خانه » شهدای ورامین » پیام ها و نامه ها » سخنرانی شهید ستاری / به طراوت آسمان

سخنرانی شهید ستاری / به طراوت آسمان

نیروی هوایی دو خصلت بسیار بزرگ دارد که نمایش این خصلت‌ها کافی است تا امتی را همیشه آماده و در حال حرکت به جلو نگاه دارد . اولین مورد ، آسمان است . آسمان جایگاه و جولانگاه نیروی هوایی است . از آسمان به زمین نگاه کردن با شرایط عادی زندگی فرق دارد و تفاوتها بسیار است . اشخاص را طور دیگری بار می‌آورد و به نوع دیگری می‌توان با خدا خلوت کرد . در آسمان چیزهایی وجود دارد که هر کس که سالها این راه را پیموده ، به خوبی حرفهای مرا می‌فهمد که چقدر تفاوت بین یک زندگی معمولی و یک زندگی آسمانی است .
مسئله دوم ، شجاعت است که از خصلت‌های لاینفک نیروست . شجاعت ابعاد مختلف دارد که یکی از آنها خلاقیت است .

اشخاص شجاع در هر کاری می‌توانند تحولات بزرگی به وجود آورند . شجاعان ، خلاقان همه صحنه‌ها خواهند بود و همین دو خصلت کافی است به هر گونه ممکن به نمایش گذاشته شود تا مایه هیجان و حرکت یک جامعه در طول قرون باشد .

ما تاکنون نتوانستیم ذره‌ای از شجاعت و شهامت و جان دادن و حرکتهایی را که نیروی هوایی در طول جنگ داشت ، نشان بدهیم . لذا احساس می‌کنیم که باید خودمان پیشقدم بشویم و قدمی برداریم .

نیروی هوایی در طول هشت سال دفاع مقدس هر چه انجام داده برای حفظ اسرار ، پنهان نگه داشته شده و الان زمان آن فرا رسید تا فعالیتها ، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های پرسنل را به نحو مناسب و متقضی بیان کنیم .

به یاد بیاوریم آن روزهایی را که خلبانان ، دسته‌دسته با هواپیماهای شکاری برای سرکوبی دشمن متجاوز به مأموریت می‌رفتند و می دانستند که عده‌ای از آنها بر نمی‌گردند . امروز از آن لحظه که از هم خداحافظی می‌کردند ، می‌توان کتابها نوشت . آنهانمی‌دانستند که می‌روند ولی بر نمی‌گردند . باید رفت و جان داد و خون داد و حفظ کرد . آن وقت است که صدام داعیه فتح سه روزه تهران را به گور می‌برد ، این موارد است که کسی نگفته و کسی نکرده و باید ( حرفش ) زده شود .

در یک جمع بندی کلی از مجموعه نیروی هوایی از داوطلب بسیجی ، سرباز ، درجه دار ، افسر و فرماندهان و مسئولین این نیرو در تمامی رده‌های خود ، شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است تا از انقلاب و اسلام دفاع کند . در روز ۳۱ شهریور ۵۹ که عراق ساعت ۲ بعد از ظهر ، پایگاههای نیروی هوایی را بمباران کرد ، قبل از غروب آفتاب و قبل از اینکه نهایتاً در پایگاههایشان فرود آیند ، همان پایگاهها دو ساعت پس از اولین حمله توسط خلبانان نیروی هوایی بمباران شد و نیروی هوایی چنین حماسه آفرید و تا آخر جنگ چنین بود .

شما کجا سراغ دارید هواپیمای سنگین تانکر ، دو الی سه ساعت در خاک دشمن در آسمان غوطه ور باشد تا بتواند به موقع به هواپیماهای شکاری سوخت برساند تا پایگاه دشمن را در مرز اردن بمباران کند . اینها حماسه است . اینها بزرگترین فیلمهای سینمای تاریخ جهان است . چه سوژه‌ای بهتر از این وجود دارد .

هشت سال مداوم در خلیج فارس اسکورت نفتکش‌ها را داشتیم . با امکانات و تجهیزات هوایی کاروانها را اسکورت می‌کردیم و نفت صادر می‌کردیم و از آن طرف همه چیز می‌آوردیم .

جنگنده « اف – ۴ » ما با آن سرعتش پا به پای کشتی نفتکش که بیش از ۵ الی ۶ گروه دریایی سرعت نداشت ، می‌رفت و شب و روز ، آن را از آسیب هواپیماهای دشمن حفظ می کرد .

باید اینها را طوری بیان کرد و به دیگران و آیندگان انتقال داد . نگهداری آن همه امکانات و تجهیزات و وسایل پیچیده که هنوز از نظر پیچیدگی در مملکت درجه اول است ، این خود کار بسیار با ارزشی بود .

ما هواپیماهای قدرتمندمان را با یک موشک وارد جنگ کردیم و همین نیرو با چهار و یا پنج موشک از جنگ خارج شد ، یعنی در حالی که به چهار نوع موشک دیگر مجهز شده بود و این یک چنین نیرویی بود .

اگر در مظلومیت بمانیم و هیچ کدام از آنها گفته نشود ، این اشتباه بزرگی است و اگر این اتفاق بیفتد چه کسی باید اینها را بگوید ، این جا عرصه هنر است .

مظلوم باید با ظلم مبارزه کند ، ظالم را خود مظلوم باید بکوبد . نیروی هوایی یک چنین نیرویی بود . در مقابل بهترین و بالاترین تکنولوژی ایستاده است . ما از جنگ خودمان درس خود را گرفتیم و می‌دانیم که حالا چگونه باید بجنگیم .

قطعاً اگر آینده و فرزندانمان این مسئله را بدانند به هیجان خواهند آمد و راه را خواهند یافت . این مسائلی است که هنر و هنرمند امروز این انقلاب باید به جایی برساند . شیرین و زیبا و با طراوت مثل آسمان بیان کند . به همان لطف و طراوت و فراگیری که آسمان یک کشور دارد .

منبع : ساجد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.