خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مصطفی اردستانی/ خستگی را خسته کرده بود

خاطرات شهید مصطفی اردستانی/ خستگی را خسته کرده بود

خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی

 خستگی را خسته کرده بود

 « سرهنگ مسعود گودرزی »

پایگاه امیدیه از جمله پایگاههای نیروی هوایی بود که پس از جنگ ، عملیاتی شد و با اعزام پرسنل ، از تخصص‌های گوناگون به این پایگاه مهم و استراتژیک ، یکی از مقرهای اصلی پرواز جنگنده‌ها برای سرکوبی دشمن بود .
قبل از سال ۶۰ ، که فرماندهی این پایگاه نوپا و در عین حال مهم را به شهید اردستانی بسپرند ، بسیاری از پروژه‌های تأسیساتی ، خدماتی و … ناتمام مانده بود و یا اینکه اصلاً پیش بینی نشده بود . یکی از کارهای مهم شهید اردستانی در بدو فرماندهی ، آماده سازی خانه‌های سازمانی بود که پرسنل بدون هیچ دغدغه خاطری از نظر سکونت خود و خانواده‌شان مشکلی نداشته باشند .
از نزدیک شاهد بودم ، علی رغم مسئولیت مهمش در جنگ و با وجود اینکه فرمانده پایگاه بود ، در روز چندین مأموریت جنگی انجام می‌داد و پس از فارغ شدن از پرواز تا پاسی از شب به مدیریت امور و راه اندازی پروژه‌های در دست انجام ، از قبیل تکمیل منازل مسکونی ، احداث نانوایی و … می‌پرداخت .
در آن شرایط سخت جنگی که اکثر پرسنل ، خانواده‌های خود را برای دور ماندن از منطقه جنگی به اماکن امن فرستاده بودند ، خانواده شهید اردستانی همواره در پایگاه بودند و این خود قوت قلبی برای سایر پرسنل بود .
در پایگاه امیدیه منازل مسکونی متعددی است که کوچکترین آنها یک اتاقه است و بزرگترینشان پنج اتاقه . شهید اردستانی علی‌رغم اینکه فرمانده بود و تمام اختیارات پایگاه را به عهده داشت ، در منزل سه اتاقه‌ای ساکن شده بود که در پرت‌ترین نقطه پایگاه قرار داشت .
سال اول راه اندازی پایگاه ( سال ۱۳۶۰) سیستم‌های خنک کننده از وضعیت مطلوبی برخوردار نبودند . علی رغم پی‌گیریهای آن شهید بزرگوار ، برخی خانواده‌ها در بحبوحه‌فصل تابستان دچار مشکل سیستم خنک کننده می‌شدند . وقتی شهید اردستانی متوجه می‌شد که بخشی از منازل با چنین مشکلی مواجه شده‌اند ، برای اینکه با آنها شرایط مشابهی داشته باشد ، دستگاه خنک کننده منزلش را می‌بست . و در اولین فرصت دستور می‌داد تا از آن بخش رفع عیب کنند .
این عمل اخلاقی و اسلامی آن فرمانده انقلابی که نشأت گرفته از سیره رهبران دینی بود ، درسی عملی برای همه ما و خانواده‌هایمان می‌شد و صبر و تحملمان را در برابر مشکلات صد چندان می‌کرد . چرا که اوخستگی و خواب را از زندگی خود حذف کرده بود و همانند پدری دلسوز تمام طول شبانه روز را در رفع مشکلات پرسنل همت می‌گمارد .

منبع: کتاب اعجوبه قرن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.