خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مصطفی اردستانی/اردستانی ، دارای خصلتهای متضاد بود…

خاطرات شهید مصطفی اردستانی/اردستانی ، دارای خصلتهای متضاد بود…

خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی

اردستانی ، دارای خصلتهای متضاد بود
« دکتر منوچهر فدوی اردستانی »

 از زمانی که شهید ، سرلشکر خلبان حاج مصطفی اردستانی را می شناختم ، خصلتهای متضادی را درایشان دیده بودم که ممکن است در کمتر کسی وجود داشته باشد . معمولاً انسانهای جسور و شجاع ، چندان رئوف و مهربان نیستند ، ولی آن شهید بزرگوار در عین شجاعت و برخورداری از قدرت بدنی فوق‌العاده ، بسیار رئوف و مهربان بود .
علی رغم داشتن مسئولیت مهم در نیروی هوایی ، در برخورد با دوستان و آشنایان چنان بی ریا و صمیمی عمل می‌کرد که همه را تحت تأثیر خود قرار می‌داد . یکی از دوستان برایم تعریف می‌کرد :
« روزی همراه شهید اردستانی با یک دستگاه وانت عازم محلی بودیم ، من رانندگی می‌کردم و حاج مصطفی بغل دستم نشسته بود . بر اثر بی‌احتیاطی من ، چرخ جلو سمت راست داخل جوی آب افتاد و ماشین از حرکت باز ایستاد . بلافاصله شهید اردستانی از ماشین پیاده شد ، پاچه شلوارش را بالا زد و داخ جوی آب رفت ، تا آمدم به خودم بیایم و قبل از اینکه پیاده شوم یک طرف ماشین بلند شد . حاج مصطفی با قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای که داشت با حرکتی دیدنی چرخ جلو را از داخل جوی بیرون آورد !»
شهید اردستانی همواره نیروی بدنی را با نیروی معنوی ذکر و ثنا در هم می‌آمیخت و بسیاری از کارهای غیر ممکن را ممکن می‌ساخت و این یکی از ویژگی‌های بارز آن بزرگ مرد بود .

منبع: کتاب اعجوبه قرن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.