خانه » بناهای تاریخی ورامین » اماکن مذهبی » امامزاده یوسف رضا(ع)

امامزاده یوسف رضا(ع)

مقبره متبرکه امامزاده یوسف رضا (ع) در محوطه ای باز و باصفا و پر درخت در ابتدای روستای یوسف رضا ،خیابان طالقانی و در فاصله هفت کیلومتری شمال ورامین واقع شده و شامل بنایی است قدیمی و آجری که از بیرون به صورت هشت ضلعی و از داخل چهار ضلعی است و اصل آن متعلق به قرن سوم هجری بوده است.آثاری از قرن نهم هجری نیز در بنا وجود داشته است .
ایوان بقعه با مساحت حدود ۳۶ متر مربع با طاق ضربی و گنبدی دوپوش ،آجری و مخروطی شکل است .گچبری داخل حرم از لحاظ ترکیب رنگها ،تزیین و زیبایی و ظرافت ،کم نظیر است و ستاره هایی در آن تعبیه گردیده است .ارتفاع گنبد از کف حرم حدود ۱۱ متر و سطح داخل حرم و گنبد تماما سفید کاری شده است .ضریح بقعه چوبی ،مشبک،روباز به ابعاد ۷۰/۱*۲*۵/۲ است که روی آن را با پارچه سبز پوشانیده اند.
طرح تعمیر و مرمت بقعه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی تهیه شده و در دست اجرا است .این بقعه در فهرست بناهای تاریخی _فرهنگی میراث فرهنگی استان تهران به ثبت رسیده و در سال ۱۳۸۲ مورد مرمت و باز سازی قرار گرفته است .

منبع : پایگاه اطلاع رسانی امامزادگان

یک نظر

  1. این شخصیت با سرچی که در اینترنت اجام دهیم می فهمیم که وی عارفی صوفی بوده است وبه احتمال سنی.نمی دانم چرا می خواهند اورا امام زاوه جا بزنند در حالی که هیچ شجره نامه ای ندارد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.