خانه » اخبار و رویدادها » تولید ۳۲تن عسل در ورامین/ کشورهای عربی مشتری داروی شفابخش ورامینی ها

تولید ۳۲تن عسل در ورامین/ کشورهای عربی مشتری داروی شفابخش ورامینی ها

اگر تا سالیان نه‌چندان دور شهرستان ورامین در حوزه‌های محدودی از کشاورزی و دامپروری فعال بود اما امروز این منطقه به عرصه‌ای برای تولید محصولات سودآوری نظیر عسل تبدیل‌شده است.

امروز مشتریان عسل ورامین نه‌تنها بازارهای داخلی هستند، بلکه قسمت قابل‌توجهی از تولیدات زنبورداران این خطه به خارج از کشور به‌ویژه کشورهای عربی صادر می‌شود که نشان‌دهنده کیفیت بالای عسل ورامین است.

عسل ورامین چنان کیفیت بالایی دارد که برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای خرید هر کیلوگرم عسل این منطقه، حدود ۵۰ دلار هزینه می‌کنند، رقمی که بسیاری از زنبورداران را ترغیب به صادرات محصولات خود می‌کند.

سودآوری و کیفیت بالای عسل‌های تولیدی ورامین در کنار شرایط اقلیمی و جغرافیایی این منطقه سبب شده تا علاوه بر رشد ۶۰ درصدی تولید عسل، شاهد ورود سرمایه‌گذاران و زنبورداران جدید در این حوزه باشیم.

عبدالهی کارشناس حوزه اقتصادی و کشاورزی با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان ورامین در حوزه تولید عسل اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای استعدادهای بالایی در حوزه تولید عسل است به‌طوری‌که هم‌اکنون این منطقه به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل در استان تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از تولید محصول عسل در شهرستان ورامین، در بخش جوادآباد و قسمتی نیز در نواحی مرکزی این منطقه انجام می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: بدون تردید شهرستان ورامین از ظرفیت‌های بسیار بالاتری در حوزه تولید عسل برخوردار است که اگر شرایط و امکانات لازم فراهم‌شده و کشاورزان و فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب شوند، قطعاً عسل ورامین حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ضرورت تشویق سرمایه‌گذاران برای گسترش تولید عسل در ورامین

وی اضافه کرد: آموزش فعالان کنونی حوزه عسل، تشویق سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای ورود به این حوزه و فراهم کردن امکانات و شرایط لازم برای علاقه‌مندان ازجمله اقداماتی است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول موردتوجه قرار گیرد.

عبدالهی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با حمایت‌های انجام‌شده، شاهد ورود افراد و فعالان بیشتری در این حوزه بودیم که افزایش تولید عسل در ورامین این امر را به اثبات می‌رساند.

حضور شهرستان ورامین در صادرات عسل به کشورهای عربی

عبدالرضا بساک تولیدکننده عسل که در شهرستان ورامین فعال بوده و به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر این حوزه مطرح است نیز اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از عسل‌های تولیدی به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای عربی صادر می‌شود.

وی افزود: زنبورداری از رشته‌های مفیدی است که می‌تواند درآمدزایی خوبی برای کشور و فعالان این حوزه داشته و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی موردتوجه باشد.

رشد ۶۰ درصدی تولید عسل در ورامین

محمدحسین تاجیک رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز اظهار داشت: شهرستان ورامین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید عسل در استان تهران به موفقیت‌های بزرگی در این حوزه دست پیداکرده است.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ورامین طی سال‌های اخیر از ورود سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و کشاورزان علاقه‌مند به این حوزه استقبال کرده است و تلاش دارد حوزه تولید عسل ورامین را بیش‌ازپیش گسترش دهد.

تولید ۳۲ تن عسل در سال در ورامین

تاجیک ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۰ تن عسل در شهرستان ورامین به همت فعالان این حوزه تولید شد که با افزایش حجم تولید و ورود سرمایه‌گذاران و فعالان جدید به این بخش، تولید عسل ورامین با رشد ۶۰ درصدی مواجه شد.

وی اضافه کرد: با آموزش‌های داده‌شده و استفاده از روش‌های نوین و اصولی، میزان تولید عسل در ورامین به بیش از ۳۲ تن در سال رسیده که تلاش داریم تا این میزان را نیز افزایش دهیم.

فعالیت ۴۳ تولیدکننده عسل در ورامین

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران جدید به این حوزه یادآور شد: با توجه به سودآوری این حوزه و شرایط مناسب جغرافیایی و اقلیمی ورامین، علاقه‌مندان جدیدی وارد حوزه تولید عسل شده‌اند، به‌طوری‌که هم‌اکنون ۴۳ تولیدکننده در این عرصه فعال هستند.

تاجیک تأکید کرد: بر اساس آمارها بیش از سه هزار کندو در شهرستان ورامین وجود دارد که از هر کندو به‌طور متوسط ۱۲ کیلوگرم عسل تولید می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی ورامین گفت: با برنامه‌ریزی اصولی و مدون و گسترش استفاده از شیوه‌های نوین و مدرن می‌توان شاهد رونق هر چه بیشتر این حوزه در شهرستان ورامین بود.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.