خانه » مفاخر و افتخارات ورامین » مفاخر » روحانیون » حجت الاسلام والمسلمین شیخ یداله ابوالحسنى

حجت الاسلام والمسلمین شیخ یداله ابوالحسنى

شیخ یداله ابوالحسنى فرزند خان محمد در روستای باغخواص بدنیا آمد.این عالم بزرگوار دوره مکتب را در زادگاهش فراگرفت. ایشان به تبلیغ احکام و معارف دینى اشتغال داشت و از خطباى منطقه باغخواص بود این بزرگوار دلى سرشار از عشق به عترت ائمه معصومین علیه وآله داشت. قدیمی های باغخواص و روستاهای اطراف هنوز موعظه های ایشان را به یاد دارند چنانچه ذکرى از وى به میان رود، بى یاد خیر، از نام وى نمى گذرند. خدایش بیامرزد که یکی از قدیمی های باغخواص می گفت این بزرگوار سوار بر چهار پایش می شد و دور میدان باغخواص می گشت ومردم را موعظه می کرد.

خاطره ای از زبان نوه بزرگوارشان آقای حاج محمدتقی ابوالحسنی : ایشان نقل می کنند که روزی خانه پدربزرگم را دزد دستبرد می زند وایشان به اطرافیانشان می گویند انشاءاله پیدا می شود ، فردای آنروز وقتی پدربزرگم می خواستند از خانه بیرون بروند استخاره می کنند که به کدام سمت کوچه بروند وبعد که به ابتدای کوچه می رسند استخاره می کنند که به کدام سمت خیابان بروند وهمین طور به راهشان ادامه می دهند تا جهت اقامه نماز به یکی از روستاهای اطراف می رسند و در یکی از کوچه ها دزد نگون بخت را که درحال فروش اموال مسروقه بوده را مشاهده و به دام می اندازند.

از مرحوم شیخ یداله ابوالحسنی فرزندان صالحی به یادگار ماند پسر ایشان مرحوم شیخ محمد ابوالحسنى در شهر تهران علاوه بر وعظ و تبلیغ دینى به تعلیم ادبیات فارسى و معارف دینى در دبیرستان اشتغال داشت.نوه پسری ایشان مرحوم استاد على ابوالحسنى، با نام مستعار ع. منذر، ازنویسندگان ومحققین توانا و ازمورخین معاصر بودند که کتابهای زیادی درحوزه تاریخ وبرضد وهابیت وبهائیت نوشته اند .دکترشیخ علی ابوالحسنی مدرک سطح ۴ حوزه (دکترا) را نیز اخذ نمودند.دخترایشان مرحومه فاطمه ابوالحسنى  سالهاى زیاد در روستاى باغخواص به تعلیم قرآن و احکام دینى به کودکان و بانوان اشتغال داشت و حدود چهل سال (تا سال ۱۳۸۵ شمسى که فوت نمودند) نیز در شهر رشت به تعلیم قرآن و معارف و احکام دینى به بانوان اشتغال داشت. نوه دختری ایشان مرحوم حجهالاسلام والمسلمین محمد محمدى مظفرمشهور به ورامینی سالهای زیادی را در شهر رشت به تدریس علوم دینى در مراکز مختلف به ویژه مدارس علمیه برادران و خواهران در شهر رشت اشتغال داشت.

شیخ یداله ابوالحسنى سرانجام در روز پنج شنبه ۱۳ ربیع الثانی ۱۳۹۰ هجری قمری مصادف با ۲۸ خردادماه ۱۳۴۹ شمسی از دنیا رحلت نمود و به جوار رحمت حق شتافت و پیکرپاکش در بهشت سجاد (ع) باغخواص به خاک سپرده شد .

فرازی از سنگ نوشته قبر ایشان

مردی پاک و مصر به تبلیغ دین و نصیحت بود آری

دین از تو کارخواهد و کار از تو راستی               این درد با مباحثه درمان نمی شود

منبع : وبسایت باغخواص

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.