خانه » به قلم همشهریان » اجتماعی » درود بر بچه های با مرام پایگاه

درود بر بچه های با مرام پایگاه

چقدر زیباست صحنه ها وپلان های واقعی که در پایگاه بسیج رقم می خورد که بازیگران آن بسیجیان هستند. این هایی که می خواهم برایت بگویم همه شان بچه های پایگاه بسیج مان هستند.

– چقدر زیباست که یک بسیجی برای پلاکارد واعلامیه زدن مراسم ها ویادواره های شهدا پرایدش که وقتی درِ سمت شاگردش را باز می کنی صدای ناهنجار در،گوش شیطان را کر می کند. چقدر زیباست که برای بدست آمدن خدا کار می کند وحتی کارت فعال هم ندارد وبر هیچ کسی منتی نمی گذارد ودر قبالش کارت فعال هم نمی خواهد.

– چقدر زیباست که یک سرباز اسلام هنگام فارغ شدن از آموزش نه چندان راحت روزانه اش هنگام برگزاری مراسم ها ومخصوصاً دعای کمیل بُعد مسافت وسختی راه را در بعد عشق خرد می کند تا بیاید مساعدتی کند وفراز های دعای کمیل را با حنجره اش به قلب آسمان برساند که بگوید خدای من وپروردگار من هیچ کسی به جز تو برای من نیست چون اول وآخر برای من تویی.

– چقدر زیباست پدر شهیدی که خانه اش را حسینیه عشاق می کند و آنجا می شود سنگر بچه های بسیج برای اشاعه ی اندیشه های مطهر برای برگزاری یادواره شهدا. چقدر زیباست که دست از سر خدمت به اسلام ومسلمین بر نمی دارد. خون شهیدش آن قدر برکت دارد که بیتش سنگرصدها یار انقلابی  شده است.

– این جا ما هم سید داریم هم حاجی و امّا حاجی ای که فرمانده است و چقدر زیباست فرمانده بسیجی که فرمانده قلب ها می شود.

چقدر زیباست که سیدی تمام جود و وجودش،تمام وقت وزندگی اش را وقف هدف مقدسش ،وقف رهبرش می کند ودر فضای حزب الله سایبرفنای فی الله می شود.

– چقدر زیباست دانشجویی که ترم آخر است وباید شاهنامه را خوش تمام کند. اما از وقتش هزینه می کند. چسبی به دهان شیطان و بر چسبی که رویش نوشته است:وقت وقف ارزش هاست می زندوزیباست که در آزمون زندگی اش که محل بر گزاری اش بسیج است تنها ویک تنه در گود می ماند و از نمره یست، صد می گیرد وعجیب زیباست که در آزمون دانشگاه اش هم نمره ماورای تصور می گیرد.

– زیباست که فارغ التحصیل دانشگاه که هم بسیجی است وهم پاسدار حرمت خون شهیدان همیشه جارو بدست است ونظافت گر. در واقع گرد وغبار نفسش را می پالاید.

– زیباست روحانی که روحانی است. روحانی که منحصر به گفته هایش نیست ،زنبور بی عسل نیست .خندان است . خوش مَشرب است . هر چقدر که ازش سوال تکراری دینی می پرسی چه در جمع چه درغیر از جمع ضایع ات نمی کند و شلنگ وخط کشی ندارد که تو را بزند . بدون اینکه ریا کند و کمکی بطلبد وبدون اینکه دیگران راتو رودربایستی قرار بدهد ظرف می شوید پیاز پوست می گیرد گوجه خرد می کند تا املتِ ضیافت افطاری ساده ی نوجوانان بسیجی پایگاه مزه ی خوش تری بگیرد. زیباست لباس تمیز روحانی ای که در حال مرتب کردن حسینیه و زدودن برگه های دعوت ارسالی از سوی شیطان کثیف شود.

– زیباست که انسان هایی از صبح تا غروب پشت اسبی بنشینند به نام رایانه و بتازند تا شکست دشمن دون. و خاکریز های عظیم فرهنگی بزنند وخود بشوند چریکان فرهنگی و در آن زمان ومکان اوقات فراغت تابستانه خود را صرف انتظار کنند چون عصر،عصر انتظاراست و چقدر زیباست که بدون پول این کارها را می کنند یکی طرح می زند طرحی از انتظار.یکی نرم افزار زندگی و دیگری سایبر حزب اللهی را سکان داری می کند.علی وار،صادقانه،در حد اعلا مثل سیلی زیر پای دشمنان را سست می کنند.

– امر به ورزش امر به معروف است.چقدر زیباست بسیجی که کنکوری است واز وقتش می زند ودیگران را دعوت وترغیب به ورزش صبحگاهی می کند ورزشی که فی نفسه مفید است وصبح خیلی زودی که موجب نزول برکات الهی وسرخوشی ونشاط صبحگاهی است.زیباست که پیامک وزنگ می زند وآدم را دعوت به حضور می کند واز جیب خودش بانی صبحانه می شود وچقدر زیباست که با وجود ضیق وقت نماز جماعت خواندنش در مسجد را ترک نمی کند.حضورش در مراسمی که شهیدان گم نام را آورده اند و یادواره های شهدا ودیگر مراسم های دیگر را کان لم یکن نمی کند چون می داند با این حضور وظهورهاست که می تواند در کنکور زندگی قبول بشود.

– چقدر زیباست که یک سید دیگری وقتش وپولش واستعدادش را صرف این می کند تا دیگران بنده صالح بشوندوبه زمره صالحون بپیوندند وافکارشان به مثابه یک استاد انقلابی یک شهید ویک متفکر شود.

– چقدر زیبا وبجاست که یک نوجوان بسیجی زود بصیرو عمار می شودو اوقات فراغتش را پر می کند با حضور سبز ومداومش در پایگاه.با زبان روزه، خود می شود آماد وپشتیبانی برای تهیه افطاری ساده ی نوجوانان پایگاه وخدمت به بسیجیان را به افطاری چرب وچیلی فامیل ترجیح می دهد وشکم را فدای عشق حقیقی اش در مدرسه عشق می کند.

– همه این ها چقدر زیباست ولی چقدر زشت وبد است که حقیر در چنین زیبایی هایی که همچون گلستان است باشم ولی هیچ ثمری نداشته باشم ورشدم فقط جسمی باشد نه ایمانی ومعنوی و مانند دکلِ زنگ زده و بی خاصیت وجاگیری که نه موجی می فرستد ونه موجی می گیرد باشم و از بسیج فقط یدک کش اسمش باشم و چقدر زشت وبد است که این زیبایی ها را حائز نباشی وفقط آنها را ببینی.

و اما همه ی این زیبایی ها زیباست و همه ی این ها جزء زندگی است یعنی زندگی زیباست اما شهادت زیباتر.

به قلم محمود تاجیک خاوه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.