خانه » اخبار و رویدادها » فراخوان ارسال آثار شهدای «باغ‌خواص» ورامین

فراخوان ارسال آثار شهدای «باغ‌خواص» ورامین

دبیرخانه ستاد یادواره شهدای «باغ‌خواص» با انتشار اطلاعیه‌ای از خانواده‌های شهدا و ایثارگران این منطقه خواست تا هرگونه اثر موجود از شهدا را جهت گردآوری و نمایش در مجموعه آثار دفاع مقدس به این دبیرخانه ارسال کنند.

در این فراخوان از خانواده‌های معظم شهدای دهستان باغ‌خواص خواسته شده تا هرگونه آثار مربوط به شهدا (اعم از عکس، خاطره و…) را به این دبیرخانه ارسال کنند تا در مجموعه آثار شهدای این دهستان منتشر شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

در اطلاعیه این دبیرخانه ضمن تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناساندن جایگاه شهدای والامقام به نسل جدید، آمده است: مردم آزاده باغ‌خواص با نخستین شراره‌های انقلاب به دریای خروشان امت اسلامی پیوستند تا در رکاب پیر خمین از وادی عشق جانمانند. این آسمان‌بالان خاک‌نشین، در شعله‌خیز جنگ و خطر نیز بی‌تامل در مسیر عشق قدم زدند و با تقدیم بیش از چهل شهید و ده‌ها جانباز، آزاده و ایثارگر بر تداوم این مسیر اصرار کردند تا نام خویش را بر صحیفه مردانگی و عشق ابدی کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: «جمع‌آوری‌ و انتشار آثار شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، کمک خواهد کرد تا نسل‌های آینده بهتر بتوانند راز اقتدار و عزت نظام اسلامی را دریابند و جوانان غیرتمند این آب و خاک، آن را به خوبی درک کنند.

در این فراخوان از خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران باغ‌خواص و کسانی که از شهدا خاطره یا عکسی دارند خواسته شده است تا آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی shohadaebaqkhas@gmail.com و یا به نشانی ورامین، باغ‌خواص میدان امام خمینی (ره)، مسجد بقیه‌الله ارسال کنند.

همچنین لازم است برای هر یک از عکس‌های ارسالی، زمان، مکان، نام رزمنده، نام لشگر و گردان و خاطره آن عکس نیز ذکر شود.

یک نظر

  1. لازم است ضمن تشکر از این اقدام ماندگار فرهنگی به عرض برسانم: حدود ۱۰ حلقه فیلم (نوار ویدوئویی Vhs)مربوط به مناسبت ها به ویژه تشییع پیکرهای مطهر شهدا و مفقودان دفاع مقدس در پایگاه بسیج ابوذر باغ خواص گردآوری شد. لیکن متاسفانه در جابجایی مسئولان این پایگاه فیلم های یاد شده ناپدید شده است. در این رابطه طی سال های اخیر از چند تن از فرماندهان محترم پایگاه مذکور سوال شد که آنها از وجود چنین فیلم هایی ابراز بی اطلاعی کردند.از این طریق عاجزانه تقاضا می شود چنانچه این فیلم ها به هر دلیلی نزد کسی است؛ حداقل یک نسخه از آن را در اختیار این دبیر خانه قرار دهند تا در تهیه مجموعه ماندگار شهدا استفاده شود. در پایان به شخص یا اشخاصی که این فیلم ها را تاکنون نزد خود نگه داشته اند، عرض می کنم این آثار امانت مربوط به شهداست که مصادره آنها جایز نیست و فردای قیامت باید پاسخگوی این عمل بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.