خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید محمدرضا احمدی پور

زندگی نامه شهید محمدرضا احمدی پور

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/shahid-mohammadraza-ahmadipoor-01.JPG

بسم الله الرحمن الرحیم

 شهید محمد رضا احمدی پور در مهرماه سال ۱۳۴۳ در خالد آباد شهرستان ورامین در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود . شهید با تولدش زندگی ما را پر از شور و شادی نمود. در سن ۷ سالگی به مدرسه رفت و در تمام مدت تحصیل علاقه زیادی به احکام اسلام مخصوصاً نماز داشت. در دوران راهنمایی  بیشتر اوقات در مساجد شرکت می نمود و از اوایل دوره راهنمایی تقوا و پاکی از چهره اش نمایان بود.

با اوج گیری مبارزات ملت مسلمان ایران به رهبری امام امت با شرکت در تظاهرات بر علیه دستگاه منفور پهلوی وظیفه خویش را نسبت به اسلام عزیز و قرآن انجام می داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به فرمان امام امت مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی شهید از کسانی بود که در بسیج ثبت نام نمود و آموزش لازم نظامی را فرا گرفت. شبها را به پاسداری مشغول بود و مدت چهل روز در کمیته انقلاب اسلامی شهرستان ورامین بدون حقوق خدمت نمود. از آنجایی که عاشق شهادت بود همیشه می گفت من باید همچون برادران رزمنده به جبهه بروم یا پیروز بشویم و یا شهید بشوم. زیرا مردن در بستر برای مسلمان ننگ است. او به خاطر عشق زیادی که به اُرگانهای انقلابی داشت، پس از چندین بار مراجعه به سپاه پاسداران در این نهاد انقلابی ثبت نام نمود و در دی ماه سال ۱۳۶۰  از طریق سپاه به پادگان امام حسین علیه السلام جهت آموزش اعزام گشت و پس از چند هفته با دیگر برادران دینی اعزام به جبهه گردید و در حمله فتح المبین شرکت نمود.

شهید بزرگوار در تاریخ ۱۳/۱/۶۱ به مرخصی آمد و پس از مدت کوتاهی مجدداً در تاریخ  ۱۵/۲/۶۱ مستقیماً به پادگان امام حسین علیه السلام مراجعه نمود و به جبهه های حق علیه باطل گشت. پس از پیکار و ایثارگریهای فراوان بر علیه دشمنان اسلام علی اکبر وار جنگید و در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۶۱ در عملیات آزاد سازی خونین شهر به دست بعثیان مزدور آمریکایی به درجه رفیع شهادت که آرزوی دیرینه اش بود نائل گردید .

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

منبع : لاله های سجاد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.