خانه » اخبار و رویدادها » اولین برد متین رقم خورد/ شکست کاله در ورامین/ تقدیر سازمان لیگ از تماشاگران

اولین برد متین رقم خورد/ شکست کاله در ورامین/ تقدیر سازمان لیگ از تماشاگران

تیم والیبال متین صالحین ورامین در نخستین مسابقه خانگی خود موفق به شکست کاله مازندران شد.

در هفته دوم لیگ برتر والیبال دو تیم متین و کاله مازندران در ورامین رودرروی هم صف آرایی کردند.
این دیدار بعد از برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان با سوت راهجردیان آغاز شد. کاله با ترکیب حسین امیری، نیکو فرریکس، ولی علیپور، علیرضا جدیدی، سعید شیرود، رضا قرا و علی حسین (لیبرو) پای به میدان گذاشت و در آنسوی میدان نیز مصطفی شریفات، بهرام فرید، سهند اله وردیان،  رحمان داوودی، پرویز پزشکی، محمد محمدکاظم و احسن الله شیرکوند (لیبرو) یاران ابتدایی محمد ترکاشوند برای این دیدار بودند.

قبل از شروع این دیدار مسئولین تیم متین عطایی و چند تن از بازیکن فعلی کاله که سال گذشته در این تیم حضور داشتند را مورد تشویق قرار دادند. بنر عطایی نیز از سوی تماشاگران ورامینی در گوشه ای از سالن نصب شد.

 ست اول: متین اکثر حملات خود را روی سهند اله وردیان جوان و محمد محمدکاظم طرح ریزی کرده بود و در آنطرف رضا قرا اکثر حملات را بر دوش می کشید. بازی بسیار نزدیک پیگیری می شد ولی چند سرویس خوب از تیم میزبان فاصله امتیازی را به نفع آنها افزایش داد. در نهایت متین موفق شد ست اول را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به سود خود پایان دهد.

 ست دوم: با شروع ست دوم عطایی بازیکن ملی پوش خود یعنی علی شفیعی را جایگزین علیپور کرد. چند امتیاز برتری کاله در شروع ست دوم با اشتباهات زیاد در دریافت اول از بین رفت، در ادامه این متین بود که از اشتباهات فراوان کاله استفاده کرد و بر امتیازات خود افزود. متین ست دوم را نیز ۲۵ بر ۱۵ به سود خود به پایان رساند.

 ست سوم: عطایی در این ست بازیکنان ذخیره خود را راهی میدان کرد که البته موفق هم بودند. کاله موفق شد با سرویس های خوب دریافت اول حریفش را دچار مشکل کند و چند امتیازی پیش افتاد. البته در ادامه ورامینی ها با درخشش اله وردیان سرعتی زن جوانشان فاصله را به حداقل رساندند ولی در نهایت کاله موفق شد با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ یک ست را به نام خود ثبت کند. اعتراضات فراوان زرینی به داوری یک کارت زرد برای او به همراه داشت.

 ست چهارم: نماینده آمل که امیدهایش برای پیروزی در این دیدار زنده شده بود به ترکیب برنده ست قبل خود دست نزد. کاله برخلاف دو ست اول بازی کم اشتباهی از خود به نمایش گذاشت در مقابل متین نیز با به هدر دادن سرویس های خود به برتری کاله در این ست کمک زیادی کرد. کاله موفق شد ۲۵ بر ۱۸ این ست را به سود خود به پایان ببرد تا تکلیف این دیدار به ست پنجم کشیده شود. نریمان نژاد و آرمین رنجبر یاران تعویضی کاله نمایش پرفروغی داشتند.

 ست پنجم: دو تیم تا امتیاز شش شانه به شانه هم پیش رفتند اما چند امتیاز پیاپی متین را ۹ بر ۶ از حریف آملی پیش انداخت. کاله ای ها در این دقایق شدیدا به داوری اعتراض داشتند. متین با دریافت های خوب خود موفق شد تا اختلاف ایجاد شده را حفظ کند و در نهایت توانست ۱۵ بر ۱۰ این ست را به نام خود تمام کند و ۳ بر ۲ برنده این دیدار طولانی لقب گیرد.

از نکات جالب این دیدار نیز میتوان به تشویق هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم پرسپولیس در امتیازات ۲۴ اشاره کرد.

محمد حسین شفقی و یونس حسن زاده به عنوان ناظر فدراسیون و سازمان لیگ بر این دیدار نظارت داشتند و حمید راهجردیان و اصغر میرزایی داوران اول و دوم این مسابقه بودند.
حمزه زرینی به علت دخالت در امر داوری از راهجردیان داور نخست این مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

هفته دوم مسابقات لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های کشور امروز چهاشنبه ۶ آبانماه با برگزاری پنج دیدار پیگیری شد. این دیدار ها که در پنج شهر تهران، زاهدان، مشهد، ورامین و اردکان یزد برگزار شد با وجود استقبال خوبی که از سوی تماشاگرو علاقمندان والیبال در پی داشت ولی هیچ حاشیه ای از سوی تماشاگران و برگزار کنندکان به وجود نیامد و لیگ برتر والیبال یکی از هفته های بدون حاشیه خود را پشت سر گذاشت. به همین منظور سازمان لیگ فدراسیون والیبال از کلیه تماشاگران هفته دوم لیگ برتر والیبال که این رقابت ها را از نزدیک در پنج شهر تهران، زاهدان، مشهد، ورامین و اردکان یزد تماشا کردند و تنها به تشویق تیم مورد علاقه خود پرداختند تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که ان شالله این روال ادامه خواهد کرد و لیگ برتر در هفته های آینده نیز شاهد تکرار چنین رفتار و عملکردی از سوی تماشاگران باشد.

نتایج کامل دیدارهای هفته دوم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
ثامن الحجج خراسان صفر – شهرداری ارومیه ۳ (۱۹ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۲۵)
گوهر کویر زاهدان صفر – شهرداری تبریز ۳ (۲۳ بر ۲۵، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۶ بر ۲۵ )
سایپا ۳ – بازرگانی جواهری گنبد ۲ (۲۲ بر ۲۵، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۱۵ بر ۱۲)
متین ورامین ۳- کاله مازندران ۲ (۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۵، ۲۲ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۰)
آلومینیوم المهدی هرمزگان ۳– آرمان ورزشی اردکان یک (۲۵ بر ۲۳، ۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰)
جدول رده بندی لیگ برتر والیبال در پایان هفته دوم به قرار زیر است:
۱- شهرداری ارومیه ۶ امتیاز
۲- سایپا ۴ امتیاز
۳- کاله مازندران ۴ امتیاز
۴- شهرداری تبریز ۴ امتیاز
۵- بازرگانی جواهری ۴ امتیاز
۶- پیکان تهران ۳ امتیاز (یک بازی کمتر)
۷- متین صالحین ورامین ۳ امتیاز
۸- آلومینیوم المهدی هرمزگان ۳ امتیاز
۹- آرمان ورزش اردکان ۲ امتیاز
۱۰- بانک سرمایه بدون امتیاز (یک بازی کمتر)
۱۱- ثامن الحجج خراسان بدون امتیاز
۱۲- گوهر کویر زاهدان بدون امتیاز

پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران و فدراسیون والیبال

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.