خانه » اخبار و رویدادها » نقوی اهم خدمات سال های گذشته را تشریح کرد/ شورا و شهرداری کار ساخت پل امام رضا را تعطیل کرده است

نقوی اهم خدمات سال های گذشته را تشریح کرد/ شورا و شهرداری کار ساخت پل امام رضا را تعطیل کرده است

سید حسین نقوی حسینی که به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخن می‌گفت، با اشاره به مسائل ملی و کشوری اظهار داشت: ما در عرصه بین‌المللی با یک گره کور که دشمنان و بدخواهان ایجاد کرده‌اند مواجه هستیم، این گره مشکلات فراوانی در عرصه بین‌المللی برای کشور ایجاد کرده و دشمنان نمی‌خواهند این گره باز شود.

وی گفت: در هر دور مذاکرات دشمن مطالبات جدیدی مطرح می‌کنند، وزیر امور خارجه امروز گفتند آمریکایی‌ها بین توافق و تحریم یکی را انتخاب کنند، ما برای لغو تحریم‌ها دو سال است که مذاکره می‌کنیم، فردو و قلب رآکتور اراک را تغییر دادیم تا تحریم لغو شود اما آن‌ها همه این امتیازات را گرفتند و نمی‌خواهند تحریم هم لغو شود، پس مذاکره برای چه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به رکود در جامعه اشاره کرد و افزود: زمانی که رکود وجود داشته باشد بحران اشتغال ایجاد می‌شود، زندگی سخت می‌شود و دولت برای جبران هزینه‌ها مجبور است دریافتی‌ها را افزایش دهد، فیش‌ها را بیفزاید و شرایط سخت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های نمایندگی‌ مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در این دوره نمایندگی ۵۰ نیاز و مطالبه حیاتی منطقه خود را دنبال کردیم، البته نیازهای منطقه بیش از این‌ها است، ما عقب افتادگی تاریخی داریم و شاید مطالبات به ۱۵۰ عدد برسد اما ۵۰ مطالبه را با دنبال کردیم و بیش از ۲۰ مطالبه به ثمر رسیده که بنده خدمتتان یادآوری می‌کنم.

نقوی حسینی بیان داشت: در جاده تهران ورامین سالانه ۱۴۰ نفر کشته می‌شدند، که با همدلی و پیگیری مسئولان تعریض این جاده هر طرف چهار باند انجام شد و جاده استاندارد گردید که برای منطقه ما حیاتی بود، ما در طول شبانه‌روز ۲۵۰ هزار تردد به تهران داریم، دوم جاده پیشوا به شریف‌آباد بود که سالی ۸۰ نفر در آن جاده کشته می‌شدند، این جاده نیز یک ماه قبل استاندارد سازی و امن شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار فرماندهی ویژه شرق استان تهران در ورامین اشاره کرد و افزود: پیش از این برای گواهینامه، سربازی و پلاک ماشین و … به کرج می‌رفتیم، اما امروز شهروندان پاکدشتی‌، فیروزکوه و دماوند برای انجام کارها و اقدامات خود در این حوزه‌ها به ورامین سفر می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک خاطرنشان کرد: البته در ساخت ستاد فرماندهی مشکل زمین داشتیم و برخی‌ها شایعه‌سازی کردند که فرماندهی به پاکدشت می‌رود اما مصوبه شورای عالی امنیت ملی استقرار در ورامین بود.

وی با بیان این‌که مردم شهرستان ورامین خواهان دانشگاه دولتی هستند، اظهار داشت: این مطالبه مردم ما بود، امروز با افتخار عرض می‌کنم مجتمع آموزش عالی سلامت که هم دانشگاه دولتی و هم دانشگاه پزشکی است برای شهرستان ما تصویب و به دولت ابلاغ شد و اول مهر ماه سال جاری نخستین دوره دانشجوهای خود را جذب می‌کند.

نقوی حسینی به افتتاح واحد پرداخت خسارات بیمه در شهرستان ورامین اشاره کرد و گفت: زمانی که دو ماشین در شهرستان پیشوا، جلیل‌آباد و یا … تصادف می‌کردند باید به خیابان قزوین تهران می‌رفتند تا کارشناسان از این وسایل نقلی بازدید کنند، اما امروز از شهرستان پاکدشت نیز به ورامین می‌آیند.

