خانه » اخبار و رویدادها » مهلت ارسال آثار به جشنواره «ادبی ۱۵ خرداد» تمدید نمی‌شود

مهلت ارسال آثار به جشنواره «ادبی ۱۵ خرداد» تمدید نمی‌شود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»، ماه گذشته مؤسسه «رسول آفتاب» فراخوان نخستین جشنواره ادبی «۱۵ خرداد» را اعلام کرد و آخرین مهلت شرکت در این جشنواره را برای شرکت‌کنندگان ۱۵ مرداد سال جاری اعلام کرده بود که طبق گفت‌وگویی با رحیم مخدومی، مدیر این مؤسسه متوجه شدیم که زمان ارسال آثار تمدید نخواهد شد.

* نیمه مرداد؛ حداکثر ارسال آثار به جشنواره ادبی «۱۵ خرداد»

مؤسسه «رسول آفتاب» این جشنواره را با همکاری اداراه کل ارشاد استان تهران و اداره ارشاد شهرستان ورامین برگزار می‌کند که متولیان و دست‌اندکاران سعی بر آن دارند تا این جشنواره هر ساله و به صورت مستمر برپا شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره ادبی «۱۵ خرداد» می‌توانند آثار خود را تا حداکثر ۱۵ مرداد سال جاری در ۴ قالب «داستان»، «شعر»، «مقاله» و «خاطره» به آدرس الکترونیکی ۱۵khordad @ rasouleaftab.ir ارسال کنند.

* هر بخش از این جشنواره دارای ۳ داور صاحب قلم است

 به گفته رحیم مخدومی، مدیر انتشارات «رسول آفتاب» تاکنون بیش از ۵۰ بسته با موضوع «قیام ۱۵ خرداد ورامین» اعم از شعر، داستان، مقاله و خاطره به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که در هر یک از بسته‌ها، چندین اثر وجود دارد که همه آنها مورد داوری قرار خواهند گرفت.

وی معتقد است، بیشتر آثاری که تاکنون به نخستین جشنواره ادبی «۱۵ خرداد» ارسال شده است در بخش «شعر» و سپس «داستان» بوده است.

مخدومی بیان می‌کند: برای ۴ رشته این جشنواره اعم از شعر، مقاله، داستان و خاطره داورانی صاحب قلم انتخاب شده‌اند یعنی  در هر یک از رشته‌ها، ۳ داور به داوری آثار ارسال شده به این چشنواره خواهند پرداخت.

* جمع‌آوری آثار باکیفیت و انتشار آنها در قالب کتاب

به گفته مدیر انتشارات «رسول آفتاب» اگر آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شوند دارای کیفییت و محتوای ارزشی باشند، در هر بخش یک جلد کتاب منتشر خواهد شد اما اگر آثار از کیفیت محتوایی اندکی برخوردار باشند، اثر باکیفیت تفکیک و همه بخش‌ها در قالب یک کتاب منتشر می‌شوند، همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس ۶ مهر سال جاری برپا می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.