خانه » اخبار و رویدادها » محمودی : واگذاری ۷۰ هکتار زمین برای صدا و سیمای شهرستان های استان تهران در ورامین

محمودی : واگذاری ۷۰ هکتار زمین برای صدا و سیمای شهرستان های استان تهران در ورامین

 

معاون امور عمرانی استاندار تهران از امضای تفاهم نامه واگذاری۷۰ هکتار زمین برای صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران در جنوب شهرستان ورامین خبر داد.

به گزارش ورامین سیتی و به نقل از مهر ، محمدرضا محمودی گفت : با توجه به اینکه شبکه پنج سیما(شبکه تهران) به خاطر حجم زیاد کارهایی که در استان تهران با ۱۲٫۵ میلیون نفر جمعیت انجام می شود و استان البرز هم به آن پیوسته و همچنین شهر تهران که ۸٫۵ میلیون نفر جمعیت در خود جای داده، بارها تقاضا شد که یک شبکه استانی مستقل برای شهرهای دیگر استان تشکیل شود.

وی تأکید کرد: این تقاضاها به این دلیل بود که حدود چهار و نیم میلیون نفر جمعیت در شهرستانهای استان به غیر از شهر تهران ساکن هستند و اقدامات، فعالیتها و کارهایی که برای مردم انجام می شود کمتر به نظر مردم می آید و اطلاع رسانی نیز به مردم کمتر می شود؛ از طرفی مشکلات مردم نیز کمتر انعکاس داده می شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: تشکیل شبکه استانی برای شهرستانهای تهران و استقلال از شبکه پنج فعلی، مدتهاست که پیگیری می شود چراکه چهار و نیم میلیون نفر جمعیت شهرستانهای استان تهران، جمعیتی مشابه استان اصفهان است و به همین دلیل، نیازی ضروری محسوب می شود.

وی بیان داشت: استان سمنان که یک شبکه استانی دارد، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد یا ایلام حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی شبکه استانی دارد ولی چهار و نیم میلیون نفر جمعیت شهرستانهای استان تهران، در سایه شهر تهران است و امکانات توسعه ای و پخش فعالیت هایشان در تهران را ندارند.

زمین برای آنتن دهی در کل استان تهران تأمین شد

وی تصریح کرد: صدا و سیما از استانداری تهران برای تأمین خواسته مردم و مسئولان در این خصوص، خواستار معرفی زمین مطلوب شد که زمینی در دشت جنوب شهرستان ورامین برای استقرار امکانات مخابراتی، امکانات آنتن و امکانات ماهواره ای آن توسط صدا و سیما تأمین می شود، به آنها پیشنهاد شد.

محمودی افزود: دوشنبه هفته گذشته تفاهم نامه ای توسط مسئولان شهرستان ورامین امضا شده و حدود ۷۰ هکتار زمین در جنوب ورامین که آنتن دهی زیادی برای کل استان تهران دارد، تأمین شد و طبق این تفاهم نامه، بقیه امکانات توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آورده می شود.

انتقاد ۹ امام جمعه از بی مهری رسانه ملی

اقدام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حالی است که ۱۹ آبان ۱۳۸۸ اولین نامه انتقادی ائمه جمعه ۹ شهرستان استان تهران به ضرغامی رسانه ای شده و در آن نامه، خواسته افزایش سهم نمازجمعه شهرستانها در شبکه پنج سیما مطرح شد.

در آن نامه که به امضای محمد علی نوروزی امام جمعه اسلامشهر، سید مرتضی محمودی امام جمعه ورامین، حسن لزومی امام جمعه پاکدشت، محمد علاء الدینی امام جمعه دماوند، عبدالحسین بابایی امام جمعه فیروزکوه ، حسینعلی محمدی نژاد امام جمعه رباط کریم، محمد تقی ناطقی امام جمعه ساوجبلاغ، دفتر امام جمعه شهریار و ستاد نماز جمعه شهر قدس رسید، این پرسش اساسی مطرح شده بود که سهم نمازهای جمعه شهرستانهای استان تهران از شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی که تعلق به تهران و شهرستانهای آن دارد، چیست؟

پس از سالها پیگیری از مجاری مختلف، بالاخره نمازهای جمعه شهرستانهای استان در اخبار ۱۸٫۳۰ شبکه پنج، آن هم به نوبت و هفته ای حداکثر دو نمازجمعه  روی آنتن رفت و این امر اختصاص به مراکز شهرستانهای استان داشت و بخشها و شهرهای استان از آن نیز محروم بودند.

شبکه پنج در برنامه در استان، آنهم بعد از اخبار ساعت ۲۴ که غالب مردم در استراحت به سر می بردند، گزارشی کوتاه از نمازهای جمعه بخشها و شهرها به نوبت پخش می کرد تا اینکه همین سهم ناچیز از نمازهای جمعه شهرستانها در اخبار ۱۸٫۳۰ نیز دریغ شد.

