خانه » به قلم همشهریان » کتاب / قرار پرواز

کتاب / قرار پرواز

کتاب قرار پرواز

نام کتاب: قرار پرواز
نام خانوادگی نویسنده: عبداللهی صابر
نام نویسنده: رضا
محل انتشار: تهران
نام ناشر: معاونت فرهنگی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)
سال انتشار: ۱۳۸۱
نوبت چاپ: اول
شمارگان: ۲۲۰۰ نسخه
تعداد صفحات: ۱۰۶
قیمت: ۶۰۰۰ ریال

این کتاب خلاصه ای از خاطرات ۲۱ شهید شهرستان ورامین می باشد که از زبان پدر، مادر، دوستان و همرزمان این شهدای گرانقدر می باشد و به شیوه ی داستان – خاطره نقل گردیده است. نکته ی جالب توجه این است که تصاویر این شهدای عزیز، سال ولادت، سال شهادت و محل شهادت شان نیز در پایان کتاب نقل گردیده است.

مقدمه کتاب :

 آنچه پیش روی شماست تصویر کوچکی از عظمت و بلندی طبع دلیرمردان راه سعادت است، یکی از هزاران برگ سبز باغ باطراوت عشق به معبود عاشقان و خلاصه قطره ای از دریای بی کران و عرفان شهیدان.

جای جای کشور پهناورمان یادگار حماسه سازان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است، کسانی که از خدا می خواستند چنان آتشی بر روحشان اندازد که تا معراج پرکشند و پر کشیدند. آن ها آنچه وظیفه ی خود می دانستند انجام دادند و به آنچه می خواستند رسیدند، باید ما نیز به خود بنگریم، آیا آنچه شهیدان از ما می خواستند انجام داده ایم؟

رشد و گسترش فرهنگ خاص جبهه و دفاع مقدس نیاز به معرفی و تأمل یبشتر دارد. ما نیز برآن شدیم تا در قدمی هر چند کوتاه بخشی از این نیاز را تحقق بخشیم. ضمن این که خود نیز محتاج شناخت بیشتر روح لطیف آن عزیزان و به کارگیری سیره ی آنان در راه پرپیچ و تاب زندگی می باشیم.

حقیر لازم می دانم از حاج رحیم مخدومی، نویسنده توانمند، به خاطر راهنمایی های مستمر و هم چنین ویراستاری کتاب قدردانی نمایم و نیز از اعضای پایگاه شهدای ورامین حاج مهدی علیخانی، آقای رضا فرجی که با همکاری در جمع آوری مصاحبه ها گام موثری برداشتند، صمیمانه تشکر نموده و موفقیت و تعالی آن ها را از خداوند متعال خواستار باشم.

 التماس دعا

رضاعبدلی

——————————

فهرست مطالب

 دستهای شفا

غیبت مرموز

تب جبهه

روضه خوان علی اکبر(ع)

قمقمه ی آب خنک

هندوانه ای که از گلو پائین نمی رفت

یار حسین (ع)

رزمنده ی دوشیفت

برگ سبز قرآن

حوری بهشتی

رؤیای بهشت

قرار پرواز

صبح صادق

تفسیر حمد

میوه فروش بهشت

چشمه ی سبز

پچ پچ شهادت

اسیری که آزاد شد

زائر واقعی

در راه علی(ع)

عاشق ولایت

عکسها

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.