

 وی یادآور شد: تا کنون حدود پنج تا شش مرتبه با رییس دادگاه جواد آباد تماس تلفنی داشته ام و پرونده نیز مراحل قانونی خود را طی کرده است که البته بنابر تاکید رییس دستگاه قضا اصرار داشتم روند قانونی پرونده یاد شده سریع تر طی شود.

 به گفته این مقام مسوول در دستگاه قضایی کشور، قرار بود روز یکشنبه رییس دادگاه جواد آباد گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پرونده را به آیت الله لاریجانی ارایه دهد اما به دلیل بیماری رییس دستگاه قضا، این جلسه لغو شد و احتمالا به هفته آینده موکول می شود.

 آوایی افزود: سیر پرونده تا کنون قانونی و منطقی بوده است اما چون شکایت صورت گرفته در پرونده یاد شده، نیاز به کارشناسی دارد ممکن است قدری زمان ببرد.

 وی گفت: قصد داریم به دور از فضای جنجالی و رسانه ای و به صورت حرفه ای و در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی شود و مطالبه رییس قوه قضاییه نیز رسیدگی قضایی و حرفه ای به پرونده یاد شده، است.

 رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سووال که گفته می شود در سال ۸۹ برای این پرونده قرار منع تعقیب صادر شده است ،افزود:بخشی از این پرونده مربوط به شکایت وزارت جهاد کشاورزی بود که قرار منع تعقیب صادر شد اما در شکایت جدیدی که منابع طبیعی مطرح کرده است قرار شده رسیدگی شفافی صورت گرفته و تصمیم نهایی درباره آن اتخاذ شود.

 آوایی ابراز امیدواری کرد رسیدگی به این پرونده با سرعت متناسب با اهمیت کیفی و کمی آن طی شود.

 وی تاکید کرد: تصمیم داریم یک رسیدگی قضایی دقیقی روی این پرونده صورت گیرد زیرا پرونده یاد شده ارزش آن را ندارد که آبرو و حیثیت مسوولان نظام به خاطر آن زیر سووال برود.

 —————————————

 ورامین سیتی امیدوار است هر چه سریعتر وضعیت این پرونده مشخص گردد و پاسخ روشنی به مردم شریف شهرستان ورامین داده شود . از قوه قضاییه درخواست می شود همانگونه که در کوتاه مدت به پرونده فساد بزرگ مالی رسیدگی شد ، پرونده فوق نیز در اسرع وقت و با دقت کامل تعیین تکلیف شود …

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.