خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید مجید ابوالحسنی

زندگی نامه شهید مجید ابوالحسنی

فرزند : مرحوم کربلایی اسداله

تاریخ تولد:۱۳۴۳     محل تولد: علی آباد باغخواص

تاریخ ومحل شهادت : ۱۳۶۶/۱۱/۳۰ ماووت عراق

شهید مجید ابوالحسنی در سال ۱۳۶۰ به عضویت بسیج محل درآمدند.درسال ۱۳۶۳ موفق به اخذ دیپلم اقتصاد گردیدند.ایشان در خردادماه ۱۳۶۵ با توجه به علاقه وافر به شغل مقدس معلمی در کنکور سراسری تربیت معلم قبول می شوند وتا مهرماه ۱۳۶۶ درمرکز تربیت معلم تهران مشغول به تحصیل می شوندوباتوجه به نیاز جبهه های جنگ به نیروهای تازه نفس ،تحصیل را رها نموده وبه جبهه های حق علیه باطل اعزام وسرانجام در سی ام بهمن ماه ۱۳۶۶ در منطقه ماووت عراق در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نا ئل گردیدند.

((روحش شاد وراهش پررهرو باد))

منبع : وب سایت باغخواص

—————————————-

اطلاعات شهدای دانشجوره یافتگان وصال

نام:مجید

نام خانوادگی:ابوالحسنی

استان:تهران

نام پدر:اسداله

تاریخ تولد:۱۳۴۳

تاریخ شهادت :۱/۱۱/۱۳۶۶

محل تحصیل:تهران

محل شهادت:ماووت

نام دانشگاه:مرکزتربیت معلم شهید باهنر

رشته تحصیلی:ادبیات عرب

سال(مقطع)تحصیلی:سال دوم کاردانی

گزیده ای ازوصیت نامه شهید:

برادران وخواهران عزیز با هرپیروزی که بدست می آوریم جوانان پاکی را ازدست می دهیم. شما باید با تربیت صحیح فرزندانتان وتقدیم کردن آنها این کمبود رارفع کنید امام راتنها نگذارید و به احکام خدا عمل کنید .

 زندگینامه:

بسیجی متعهد مجیدابوالحسنی دریکی ازروزهای سردزمستانی ودریک خانواده مذهبی  متولد شد. ازکودکی با هوش و استعداد خودهمه را مبهوت کرده بود و ازهمان کودکی هرگاه پدر یا مادربه نمازمی ایستادند همراه آنها به نماز می ایستاد. دوران ابتدائی قرآن را با قرائت خوش می خواند. پس ازگذراندن دوره دبیرستان باهمان علاقه ای که به درس  داشت حالا به دانشگاه راه یافت . سال دوم دانشگاه بودکه یک روزدرس و کلاس را رها کرد و عازم جبهه شد مدتها جبهه بود وقتی آمد مرخصی بعد از دو روز، نتوانست طاقت بیاورد. میگفت جای من جبهه است ما باید برویم تا خانواده بتواندآسوده باشند و رفت و دیگر خبری نشد در یک درگیری میان دشمن مفقود و اثری از جنازه اش  نبود.  شهیدابوالحسنی درمنطقه ماووت در۲۳ سال بعد از تولد مفقود  شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.