خانه » اخبار و رویدادها » نامه رحیم مخدومی درباره موضع وزارت ارشاد/ وقتی آواره کردن یک موسسه فرهنگی مردمی، در صدر اولویت‌های یک مدیر قرار می‌گیرد

نامه رحیم مخدومی درباره موضع وزارت ارشاد/ وقتی آواره کردن یک موسسه فرهنگی مردمی، در صدر اولویت‌های یک مدیر قرار می‌گیرد

نامه رحیم مخدومی درباره موضع وزارت ارشاد و جشنواره‌ داستان فتنه:
پوسترهای جشنواره در ارشاد تهران بایکوت شد/ وقتی آواره کردن یک موسسه فرهنگی مردمی، در صدر اولویت‌های یک مدیر قرار می‌گیرد

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/10/08/13931008190508307_PhotoL.jpg

یک روز بعد از برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسول آفتاب، رحیم مخدومی از نویسندگان کشورمان و دبیر این جشنواره با انتشار نامه سرگشاده‌ای، از رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  نسبت به این جشنواره مردمی انتقاد کرد.

چهارمین دوره جشنواره مردمی رسول آفتاب عصر گذشته برگزیدگانش را شناخت و اختتامیه‌اش برگزار شد. برگزیده شدن یک هنرمند چینی در جشنواره‌ای که به گفته دبیرش مکان درست و حسابی هم ندارد و کارهایش با تلفن پیگیری شده است، از اتفاقات جالب این دوره از جشنواره بود. با نگاه به اسامی افرادی که در بخشهای مختلف از جمله داستان و کاریکاتور جزو برگزیدگان بودند نیز می‌شد حرکت رو به رشد کیفیت هنری جشنواره را نیز مشاهده کرد. گرم بودن مراسم، گیرا بودن سخن سخنرانان و این کیفت رو به رشد همه ثابت می‌کنند که این جشنواره جای خوبی را نشانه گرفته است و حالا بعد از ۵ سال باید بیشتر و بیشتر از فتنه سخن گفت.
 
