شاعر / منوچهر سوری

متولد: ۱۳۳۹/ محلّ تولّد: ورامین / محلّ سکونت: ورامین/ تحصیلات: دیپلم / شغل: هنرمند سفالگر و مدیر نمایشگاه مرکز هنرهای دستی و کارگاه سفالگری ورامین/ کسب رتبه های ادبی: برگزیده ی کنگره ی بسیج ۷۴ / فعّالیّت های فرهنگی و هنری: همکاری در برگزاری جشنواره های ادبی منطقه ای و کشوری، آموزش هنر سفالگری، حضور برخی از آثار در موزه های کشور، حجم گسترده برنامه های آموزشی در شبکه های مختلف سیما، آموزش در شبکه جهانی جام جم/ آثار: چاپ اشعار در کتاب پوتین من کجاست، چاپ برخی اشعار در نشریات محلّی (منبع : ساجد)

خاطره‌ای از انقلاب اسلامی:

شاعر برجسته شهرستان ورامین اظهار داشت: سال ۵۷ تنها ۱۹ سال داشتم و دبیرستان شهید شیرازی مشغول تحصیل بودم که با گروهی از دوستانی که ارتباط داشتیم تصاویر کتاب‌های حضرت امام را توزیع می‌کردیم.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از مدتی توسط پدر یکی از دوستان به ما اطلاع داده شد که اسامی شما به اداره ساواک ورامین اطلاع داده شده است از این‌رو کاملاً مراقب فعالیت‌های خود باشید.

سوری بیان داشت: به ما گفت اعلامیه‌ها و تصاویر را بسوزانید چون هر لحظه ممکن است ساواک به منازلتان بریزد و تمام مخفی گاه‌ها را بگردد، بنابراین ما مجبور شدیم  کتب و تصاویر حضرت امام (ره) را به خانه مخروبه‌ای برده و در کانال کولر آن منزل پنهان کنیم.

شاعر برجسته شهرستان ورامین گفت: با توجه به اینکه بخشی از این آثار را با درآمد پول توی جیبی خود تهیه کرده بودیم هرگز دلمان نمی‌آمد و راضی به سوزاندن آثار حضرت امام (ره) نشدیم.

وی افزود: به‌ویژه شهید رحمت عبدالهی که از راه فروش روزنامه و مطبوعات در آمد کسب کرده و آثار امام (ره) را با آن درآمد به دست می‌آورد. (فارس)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.