حاج رحیم مخدومی

رحیم مخدومی

رحیم مخدومی در سال ۱۳۴۵ در ورامین به دنیا آمد. اشتیاق نوشتن از دوران دبستان در وجودش زبانه می کشید و در مسابقاتی که از طرف اداره ی آموزش و پرورش در مدارس برگزار می شد، شرکت می نمود.در سال های دبیرستان در رشته ی حسابداری به تحصیل پرداخت. از همان سال ها نوشتن را به طور جدی آغاز کرد و از سن ۱۷ سالگی تا پایان سال ۱۳۶۷ به طور متناوب، در شش نوبت در صحنه های جنگ تحمیلی حضور داشت. مواجه شدن با شخصیت های دفاع مقدس از جمله فرماندهان و دوستان نزدیکش که در روح لطیف و حساس او بسیار تأثیرگذار بودند، و گهگاه به شهادت می رسیدند، انگیزه ی نوشتن را در وجود او تقویت نمود. در همان بحبوحه ی جنگ تحمیلی مطالبی را می نوشت و گاهاً در حضور رزمندگان و دوستانش قرائت می نمود. تعدادی از داستان هایش هم در مجلات و روزنامه های آن سال ها به چاپ می رسید. نوشتن در قالب کتاب را از سال ۱۳۶۸ آغاز نمود. ایشان تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی در رشته ی امور تربیتی ادامه داده و اکنون به کار تدریس مشغول است. در عین حال با بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و سازمان تبلیغات اسلامی همکاری داشته است. در حوزه ی ادبیات دفاع مقدس در زمینه خاطره نگاری، رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه آثار بی شماری را پدید آورده است که برخی از آن به شرح ذیل است:
آنان که رفتند، خواب ها و خاطره ها، هرکسی کار خودش، یک آسمان هیاهو، جنگ پابرهنه، مردان درد، نرگس، چه کسی ماشه را خواهد کشید، آخرین نامه ی سمیرا، فرمانده ی من، شهردار خوبو، معلم فراری، مالک خیبر، لوطی و آتش، یار کجاست، بین دنیا و بهشت، وقتی پرده کنار رفت، پروانه های عرصه خبر و کتابهایی برای کودکان با نام های: خدا به حرفهایم گوش داد، روزی که خواهرم خندید، سلام بر قرآن و ..

۳ نظر

  1. سلام. حقیر در عرصه دفاع مقدس قلم می زنم. خیلی دوست داشتم با آقای مخدومی ارتباطی داشته باشم. تا اینکه این سایت را که متعلق به شهر آقای مخدومی است دیدم. خواستم ببینم امکان دارد ایمیلی از ایشان به حقیر بدهید تا بتوانم با ایشان مرتبط باشم؟ ممنون و متشکر.

  2. با سلام خدمت اقای مخدومی من یکی از دانش اموز های دبیرستان قیام ۱۵ خرداد هستم من وقتی عکس شما را در اینترنت دیدم خیلی خوش حال شدم باتشکر ارین یادگاری

  3. با سلام خدمت اقای مخدومی من یکی از دانش اموز های دبیرستان قیام ۱۵ خرداد هستم من وقتی عکس شما را در اینترنت دیدم خیلی خوش حال شدم باتشکر ارین یادگاری

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.