خانه » شهدای ورامین » زندگی نامه » شهید حسن فخّاری

شهید حسن فخّاری

زندگی نامه شهید حسن فخّاری

شهید حسن فخّاری

«حسن فخّاری» فرزند «عبّاس» در «آب باریک» و در یک خانواده ی مستضعف و مذهبی دیده به جهان گشود. در سنّ هفت سالگی پا به مدرسه گذاشت و در زادگاهش،  «روستای آب باریک» دوره ابتدایی را به پایان رساند و سپس به «ورامین» رفته و دوره راهنمایی را در آن جا گذراند. اوقات فراغتش را در مسجد محل به فراگیری قرآن و حدیث می گذراند و در کار کشاورزی نیز به پدرش کمک می کرد و به ورزش، به خصوص فوتبال؛ علاقه ی فراوانی داشت  و به هنر نقّاشی و ادبیات نیز دلبستگی داشت.
با شروع انقلاب او نیز به صف مبارزین با رژیم شاه پرداخته و در توزیع نوار و اعلامیه های «امام خمینی(ره)» بسیار کوشا بود. به علّت عدم استطاعت مالی به تحصیل ادامه نداد و حرفه ی کارگری را انتخاب کرد و به کار و تلاش پرداخت. با شروع آتش جنگ تحمیلی، «حسن فخّاری» داوطلبانه  به جبهه اعزام گردید و در سال ۱۳۶۱ به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و چند ماه در «تهران» دوره ی آموزشی را گذراند و سپس از طرف ارتش به منطقه اعزام گردید. در اکثر عملیات ها حضور داشت و در تاریخ ۲۸/۱۱/۱۳۶۳ شیمیایی شد. ولی پس از بهبودی دوباره به جبهه رفت و در ساعت ۵/۴ بعدازظهر روز ۱۰/۹/۱۳۶۴ در منطقه «پاسگاه زید» بر اثر اصابت ترکش خمپاره ۱۳۰ به سمت چپ جمجمه اش به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید. شهید «حسن فخّاری» در راه آرمان و عشق اش سر فدا کرد تا در روز محشر، سرفراز و با چهره ای خندان حضور یابد. او با شهادتش نشان داد که مردم مسلمان ایران در راه استقرار نظام و حکومت اسلامی از فداکردن چشم و سر و قلب و نهایتاً جان دریغ ندارند.

شفیع

فرازی از وصیت نامه شهید حسن فخّاری

«… ای اهل خانواده، ناشکری نکنید و خدا را به خاطر شهادت من شکر کنید و انشاءالله در روز قیامت شفیع شما می شوم و اگر خدا بخواهد در پل صراط به یاری شما خواهم آمد … »

منبع: ساجد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.