خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » مفاخر » روحانیون » حجه الاسلام والمسلمین شیخ جعفر اسماعیلی

حجه الاسلام والمسلمین شیخ جعفر اسماعیلی

حجه الاسلام شیخ جعفر اسماعیلی فرزند مرحوم ملاحاج محمد معروف به ملا حاجی در سال ۱۲۹۸هـ.ش، درخانواده اى مذهبى در روستاى باغخواص متولد شد و در همان روستا به مکتب خانه رفت. سپس به حوزه علمیّه قم عزیمت کرد و از محضر اساتیدبزرگوار حضرت آیت اله بروجردی ۱ سال ،حضرت آیت اله مرعشی نجفی یک سال ،حضرت آیت اله بهجت ۲ سال ،حضرت آیت اله حجت ۲ سال ، حضرت آیت اله کاشانی ۲ سال بهره برد. سپس به باغخواص مراجعه نمود.

او در دوران حیات خود عالمی جلیل و وارسته و با فضیلت بود. زهد و تقوای او زبانزد خاص و عام و در موقع سختی پناهگاه محرومان و مستمندان بود. ایشان مدت ۳۰ سال در باغخواص و روستاهای همجوار حسین آباد،سعد آباد واقبالیه با پای پیاده می رفتند به اقامه نماز جماعت می پرداختند و درایام محرم وماه رمضان هرظهر و شب نماز جماعت می خوانند ومنبر می رفتند و برای کسانیکه فوت می نمودند نماز میت وتلقین و در مراسم ختم ،هفتم و چهلم درگذشتگان منبر میرفتند.

همچنین پدر بزرگوارشان مرحوم ملا حاج محمد اسماعیلی معروف به ملا حاجی از ملاهای باغخواص بودند که درسال ۱۳۱۷ به رحمت ایزدی شتافتند.

شیخ جعفر اسماعیلی درسال ۱۳۴۲ برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دوران خفقان شاهنشاهی با مشکلات فراوان از قم عکس و رساله و اعلامیه های ایشان را برای اهالی باغخواص می آوردند و پخش می نمودند که ۲ بار اعلامیه وعکس و رساله های امام خمینی (ره) را از ایشان گرفتند و توسط ساواک دستگیر و بازداشت شدند. سپس توسط شهید شیخ علی آقا تاجیک قشقایی ومرحوم محمد آقا حبیبی اعلامیه ها را بین مردم پخش می کردند.

خاطره ای از فرزند بزرگوارشان آقای علی اصغر اسماعیلی: پدرم همیشه به ما سفارش می کردند هرموقع زیارت عاشورا می خوانید درحال قیام بخوانید وسلام به آقا بدهید و روی یک بلندی به آقا سلام بدهید.زیارت عاشورا ،زیارت جامعه وزیارت علقمه را ترک نکنید.

 این عالم بزرگوار سرانجام در روز جمعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۹ هجری شمسی در حالی که تنها ۵۱ سال سن داشتند در باغخواص وفات یافت و ایشان را در امامزاده سجاد (ع) باغخواص به خاک سپردند.

منبع : وبسایت باغخواص

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.