خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید حسن جعفری

زندگی نامه شهید حسن جعفری

شهید حسن جعفری در خرداد ماه۱۳۴۵ در ورامین در روستای قشلاق چشم به جهان گشود . دوران طفولیت و کودکی را در خانواده ای متدین و مذهبی گذراند . در مدرسه شاگردی ممتاز و نمونه بود . تعطیلات را با کلاسهای قرآن و جلسات مذهبی و مطالعات کتابهای اسلامی و کارکردن سپری میشد .

در سال ۵۷ که انقلاب آن شور حماسی خود را به دست آورد در مبارزات و تظاهرات شرکت می کرد.

پس پیروزی انقلاب با اینکه سن کمی داشت ولی دوش به دوش بزرگتر ها در محله ای که در آن بزرگ شده بود نگهبانی می داد .

با حمله جنایتکاران بعثی به ایران عزیزمان و یورش بی امان آنها به دین و ناموس ملت شهید جعفری در سنگر درس تحصیل بود . روزها تحصیل می کرد و شبها در بسیج محله خود فعالیت میکرد . چندین بار تلاش کرد به جبهه برود ولی هر بار مشکلی برای او رخ می داد که او را از راهش باز می داشت ولی وقتی که دو دوست عزیزش شهید علیرضا حسن و مسلم تاجیک را از دست داد تلاشش چندین برابر شد و تمام سعی خود را برای جبهه می کرد .

بارها به مادرش گفته بود که من دیگر ازآن شما نیستم . من دیگر به انقلاب تعلق دارم من به ندای رهبرم لبیک گفته ام و انتقام خون دوستانم را از مزدوران بعثی می گیرم .

سرانجام در آذر ماه سال ۶۱ به آموزش و راهی میعادگاه خود شد .

بعد از گذراندن آموزش های کافی به جبهه فکه اعزام شد ولی به علت آسیباتی که قبلا در تصادف متحمل آن شده بود به عنوان نیروی پشتیبانی سازماندهی شد . همیشه دلش می خواست به عنوان نیروی خط شکن باشد و این موضوع را با فرماندهان در میان گذاشت ولی همیشه با مخالفت آنها روبرو می شد. ولی بالاخره پیگیری ها به ثمر می رسد و فرماندهان به اجازه می دهند و در عملیات شرکت می کند . در سه روزی که نیروها تحت فشار بسیار بودند با فداکاری های با نشان دادن جسارت های خاصی از خود با اصابت ترکش خمپاره به دیدار معبود خود شتافت .

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

———————————————–

تهیه شده توسط بسیجیان پایگاه شهید محراب مدنی و نمازگزاران مسجد مهدیه کارخانه قند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.