رحیم مخدومی دبیر این جشنواره اگرچه در همان مراسم اختتامیه هم گلایه‌هایی را مطرح کرد، اما یک روز پس از آن با انتشار نامه‌ای سرگشاده، به بی‌توجهی و بایکوت وزارت ارشاد نسبت به این جشنواره اعتراض کرد. متن نامه مخدومی به شرح زیر است:
غیبت معنادار دولتمردان ارشاد در جشنواره رسول آفتاب
چهارمین جشنواره مردمی «رسول آفتاب» هم مثل دوره سوم در غیبت معنادار دولتمردان ارشاد به پایان رسید. نمی‌دانم فلسفه دولتمردان ارشاد به جز مسائل فرهنگی و از همه مهمتر حمایت از حرکت‌های فرهنگی در راستای نظام و منویات امام فرهنگی نظام چیست؟ وقتی ما از کنار حضور آنان در محافل جریان‌های معاند نظام و مسافران برلین و حامیان فتنه با اغماض می‌گذریم، چرا آنها نمی‌توانند با ما بنشینند؟
نمی‌دانم چه رابطه‌ای میان عنوان «فتنه» که موضوع جشنواره است با علت جبهه‌گیری دوستان ارشاد طی دوسال اخیر با این قبیل جشنواره‌ها و مؤسسات فرهنگی وجود دارد که رفتار آنان را این همه نامهربان کرده؟
پوسترهای جشنواره در اداره کل ارشاد تهران بایکوت شد
جناب دکتر صالحی معاون محترم فرهنگی وزارت ارشاد از بدو حضور در این مسند، تقاضای دیدار «رسول آفتاب» را نمی‌پذیرد و هیچ دلیلی هم برای این بی‌اعتنایی ذکر نمی‌کند.
جناب دکتر ضرغامی مدیرکل محترم ارشاد استان تهران پیش از این که جوهر حکمش خشک شود، عزمش را جزم می‌کند برای آواره کردن موسسه «رسول آفتاب» و امروز با وجود چندین ساختمان خالی فرهنگی که هر ماهه هزینه‌های هنگفتی برای خالی نگه داشتن آن‌ها روی دست بیت‌المال می‌گذارد، حاضر نیست تفاهم نامه‌ای برای تغییر کاربری این ساختمان‌ها از بیکاری پر هزینه به کار فرهنگی بی‌هزینه امضا کند. علاوه بر این ایشان اجازه نداد پوسترهای فراخوان جشنواره «فتنه اسلام امریکایی» به ادارات تابعه و مجموعه‌های فرهنگی ارسال شود و تاکنون تمامی نامه‌های رسول آفتاب را هم بی‌جواب گذاشته است.
دوستانی که ناخواسته ابزار فتنه می‌شوند
البته شاید در بدو امر تصور شود ما قصد داریم این عزیزان نامهربان و عصبانی را حامیان فتنه معرفی کنیم. اما خدا را شاهد می‌گیریم که چنین تصوری در مخیله‌مان هم نمی‌گنجد. ما همان اعلان برائت کابینه دولت از فتنه – هنگام دریافت رأی اعتماد – را به تأسی از سفارش مولایمان حضرت علی علیه‌السلام بر اغماض، به دیده منت می‌پذیریم و باور داریم. منتها نمی‌توانیم منکر این واقعیت باشیم که برخی از دوستان، ناخواسته ابزار پیشبرد اهداف فتنه گران شده‌اند و الّا چه کسی باور می‌کند این دو بزرگوار و یا دوستان دیگر وزارت ارشاد با موضوع جشنواره‌ای که «دعوت به مبارزه فرهنگی با فتنه ی اسلام آمریکایی» است، مخالفتی داشته باشند؟ پس امان از لج و لج بازیها و کشمکش‌های جناحی که کار را به بایکوت کردن حرکت‌های خودجوش و انقلابی می‌کشاند و دود خوردن با مسافر برلین را بر دود زدایی بچه‌های انقلاب ترجیح می‌دهد.
اگر دولت کوتاهی کند، بچه‌های انقلاب لانه فتنه را مثل لانه جاسوسی تسخیر می‌کنند
در این روزهای منصوب به فتنه، دولتمردان انزجار از فتنه و فتنه‌گری را صبح و شب جار می‌زنند و هزینه‌های هنگفتی هم صرف آن می‌کنند، اما حاضر نیستند در محفلی فرهنگی مردمی که با ارسال ۶۰۰ اثر مورد استقبال قرار گرفته و سابقه‌ای پنج ساله دارد و تاکنون ۱۰ عنوان کتاب فقط در خصوص فتنه به چاپ رسانده، حضور یابند.
البته ما بی‌نهایت خدا را شاکریم که اراده‌ای به نیروهای انقلاب داده تا هیچگاه منتظر بیداری دولتمردان نمانند و هرجا خوش خوابی آنان را ربود، همچون دانشجویان پیرو واقعی خط امام که به وظیفه خود عمل کرده و با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه استکبار را شکستند، اینان نیز در عرصه جنگ نرم هیمنه فتنه گران را بشکنند. اگر دولت کوتاهی کند، بچه‌های انقلاب لانه فتنه را مثل لانه جاسوسی تسخیر می کنند.
اثر انگشت پدران و مادران شهدا پای جشنواره  
گلایه ما نه از روی احتیاج، بلکه از روی دلسوزی است. می‌ترسیم دولتمردان از مردم خیلی عقب بمانند.
ما تا وقتی به اذن خدا، حمایت پدران و مادران شهدا و بسیجیان همیشه بیدار و حاضر در صحنه را داریم، هیچگاه احساس تنهایی نمی‌کنیم. جشنواره «رسول آفتاب» را همین بس که مادر شهید والامقام حاج حسن طهرانی مقدم- با این که حال مساعدی نداشت و تازه از بیمارستان ترخیص شده بود- با اثر انگشت مبارک خود اعتبار بخشید. افتخار «رسول آفتاب» به اثر انگشت والدین معظم شهیدان والا مقام؛ حاج حسن شاطری، مصطفی احمدی روشن و امیرحسام ذوالعلی است.
همه آمده بودند
افتخار ما به حمایت فرهیختگان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر متعهد همچون: محمدرضا سرشار، محسن مومنی‌شریف، علیرضا قزوه، گلعلی بابایی، مجتبی رحماندوست، رضا برجی، راضیه تجار، جهانگیر خسروشاهی، خسروباباخانی، محمدحسن ابوحمزه، محمدحسین قدمی، مازیار بیژنی،  محمدمهدی سیار، میثم نیلی، علیرضا معاف، سید مصطفی فرقانی، محمود ترحمی، محمدرضا شهبازی و بسیاری از فرهیختگان دیگری است که فرصت حضور در مراسم نیافتند. وصف حال «رسول آفتاب» و مراسم اختتامیه دیروز ان‌شالله همان است که هنرمند خوش ذوقمان محمد جاوید در وصفش سرود:
تا سوی خداست چشم امید شما
تاریکی فتنه خار خورشید شما
ای مرسل آفتاب ای آیه ی نور
شد خون شهید مُهر تأیید شما
«رسول آفتاب» تحت اوامر نایب امام زمان خود حضرت سیدعلی (اعلی الله مقامه) مثل کوه ایستاده و به مسؤلین دلسوز گوشزد می‌کند؛ در عصری که جبهه عظیم و سخت پیچیده جنگ نرم، تمام اعوان و انصار اسلام آمریکایی – از سازمان ملل گرفته تا پنتاگون و موساد و داعش و حکام شهوت پرست کشورهای عربی و خوارج فتنه‌گر داخلی- را متحد و بسیج نموده، آیا جایز است نیروهای وفادار به نظام  به خاطر اختلاف سلیقه زیر پای هم را خالی کنند؟!
«رسول آفتاب» برای آن دسته از مسئولین فرهنگی که نادانسته نقطه امید فتنه گران واقع می‌شوند، دعای استخلاص می‌خواند.
منبع: رجانیوز

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.