خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » زندگی نامه شهید کاظم خالقیار

زندگی نامه شهید کاظم خالقیار

 شهید کاظم خالقیار در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای کشاورز در روستای عباس آباد لرنی از توابع ورامین دیده به جهان گشود وی پس از گذراندن دبستان به دلیل عدم دسترسی به کلاسهای بالاتر ترک تحصیل کرد و در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول شد.

شهید خالق یار در سال ۱۳۵۳ به خدمت سربازی رفت و بعد از پایان خدمت دوباره به کنار پدر برگشت همچنان ادامه داشت تااینکه در سال ۱۳۵۶ در خدمت سازمان صنایع دفاعی در آمد و بعد از انقلاب نیز در آنجا ماند در انقلاب فعالیتهای زیادی انجام داد هر روز به تهران می رفت و در تظاهرات شرکت می کرد و در این راه فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت قبل از بازگشت امام بسیار انتظار میکشید سحر روز ۱۲ فروردین همراه با چند تن از دوستان و فامیل به طرف تهران براه فتادند و در آنجا حضور یافتند بعد از حضور امام در ایران بسیار خوشحال بود نیروی عجیبی در او موج می زد .

بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی در بسیج اداره شرکت کرد و در ۱۵ فروردین ۱۳۶۰ برای اولین بار به جبهه اعزام شد و در عملیات های زیادی چون خیبر- بدر-آزادسازی خرمشهر- والفجر مقدماتی و والفجر ۲-۳-۴ شرکت کرد . در والفجر ۴ مجروح شد . مدت ۲ ماه راننده بلدوزر بود و در تاریخ ۲۰/۱۰/۶۴ در جبهه آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

۲ نظر

  1. اخوی اشتباهات زیادی توزندگی نامه شهیدوجودداره.لطف کنیدتصحیح شود.

    • سلام و ممنون از نظر شما
      این زندگی نامه از نرم افزار قافله ی عشق استخراج گردیده است.
      لطف کنید نسبت خود با شهید بزرگوار را بیان نمایید و متن صحیح آن را ارسال نمایید تا بررسی شود.
      در صورت امکان شماره تلفن خود را نیز مرقوم نمایید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.