خانه » اخبار و رویدادها » تیم جوان جواهری گنبد مغلوب صالحین ورامین شد/ اولین پیروزی سه امتیازی متین

تیم جوان جواهری گنبد مغلوب صالحین ورامین شد/ اولین پیروزی سه امتیازی متین

هفته چهارم مسابقات لیگ برتر والیبال مردان کشور در حالی امروز با برگزاری ۵ دیدار پیگیری شد که در یکی از این مسابقات تیم های متین صالحین و جواهری گنبد در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان برد از آن شاگردان میزبان ترکاشوند شد.

این دیدار در حالی آغاز شد که ترکیب تیم میزبان را مصطفی شریفات، حسام بخششی، بهرام فرید، زحمان داوودی، پرویز پزشکی، محمد محمد کاظم و احسن الله شیرکوند(لیبرو) تشکیل می دادند و در مقابل هم رسول آقچه لی، اسماعیل مسافر، سخی عیدی، جمال الدین کنانی پور، متین تک آور و حمید محمدکاظم یاران آغازین عظیم جزیده بودند.

ست اول
اولین امتیاز این ست را بازیکن جوان تیم گنبد یعنی اسماعیل مسافر کسب کرد. اما در ادامه ورامینی ها که از حمایت هواداران پرشمار خود بهره میبردند موفق شدند با کسب چند امتیاز متوالی از تیم جوان گنبد پیشی بگیرند. روند برتری ورامینی ها به همین شکل تداوم یافت و بازیکنان کمتر نامدار جواهری که به نظر می رسید تحت تاثیر جو سالن و نام بازیکنان حریف قرار گرفته بودند یکی پس از دیگری امتیازات را به حریف تقدیم کردند تا اینکه ست اول با امتیاز ۲۵ بر ۱۴ به سود متین صالحین به پایان رسید.

ست دوم
بازیکنان جواهری که در این ست نسبت به جو سالن آشنایی پیدا کردند، این ست را بهتر آغاز کرده و وقت استراحت فنی اول را  ۸بر ۶ به نام خود ثبت کردند. بازی خوب مسافر و آقچه لی در ادامه برتری را برای جواهری افزایش داد. هر چند سرویس های خوب بازیکنان متین نتیجه را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند ولی اشتباهات پیاپی ورامینی ها ست دوم را ۲۵ بر ۲۲ به  سود جواهری رقم زد.

ست سوم
متین که به نسبت ست قبل بازی منظم تری به نمایش گذاشت، از همان ابتدا برتری خود را بر حریف دیکته کرد و موفق شد فاصله امتیازی خودش را رفته رفته افزایش دهد. در ادامه این روند دفاع های خوب از مدافعین روی تور میزبان و سرویس های هدفدار آنها برتری را کاملا از آن ورامینی ها ساخت. تعویض های جزیده هم دردی از تیمش در این ست دوا نکرد تا متین صالحین موفق شود با امتیاز ۲۵ بر ۱۲ ست را به سود خود به پایان برساند.

ست چهارم
شروع خوب جواهری آنها را در امتیازات آعازین پیش انداخت. این روند تدام داشت تا اینکه وقت استراحتی که ترکاشوند در امتیاز ۱۲ بر ۹ درخواست کرد متین را به پازی برگرداند و دو تیم تا امتیاز ۲۰ برابر پیش رفتند. اما این میزبان بود که موفق شد با بهره گیری از حمایت پرشور هواداران خود، چند امتیاز متوالی کسب کرده و ست چهارم  را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود خود پایان دهد.

از نکات جالب توجه این دیدار حضور امیرحسین منظمی، مدیر تیم های ملی در سالن گلعباسی ورامین بود.

 در پایان این دیدار محمد محمدکاظم بازیکن باتجربه متین گفت: این بازی برای ما استرس بالایی داشت. تیم ما پس از باخت هفته گذشته خود برابر تبریز با افت روحیه مواجه شده بود و برای تجدید روحیه به این برد احتیاج زیادی داشتیم که شکر خدا به پیروزی ۳ امتیازی رسیدیم.