نامه ائمه جمعه استان تهران در آبان ۸۸ با گلایه به چنین مواردی، افزوده بود: “این در حالی است که دقایق طولانی به برخی خبرهای غیر ضروری و کم فایده اختصاص می یابد؛ آیا واقعا اهتمام به نماز جمعه به عنوان مهمترین سنگر نظام اسلامی و مورد توصیه حضرت امام (ره) و رهبری این است؟

به نظر می رسد استان تهران از محرومترین نقاط کشور از نظر بهره مندی ای مزایایی شبکه استانی خود است، لذا بدینوسیله از حضرتعالی درخواست می شود دستور فرمایید در شرایطی که در مبارزه با تهاجم نرم دشمن، بیش از هر زمانی نیاز به تقویت سنگر نماز جمعه و تشویق همگان به خصوص جوانان در این عبادت عظیم داریم، در این برخورد ناصواب تجدید نظر صورت گرفته و حق نمازهای جمعه شهرستانهای استان تهران ادا شود”.

دومین نامه انتقادی هفت امام جمعه به ضرغامی

نیمه خرداد ۱۳۹۰ پس از مشاهده بی مهری مجدد رسانه ملی به نمازجمعه شهرها، بخشها و شهرستانهای استان تهران، نامه انتقادی دیگری از سوی هفت نماینده ولی فقیه در شهرستانهای ورامین، پاکدشت، رباط کریم، قدس، فیروزکوه، دماوند و اسلامشهر به دست سید عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی رسید.

این نامه به امضای آیت الله سید مرتضی محمودی و حجج اسلام حسن لزومی، حسینعلی محمدی نژاد، سید ابوالقاسم میر احمدی، عبدالحسین بابایی، محمد علاء الدینی و محمدعلی نوروزی رسیده و رونوشت آن نیز به دفتر مقام معظم رهبری برای استحضار و صدور اوامر مقتضی ارسال شد.

در بخشی از این نامه که خطاب به ضرغامی نوشته شده و در خبرگزاری مهر منتشر شد، چنین آمده بود: “با کمال تأسف، نمازهای جمعه شهرستانهای استان تهران توسط رسانه ملی مورد بی مهری قرار داشت تا اینکه در سال گذشته پس از انعکاس اعتراض ائمه محترم جمعه و ستادهای نمازجمعه، در بخش خبری ۱۸:۳۰ شبکه تهران، دقایقی به انعکاس حضور مردم  در نمازهای جمعه اختصاص یافت، ولی از ابتدای سال جاری با کمال تأسف، انعکاس نمازهای جمعه به دو نماز تقلیل یافته و دوباره بی مهریها به مهمترین سنگر اسلام و انقلاب تجدید شده است.

آیا رسانه ملی که باید تقویت کننده ارزشهای اسلام و انقلاب باشد، در قبال نمازهای جمعه شهرستانهای استان تهران وظیفه ای ندارد؟ آیا میلیونها نفر از مردم شهرستانهای تهران، سهمی از رسانه ملی ندارند؟

آیا اختصاص یک بخش خبری ویژه در شبکه پنج سیما به نمازهای جمعه و فعالیتهای فرهنگی، سیاسی و انقلابی شهرستانهای این استان، امری غیر ممکن است؟در ضمن، گزارش تهیه شده از نمازهای جمعه در شهرهای استان تهران توسط برنامه “در استان”، نیمه شب پخش می شود؛ چرا وقت مناسبتری از این شبکه برای انعکاس این گزارش در نظر گرفته نمی شود؟

جای تعجب است که برخی خبرهای خیلی سطحی و غیرضروری بر نمازجمعه، این عبادت عظیم سیاسی عبادی ترجیح داده می شود!اگرچه می دانیم خود به تقویت این سنگر مقدس اعتقاد دارید، ولی از شما درخواست می شود برای همیشه به این بی توجهی خاتمه داده و انشاءالله برگ دیگری را در کارنامه خوبیهای خود بیفزایید”.

پیگیری  برای استقرار صدا و سیمای شهرستانهای تهران در ورامین

۱۴ مرداد ۱۳۹۰ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین و امام جمعه موقت ورامین در خطبه های نمازجمعه، با تأکید بر محرومیت فراوان استان تهران از بهره رسانه ملی، خواستار راه اندازی شبکه شهرستانهای این استان در شهرستان ورامین برای رفع این محرومیت زدایی شد.

چند نامه نگاری نیز در خصوص استقرار صدا و سیمای شهرستانهای تهران توسط مسئولان مختلف انجام شد تا بالاخره در هفته گذشته این تلاشها به بار نشست و تفاهم نامه واگذاری حدود ۷۰ هکتار زمین برای این مهم امضا شد ولی ذکر یک نکته اساسی، در این میان ضروری به نظر می رسد.

 نکته مهم و اساسی این است که هنوز کار تمام نشده و باید تا استقرار کامل صدا و سیمای شهرستانهای تهران و آمدن امکانات و تجهیزات به ورامین، تلاش کرد؛ تلاشی که متأسفانه در موارد مشابه کمتر دیده شده است.

 مردم فراموش نمی کنند که چه تلاشهایی برای استقرار فرمانداری ویژه ورامین و فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در ورامین صورت گرفت ولی بعد از اعلام استقرار آنها، فرمانداری ویژه هنوز ابلاغ نشده و وعده های داده شده در خصوص امکانات و زمین به فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران هنوز به طور کامل محقق نشده است.

 جالب اینجاست که پاسکاری مسئولیتها همچنان ادامه دارد و عدم تحقق کامل این دو وعده میان برخی مسئولان شهرستان بر گردن دیگری انداخته شده و اتحادی در راستای تأمین نیازهای مردم دیده نمی شود؛ همین امر باعث می شود تا خبرگزاری مهر اولین رسانه ای باشد که برای پیگیری کامل استقرار صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران هشدار بدهد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.