خانه » شهدای ورامین » خاطرات شهدا » خاطرات شهید مصطفی اردستانی / انتقال تجربه…

خاطرات شهید مصطفی اردستانی / انتقال تجربه…

خاطرات سرلشگر خلبان شهید حاج مصطفی اردستانی

انتقال تجربه
« سرهنگ خلبان والی اویسی »

شهید اردستانی ، مأموریتهای جنگی بسیاری انجام داده بود . به همین دلیل ، هم مهارت او در پروازهای جنگی از من بیشتر بود و هم از من قدیمی‌تر بود . همواره به عنوان لیدر ( رهبر ) دسته ، هدایت گروههای پروازی را به عهده داشت ، اما این مسئولیت را برای خود دائمی نمی‌دانست و در صدد بود که این تجربه را نیز ، رفته‌رفته به خلبانان جوان منتقل کند .
در یکی از مأموریتهای برون مرزی ، که بایستی همراه یکی از خلبانان با تجربه انجام می‌دادم ، شهید اردستانی وساطت کرد و از ایشان خواست تا به صورت آزمایشی ، من ، لیدر دسته پروازی باشم . ولی آن همکار خلبان به دلایلی که زیاد هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسید از این کار ممانعت کرد و نپذیرفت .
در این حال ، شهید اردستانی برای اینکه مرا دلداری بدهد ، گفت :
آقای اویسی ! اشکال نداره ، هر وقت با من هم پرواز شدی ، شما به جای من لیدر باش .
این حرف ایشان قوت قلبی برایم شد و از اینکه برای انتقال تجربه به من و سایر همکارانی که وضعیتی مشابه مرا داشتند ، حاضر بود این خطر را پذیرا باشد ، از وی تشکر کردم . چرا که در پروازها هر گونه مسئولیت با لیدردسته است و شهید اردستانی با این کار ، مسئولیت و خطرهای احتمالی که ممکن بود ، در پروازها باشد به جان خود می‌خرید تا ما جوانان بتوانیم فرصتی بیابیم و در میدانهای کارزار استعدادمان را بروز دهیم و کارآزموده شویم .

منبع : کتاب اعجوبه قرن

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.