خانه » اخبار و رویدادها » حضور ورامین در بازار عسل/ تولید ۱۸ تن عسل در سال ۹۳

حضور ورامین در بازار عسل/ تولید ۱۸ تن عسل در سال ۹۳

شهرستان ورامین در طول سالیان گذشته توانسته است در بازار عسل برای خود جایگاه خوبی را به دست آورد به طوری که در سال گذشته بیش از ۱۸ تن عسل در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

شهرستان ورامین که تا چند سال گذشته با تولیدات کشاورزی و دامپروری اش در سطح استان و کشور شناخته می شد، امروز توانسته است در تولید محصولات جدید به موفقیت های بزرگی برسد.

اگر چه همچنان کشاورزی و دامپروری شهرستان ورامین با تولید محصولات متعدد و تأمین نیازهای پایتخت کشور به عنوان یک قطب شناخته می شود اما تولید محصولاتی نظیر زعفران، پسته، عسل و ماهی بار دیگر پتانسیل و ظرفیت این شهرستان را به معرض نمایش گذاشته است.

ورود زنبورداران ورامینی به بازار عسل

به گفته کارشناسان کشاورزی و مسئولان منطقه ای، شهرستان ورامین از پتانسیل و ظرفیت بالایی در تولید محصولات مختلف برخوردار است و شرائط جغرافیایی و اقلیمی این شهرستان محیطی مناسب برای تولید و عرضه محصولاتی نظیر زعفران، پسته و عسل رقم زده است.

شاید اگر تا چند سال پیش برخی سخن از تولید انبوه عسل در مرکز ورامین و مناطق حاشیه ای آن می کردند، باور ان سخت بود اما به همت فعالان بخش زنبورداری شهرستان ورامین، این موضوع به واقعیت بدل شده است.

عرضه ۱۸ تن عسل ورامین به بازارهای مختلف در سال ۹۳

شهرستان ورامین در طول سالیان گذشته توانسته است در بازار عسل برای خود جایگاه خوبی را به دست آورد به طوری که در سال گذشته بیش از ۱۸ تن عسل در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

به گفته زنبورداران به‌دلیل کیفت بالای عسل تولیدی، هر کیلوگرم عسل به قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته و در ورامین کیلویی ۳۰ هزار تومان عرضه می شد.

محمد حسین تاجیک  با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان ورامین برای تولید عسل اظهار داشت: شهرستان ورامین از پتانسیل و ظرفیت مناسبی برای تولید عسل برخوردار است که خوشبختانه هم اکنون بخشی از این ظرفیت فعال شده است.

 معرفی ورامین به عنوان یکی از مراکز تولید عسل در استان تهران

رییس جهاد کشاورزی ورامین افزود: قطعا هنوز از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان ورامین در حوزه تولید عسل استفاده نشده است اما ورود فعالان باانگیزه ورامینی به این حوزه، نوید بخش آینده ای روشن در این بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته اگر چه برخی بادهای شدید، زنبورداران را برای تولید عسل دچار مشکل کرد اما با تلاش های صورت گرفته بیش از ۱۸ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف شد.

قرار گیری مراکز تولید عسل و کندوهای آن در کنار مزارع یونجه ورامین

تاجیک اضافه کرد: امروز تولید ۱۸ تن عسل در ورامین سبب شده است تا این شهرستان به عنوان یکی از مراکز تولید عسل در استان تهران شناخته شده و از این فرصت برای معرفی محصولات ورامین استفاده شود.

این مسئول یادآور شد: بیشتر مراکز تولید عسل و کندوهای آن در کنار مزارع یونجه در بخش مرکزی و بخش جوادآباد ورامین وجود دارد و فعالان این عرصه تلاش دارند تا در سال جاری میزان تولید خود را افزایش دهند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.