وی ادامه داد: پیش از این شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک در بن بست بود، برای افتتاح آزاد راه قم ـ گرمسار شش سال دوندگی کردیم تا افتتاح شد، امروز افتخار می‌کنیم که آغاز عملیات کمربندی سوم تهران از آبیک قزوین به چرم‌شهر، ورامین و سپس به پاکدشت و پردیس را داشتیم.

این مقام پارلمانی منطقه گفت: در کل سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک ۱۰ دستگاه دیالیز و ۲۵۰ بیمار دیالیزی داشتیم که دستگاه‌ها جوابگوی یک سوم بیماران بودند و مابقی هفته‌ای سه بار به تهران و شهرری می‌رفتند اما امروز هیچ بیمار دیالیزی از شهرستان بیرون نمی‌روند و ما به لحاظ دستگاه دیالیزی خودکفا هستیم.

نقوی حسینی با اشاره به ساخته شدن بیش از ۷۰ واحد صنعتی در شهرک سالاریه بیان داشت: ۱۰۰ هکتار از این شهرک از ممنوعیت ۱۲۰ کیلومتری تهران مستثنی کردیم تا هر صنعتی بتواند آنجا مستقر شود، ۱۵۰ واحد دیگر هم در حال ساخت است.

این مسئول گفت: شهرک صنعتی خیرآباد با ۵۰۰ واحد صنعتی و ۵ هزار کارگر را با سه سال دوندگی به رسمیت شناساندیم و سرمایه‌گزاران و کارخانه‌های جدید می‌توانند مستقر شوند و کارگر جذب کنند، در حالی که این شهرک در حال نابودی بود.

وی در ارتباط با افزایش حق آبه ورامین اضافه کرد: امروز شش متر مکعب آب در ثانیه به‌طور ثابت از تصفیه خانه تهران به دشت ورامین می‌آید،۱۰ متر مکعب دیگر در حال آماده سازی است و خط انتقال در حال آماده‌سازی است، حق آبه ورامین از تصفیه‌خانه مصوب شد و دولت خود را موظف به انتقال آب به این منطقه می‌داند.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیان این‌که این طرح‌ها بهره‌برداری شده است و امروز وعده نمی‌دهم، عنوان کرد: در مورد مترو بدانید که این پروژه به لحاظ دولت، اجرا و اعتبار هیچ مشکلی ندارد، پیمانکار همین پل امام رضا (ع) ۱۵ میلیارد تومان پول دارد، نروند بین مردم شایعه کنند که دولت نمی‌خواهد بسازد، دولت آماده ساخت این پروژه است، پول هم دارد، هفته گذشته یک صورتجلسه با وزیر راه امضا کردیم و وزیر گفته تا شهریور آینده اگر بگذارید تحویل می‌دهیم.

وی افزود: مشکل در شهر ما است، هم نماینده هم فرماندار هم امام جمعه پیگیر هستند، باید به برخی آقایان عرض کنیم به مردم دروغ نگویید،سه بار و در سه مرحله پل شروع به ساخت کرد جلویش را گرفتند، با زبان روزه می‌گویم، شورا و شهرداری کار ساخت پل را تعطیل کرده است، ما نیاز به این پل داریم.

نقوی حسینی بیان داشت: اخیراً با استاندار تهران صحبت کرده‌ام و گفتم اگر پل به ثمر نرسد طاقت مردم طاق شده و اگر آمدند تو خیابان ایستادند من می‌آیم در صف جلوی آن‌ها می‌ایستم، گله نکنید که چرا مردم آمدند ایستادند، استاندار در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه مترو ما هیچ مانعی ندارد، دو سال است از ورامین تقاضای زمین شده است و زمین به مترو نداده‌اند، دولت را خسته نکنید، پیمانکار را خسته نکنید و بگذارید این پروژه ملی که مطالبه یک میلیون جمعیت منطقه است، انجام شود.

FARS

یک نظر

  1. باسلام…..اززحمات آقای دکترنقوی قدردانی کرده وبدین وسیله حمایت خودرا از ایشان درانتخابات آتی اعلام می نماییم( جمع کثیری از …های روستای علی آباد)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.