 وی در توصیف تیم حریف اظهار داشت: تیم جواهری گنبد تیم خیلی خوبی است و در تهران ۱۰ – صفر از سایپا جلو بوده و در گنبد هم دو پیروزی داشته است. بازیکنان جنگنده ای دارد و بازی کردن مقابل چنین تیم هایی خیلی سخت است. در حقیقت بی دلیل نیست که با هفت امتیاز جزو چهار تیم برتر مسابقات است. خدا رو شکر می کنم که با آنالیز دقیق و بازی خوب توانستیم برابر این تیم پیروز شویم.

ملی پوش سابق والیبال ایران در خصوص وضعیت آمادگی خود نیز گفت: شکر خدا امسال وضعیت خیلی خوبی دارم. تمرینات خیلی مناسبی داشته ام و برای خوب بازی کردن در تیم ورامین انگیزه بالایی دارم.

در پایان این دیدار رسول آقچه لی بازیکن این تیم گفت: بازی خوبی بود اما به هر حال بازی مقابل تیمی که بازیکنان سابق تیم ملی را در اختیار دارد سختی های خودش را دارد.

وی افزود: جو سالن خیلی سنگین بود و هواداران متین ما را تحت فشار زیادی قرار دادند. از این رو ست اول راحت شکست خوردیم اما در ست دوم به خودمان آمدیم و با تحت فشار گذاشتن حریف توانستیم یک ست بگیریم.

کاپیتان گنبدی تیم ملی نوجوانان درباره نماینده امسال این استان در لیگ برتر اظهار داشت: تیم گنبد امسال از بازیکنان جوان و کم تجربه ای تشکیل شده است. تنها سه بازیکن ۳-۴ سالی در لیگ بازی کرده اند و مابقی اولین و یا حداکثر دومین تجربه حضورشان را در این مسابقات تجربه می کنند.

آقچه لی در پایان خاطر نشان کرد: با اینکه این تیم امسال خیلی دیر تشکیل شد اما انتظارات همشهری هایم از تیم بالاست. ما شروع خوبی داشته ایم و باید دید در ادامه چه خواهد شد.

این مسابقه یک ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید و ۸۰۰ تماشاگر علاقمند در سالن شهید گل عباسی ورامین از نزدیک نظاره گر این مسابقه بودند.
این دیدار نیز یک کارت زرد داشت که مصطفی باقری از بازرگانی گنبد به دلیل دخالت در امر داوری آن را دریافت کرد.
محمدشاهمیری و محمد عشقدوست داوران اول و دوم این دیدار بودند و اسماعیل صباغ نظارت بر آن را عهده دار بود.

نتایج کامل دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر به قرار زیر است:
آرمان ورزشی اردکان ۳ – کاله مازندران ۲ (۲۵ بر ۲۳، ۲۴ بر ۲۶، ۱۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۲)
سایپا تهران یک – بانک سرمایه ۳ (۲۵ بر ۲۳، ۲۰ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵)
آلومینیم المهدی هرمزگان ۲ – شهرداری تبریز ۳ (۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲، ۱۵ بر ۲۵، ۱۳ بر ۱۵)
گوهر کویر زاهدان صفر – شهرداری ارومیه ۳ (۲۳ بر ۲۵، ۲۲ بر ۲۵ و ۲۴ بر ۲۶)
صالحین ورامین ۳ – بازرگانی جواهری گنبد یک (۲۵ بر ۱۴، ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۲۲)
جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در پایان هفته چهارم به قرار زیر است:
۱- شهرداری ارومیه ۱۲ امتیاز
۲- شهرداری تبریز ۹ امتیاز
۳- کاله مازندران ۸ امتیاز
۴- بازرگانی جواهری ۷ امتیاز
۵- بانک سرمایه ۶ امتیاز (یک بازی کمتر)
۶- صالحین ورامین ۶ امتیاز
۷- آرمان ورزشی اردکان ۴ امتیاز (یک بازی کمتر)
۸- سایپا ۴ امتیاز
۹- آلومینیوم المهدی هرمزگان ۴ امتیاز
۱۰- پیکان تهران ۳ امتیاز (سه بازی کمتر)
۱۱- ثامن الحجج خراسان بدون امتیاز (یک بازی کمتر)
۱۲- گوهر کویر زاهدان بدون امتیاز

گفتنی است؛ متین ورامین هفته آینده در ارومیه به مصاف شهرداری می رود و جواهری نیز در گنبد میزبان المهدی هرمزگان خواهد بود.

پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران و فدراسیون والیبال

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.